CFR Cum se desfășoară călătoria cu trenul în condiții de caniculă
CFR: Cum se desfășoară călătoria cu trenul în condiții de caniculăÎntregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot apărea situații în care, din cauza temperaturilor exterioare crescute de peste 35 – 38 de grade care la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna și peste 50 de grade Celsius sau a deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să funcționeaze fără a mai asigura răcirea în parametri normali.
Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță climă în reviziile de vagoane care formeaza garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă.
În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens.
Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație de 30 de zile, utilizând următoarele canale:
- Online de pe ro;
- De la automatele de vânzare bilete din gări;
- Din aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”;
- Direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR Călători;
- De la distribuitori autorizați (agenții de turism).
În stațiile mari, cu trafic crescut de pasageri, vor fi efectuate controale la urcarea în trenurile CFR Călători. În acest sens, este bine ca pasagerii să aibă pregătite legitimațiile de călătorie pentru optimizarea urcării.
Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:„Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre posibilele întârzieri ale trenurilor. În principalele stații de cale ferată cu trafic sporit, personalul CFR Călători este pregătit să ofere apă călătorilor, în situații deosebite.
CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale,
să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
să aibă medicația necesară în caz de nevoie;
să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor“ - au precizat reprezentanții CFR Călători.
- 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
- numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
- în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
- pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
- pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
- la personalul din staţii.
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp