Cheltuielile telefonice isca incurcaturi
Cheltuielile telefonice isca incurcaturi
04 Dec, 2002 00:00
ZIUA de Constanta
1480
Marime text
Centrul de Medicina Preventiva trebuie sa primeasca o parte din bani inapoi
Cheltuielile aferente convorbirilor telefonice provoaca probleme institutiilor bugetare constantene. Dupa ce Oficiul de Cadastru, Geodezie si Cartografie Constanta a depasit plafonul alocat acestor cheltuieli cu 28 milioane lei, pentru care a trebuit sa plateasca alte 3 milioane drept foloase nerealizate calculate sub forma dobanzii BNR, a venit randul Centrului de Medicina Preventiva Constanta sa fie tras la raspundere pentru ca angajatii sai au vorbit prea mult la telefon. Astfel, la Colegiul Jurisdictional al Curtii de Conturi Constanta se afla pe rol dosarul numarul 14/2002 avand ca obiect despagubirile civile la care este obligat Centrul de Medicina Preventiva pentru acoperirea prejudiciului constatat de specialistii Compartimentului de Control al Curtii de Conturi. In urma unei verificari efectuate in aprilie 2002, s-a stabilit ca Centrul de Medicina Preventiva nu s-a incadrat in reglementarile prevazute de Ordonanta de Guvern 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice, in care se stipuleaza ca aceste cheltuieli se reduc cu 30% pentru toate autoritatile si institutiile publice, comparativ cu media lunara a acestor cheltuieli efectiv realizate in perioada ianuarie-august 2001. Prejudiciul astfel constatat s-a ridicat la suma de 11,9 milioane (10,3 milioane reprezentand cheltuielile nelegale, la care s-au adaugat 1,6 milioane, foloase nerealizate calculate sub forma dobanzii BNR). Raspunderea civila delictuala a fost stabilita in solidar in sarcina directorului Septimiu Voinescu, ordonator de credite, Ilie Lita, fost contabil sef, si Jana Vilcu, fost contabil sef. Prejudiciul a fost in intregime acoperit de cei trei, insa, intre timp, Executivul a emis Ordonanta de Guvern prin care se modifica prevederile Ordonantei 80/2001, spunandu-se ca aceste cheltuieli anuale pentru convorbiri telefonice se reduc cu 10% pentru toate autoritatile administratiei publice si institutiile publice, comparativ cu media anuala a acestor cheltuieli efectiv realizate in anul 2001. Asadar, calculandu-se datoriile Centrului de Medicina Preventiva conform acestor noi reglementari, prejudiciul este de numai 10,7 milioane. Diferenta dintre suma achitata si cea datorata este de 1,2 milioane lei, suma pe care Centrul de Medicina Preventiva ar trebui sa o primeasca inapoi. Dosarul se afla in pronuntare.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii