Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:34 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Circulaţia pe timpul lucrărilor, restricţionată! Date din proiectul de reabilitare a podului de la Mangalia, care face legătura între litoralul românesc şi cel bulgăresc

ro

07 Jun, 2018 00:00 3592 Marime text

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa a solicitat de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa aviz de mediu pentru proiectul „Elaborare documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie a proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie şi a documentaţiei pentru obţinere avize şi acorduri pentru obiectivul pod pe DN 39 km 45+223 la Mangalia“.

Având în vedere starea podului, fapt relevat prin expertiza tehnică, beneficiarul a considerat necesară efectuarea documentaţiei de proiectare necesară execuţiei lucrărilor de intervenţie la Podul de pe DN 39, km 45+223 la Mangalia. Podul se încadrează în categoria de importanţă „B“. Prin realizarea investiţiei „Reparaţii la Pod pe DN 39 km 45+223 la Mangalia“ se vor atinge următoarele obiective: efectuarea reparaţiilor curente la pod, precum şi remedierea deficienţelor de funcţionare; asigurarea condiţiilor de circulaţie rutieră şi pietonală în condiţii de siguranţă şi confort. Circulaţia pe timpul lucrărilor de reabilitare se va face pe jumătate de cale cu semnalizare corespunzătoare, precum şi cu semnalizarea circulaţiei pe timpul nopţii.

Podul peste lacul Mangalia asigură continuitatea drumului naţional 39 în dreptul km 45 + 223 şi face legătura dintre litoralul românesc cu litoralul bulgăresc. Amplasamentul podului a fost definitivat în anul 1988, iar execuţia lucrării s-a derulat în perioada 1988 - 1989, dată la care podul a fost dat în exploatare pentru traficul rutier şi pietonal. Podul are şapte deschideri: trei deschideri de 36,75 m (viaduct de acces dinspre Mangalia) + 1x72,50 m + 1x95 m + 1x72,50 m + 1 x 36,3 m (viaduct de acces dinspre 2 Mai).

Axul podului se înscrie pe un aliniament, podul asigurând traversarea normală peste lacul Mangalia. Declivităţile sunt cuprinse între 0 şi 3% în profil longitudinal, acestea fiind stabilite în funcţie de cotele obligate pe pasajele superioare şi pe podul principal pentru a asigura gabaritul de navigaţie impus şi sunt racordate cu raze de 5.000 m în plan vertical. DN 39 are în secţiune curentă o lăţime a platformei de 18 m, asigurând un carosabil cu o lăţime de 14 m cu două acostamente simetrice de 2 m de fiecare parte a carosabilului.

Infrastructura viaductului Mangalia este alcătuită dintr-o culee masivă din beton armat şi din două pile cu elevaţia pe stâlpi circulari uniţi la partea superioară printr-o riglă din beton armat. Suprastructura viaductului este alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate formate din câte trei tronsoane. În secţiunea transversală sunt şase grinzi, cu înălţimea de 2,1 m. Placa carosabilă este continuată în sistem dublu articulat deasupra pilelor pentru eliminarea rosturilor de dilataţie care rămân doar la capetele viaductului (pe culee şi pe pila mal). Calea este alcătuită din beton de pantă, hidroizolaţie (două straturi de carton asfaltat între trei straturi de bitum) protejate de un mortar bituminos de 2 cm grosime. Îmbrăcămintea proiectată iniţial din straturi de asfalt turnat de câte 2,5 cm grosime, cel superior fiind de uzură, s-a realizat în soluţie de beton asfaltic etanş. Scurgerea apelor este asigurată de panta longitudinală şi transversală a podului şi de gurile de scurgere. Trotuarele sunt alcătuite din prefabricate din beton armat cu completări din beton Bc 5 turnat monolit şi au prevăzute la partea dinspre carosabil un parapet de protecţie direcţional, iar la partea exterioară - parapet pietonal din ţevi sudate.

 
Racordarea podului cu terasamentele se face cu plăci de racordare L = 5,00 m şi sferturi de con rezemate în vecinătatea culeei pe pinteni de beton simplu. Podul principal peste lacul Mangalia are o lungime de 241 m. Suprastructura este de tip mixt, cu structura de rezistenţă alcătuită din grinzi metalice continue cu inimă plină şi platelaj din beton armat cu care conlucrează. În secţiune transversală, tablierul metalic este alcătuit din patru grinzi cu inimă plină solidarizate două câte două, cu contravântuiri orizontale superioare şi inferioare şi contravântuiri transversale alcătuite din ţeavă de oţel în diagonale şi profile compuse sudate tip I în montanţi.
 

Iată ce lucrări vor fi executate!

 
Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare corespunzători clasei E de încărcare (A30; V80) şi pentru ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi confort, corespunzător unui drum încadrat în clasa tehnica II, pe două fire de circulaţie cu trotuare, în conformitate cu OG43/1997 actualizată la 21.01.2013 privind regimul drumurilor, sunt necesare lucrări de consolidare şi reabilitare.
 
Lucrările constau în: reparaţii la culee, curăţarea armăturilor dezgolite, protecţia armăturilor dezgolite cu substanţe anticorozive, repararea betonului exfoliat cu mortare speciale; refacerea trotuarelor pe culee; desfacerea bordurilor existente; desfacerea căii pe trotuare şi a elementelor prefabricate; betonarea consolelor de trotuare cu o lăţime care să permită montarea parapetelor de siguranţă metalice tip H4b şi realizarea unei lăţimi utile de 1,50 m; execuţia unei hidroizolaţii; montare de borduri noi; execuţia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC pentru cablurile necesare iluminatului podului;
montarea parapetului de siguranţă tip H4 b; montarea parapetului pietonal; turnarea de asfalt pe trotuare; reparaţii la elevaţiile pilelor, curăţarea armaturilor dezgolite, protecţia armaturilor dezgolite cu substanţe anticorozive, repararea betonului exfoliat cu mortare speciale; protecţia integrală a infrastructurilor cu vopsea specială anticorozivă pentru betoane, curăţirea de rugină, vopsirea şi ungerea cu vaselină a pieselor metalice ale aparatelor de reazem atât la podul principal, cât şi la viaducte; execuţia de opritori antiseismici pe riglele pilelor şi banchetele culeelor poziţionate între grinzi, reparaţii la grinzile de beton, antretoaze şi la placa monolită dintre acestea (viaducte de acces); curăţarea armaturilor dezgolite, protecţia armaturilor dezgolite cu substanţe anticorozive, repararea betonului exfoliat cu mortare speciale; curăţirea şi protecţia integrală a tablierului cu vopsea specială anticorozivă pentru betoane, revopsirea tablierului metalic; refacerea căii pe pod, desfacerea căii existente, demolarea betonului de pantă, refacerea betonului de pantă, execuţia unei hidroizolaţii alcătuite din materiale performante, execuţia protecţiei hidroizolaţiei, aşternerea asfaltului pe cale în două straturi, refacerea trotuarelor, desfacerea bordurilor existente, desfacerea căii pe trotuare, desfacerea elementelor prefabricate de trotuar, betonarea consolelor de trotuare cu o lăţime care să permită montarea parapetelor de siguranţă metalice, montarea unor elemente metalice din oţel la intradosul consolei de trotuar care asigură prinderea a patru ţevi din PVC, execuţia unei hidroizolaţii; montare de borduri noi; execuţia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC pentru cablurile necesare iluminatului podului; montarea parapetului de siguranţă, montarea parapetului pietonal; turnarea de asfalt pe trotuare; înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie de pe culee, recondiţionarea rostului de dilataţie de pe pilele-culee şi înlocuirea jgheabului de colectare şi evacuare a apelor la acesta cu dirijarea apelor în afara podului; montarea de noi guri de scurgere şi tuburi de prelungire; revizuirea şi revopsirea platformei de vizitare şi întreţinere de la podul principal; dezafectarea schelelor mobile amplasate sub pod deoarece acestea sunt nefuncţionale, iar întreţinerea lor nu este justificată; refacerea sistemului de iluminat
înlocuirea plăcilor de racordare cu terasamentele, refacerea sferturilor de con la culeea 2 Mai; desfacerea pereului existent şi îndepărtarea straturilor de umplutură necorespunzătoare; execuţia la baza sfertului de con/taluzului existent un zid de sprijin din beton; refacerea sfertului de con, inclusiv a taluzului sub pod din pământ de umplutură corespunzător, cu asigurarea compactării optime; execuţia unui pereu din beton pe sferturile de con, inclusiv a taluzului sub pod; reparaţii cu mortare speciale şi protecţia cu vopsea specială anticorozivă pentru betoane la aripile din beton de la culeea Mangalia, precum şi refacerea taluzurilor degradate; refacerea scărilor şi a casiurilor; racordarea pe o lungime de minimum 25 m a platformei rampelor de acces la podul reabilitat; demontarea parapetului direcţional de pe rampe; desfacerea căii în zona plăcilor de racordare; lărgirea/ridicarea terasamentului drumului în zona podului; reprofilarea taluzurilor la noua lăţime a platformei drumului în zona podului; montarea parapetului direcţional pe rampe în poziţia corectă; refacerea structurii rutiere.
 
Citeşte şi:
 
Atenţie, şoferi! Podul care face legătura între municipiul Mangalia şi localităţile judeţului Constanţa va intra în reabilitare


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii