Ciocolata Dubai, senzația momentului. Cât costă, de fapt, în Dubai?
Ciocolata Dubai, senzația momentului. Cât costă, de fapt, în Dubai?
12 Jan, 2025 14:53
ZIUA de Constanta
204
Marime text
- Ciocolata Dubai, popularizată la nivel global, a devenit un desert apreciat, inclusiv în România.
- Creată în 2021 de Sarah Hamouda, aceasta conține cremă de fistic și a devenit virală pe TikTok în 2023.
- În Dubai, prețul pentru o tabletă începe de la 20 dirhami
Ciocolata Dubai a devenit unul dintre cele mai populare deserturi în întreaga lume, inclusiv în România. Însă, puțini știu cât costă acest produs în locul din care provine, Dubai.
Desertul plin cu cremă de fistic, ce se prelinge din tableta-minune, a invadat spațiul vizual al tuturor celor care își petrec timpul în spațiul virtual.
Dacă în România ciocolata se găsește la restaurante sau cofetării, în Dubai lucrurile nu stau la fel. Aceasta nu se găsește spre a fi servită în cofetării, însă este prezentă în majoritatea locurilor, de la magazine cu suveniruri la mall-uri extravagante.
În Dubai, o tabletă de 200 de grame are un preț de la 20 dirhami în sus (aproximativ 26,45 lei). Prețul costă în funcție de zonă, producător și locație, potrivit GSP, citat de romaniatv.net.
Prețurile în România
În România însă, prețurile încep de la 40 lei/120 de grame, iar pentru 200 de grame, doritorii trebuie să scoată din buzunare peste 60 de lei. Gabriela Cristea, dar și alte vedete din România, vând ciocolata de la 90 de lei în sus, la un gramaj de 450.
Ciocolata Dubai a fost dezvoltată în 2021 de Sarah Hamouda, fondatoarea Fix Dessert Chocolatiers din Dubai. A fost creată prin experimente cu ciocolată și fistic și a obținut atenția internațională când a devenit viral în decembrie 2023 printr-un videoclip TikTok al influenceriței alimentare Maria Vehera.
În vara și toamna anului 2024, ciocolata Dubai a devenit o modă în Europa, care a fost susținută de răspândirea pe rețelele de socializare, în special pe TikTok și Instagram.Influencerii și creatorii de alimente cu un număr mare de urmăritori au contribuit semnificativ la popularitate prin prezentarea produselor de ciocolată ca bunuri de consum luxoase și subliniind în special „efectul crunch” (crocant) al umpluturii.Tendința s-a răspândit ulterior în întreaga lume.Cererea de ciocolată Dubai a crescut brusc și în Franța. Prințul ereditar al Dubaiului, Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, a avut o varietate creată cu propriul său brand pe etichetă.
Din cauza modei, câțiva producători de ciocolată cunoscuți, precum Lindt(d), au inclus ciocolata Dubai în gama lor, dar s-a epuizat rapid.În unele cazuri, alte produse, precum turtă dulce, înghețată sau chiar cârnați, sunt acum comercializate ca produse „în stil Dubai”, prin umplere sau garnitură cu cataif și fistic.
Citește și:
A apărut Ciocolata Dubai falsificată!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii