Cityplex Nymphomaniac, vol. I (galerie foto)
Cityplex: Nymphomaniac, vol. I (galerie foto)
03 Feb, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2317
Marime text
Stârnind controverse atât în România cât şi în celelalte ţări în care a fost expus, Nymphomaniac aduce în atenţia tuturor un subiect ce în viaţa cotidiană este greu de digerat – un subiect tabu, sexul.
Construit în mare parte pe autocritică, Nymphomaniac este, din punctul meu de vedere, un film despre frustrările unei tinere(minoră, în primă fază), frustrări ce sunt refulate într-un mod cât se poate de greşit, ce ajunge până în faza de colectare a bărbaţilor şi a actelor sexuale precum timbrele într-un clasor. Chiar şi The Independent spune despre film că „în ciuda scenelor suprarealiste de sex, aceasta este o dramă serioasă” referindu-se, desigur, la stările emoţionale pe care personajul principal le încearcă.
Acţiunea filmului se derulează integral din amintirile protagonistei, aceasta relatând toate experienţele vieţii sale unui interlocutor non-critic. Totuşi, confesiunile fetei se împletesc graţios cu lecţiile învăluite într-o filosofie subtil-sfătoasă şi elevat-culturală a gazdei.
Filmul începe cu momentul în care Seligman (Stellan Skarsgård) o găseşte de Joe (Charlotte Gainsbourg) lovită şi rănită, într-o stare de pseudo-inconştienţă în mijlocul unei curţi interioare. Inclusiv ninsoarea care nu apucase să se aştearnă denotă depresia latentă a celor două personaje. Nici măcar firul poveştii nu respectă o ordine: începe cu deznodământul (Joe este convinsă că este doar vina ei pentru că a ajuns în acea stare), apoi totul continuă cu desfăşurarea acţiunii, în care Seligman este doar raisonneur-ul acestui film, cel care nu face altceva decât să provoace conversaţiile şi amintirile lui Joe.
Poveştile se leagă în mod natural, într-un fel de joc de„fazan” al cuvintelor, aranjate pe capitole. Gazda, cu toate că nu judecă şi nici nu critică ceea ce tânăra povesteşte, îşi leagă remarcile de cuvintele-cheie pe care Joe le foloseşte în povestioară. Amintirile fetei sunt, de asemenea, declanşate de laitmotivele discursului despre pescuit, polifonia lui Bach sau şirul lui Fibonacci. Totuşi, efectul este oferit mai ales de jocul-puzzle de poze, momente, acţiuni şi chiar obiecte.
Toate aceste scene sunt atent redate muzical prin Suita a doua a lui Shostakovich, Preludiul Coral al lui Bach, Fuhre Mich a celor de la Rammstein, Sonata lui Cesar Franck şi Sarabande a lui Georg Friedrich Handel.
Din distribuţie au mai făcut parte şi Uma Thurman, Shia LaBeouf, Stacy Martin şi Christian Slater.
Nymphomaniac volumul I primeşte, pe site-urile internaţionale de specialitate nota 7.6 din 10, pe când la noi reuşeşte să „împuşte” nota 8.
Mare parte din scene au fost filmare în Belgia şi Germania. Deşi acţiunea trebuia să aibă loc în Anglia, criticii au observat inadvertenţe în designul cu elemente europene al spitalului în care a fost internat tatăl lui Joe şi apartamentul în care aceasta locuia.
Volumul al doilea a fost aprobat pentru difuzare în România şi va fi disponibil în cinematografe din 7 februarie.
Trailerul oficial: https://www.youtube.com/watch?v=IqaMPZZhNn8
Site-ul oficial: http://www.nymphomaniacthemovie.com
Construit în mare parte pe autocritică, Nymphomaniac este, din punctul meu de vedere, un film despre frustrările unei tinere(minoră, în primă fază), frustrări ce sunt refulate într-un mod cât se poate de greşit, ce ajunge până în faza de colectare a bărbaţilor şi a actelor sexuale precum timbrele într-un clasor. Chiar şi The Independent spune despre film că „în ciuda scenelor suprarealiste de sex, aceasta este o dramă serioasă” referindu-se, desigur, la stările emoţionale pe care personajul principal le încearcă.
Acţiunea filmului se derulează integral din amintirile protagonistei, aceasta relatând toate experienţele vieţii sale unui interlocutor non-critic. Totuşi, confesiunile fetei se împletesc graţios cu lecţiile învăluite într-o filosofie subtil-sfătoasă şi elevat-culturală a gazdei.
Filmul începe cu momentul în care Seligman (Stellan Skarsgård) o găseşte de Joe (Charlotte Gainsbourg) lovită şi rănită, într-o stare de pseudo-inconştienţă în mijlocul unei curţi interioare. Inclusiv ninsoarea care nu apucase să se aştearnă denotă depresia latentă a celor două personaje. Nici măcar firul poveştii nu respectă o ordine: începe cu deznodământul (Joe este convinsă că este doar vina ei pentru că a ajuns în acea stare), apoi totul continuă cu desfăşurarea acţiunii, în care Seligman este doar raisonneur-ul acestui film, cel care nu face altceva decât să provoace conversaţiile şi amintirile lui Joe.
Poveştile se leagă în mod natural, într-un fel de joc de„fazan” al cuvintelor, aranjate pe capitole. Gazda, cu toate că nu judecă şi nici nu critică ceea ce tânăra povesteşte, îşi leagă remarcile de cuvintele-cheie pe care Joe le foloseşte în povestioară. Amintirile fetei sunt, de asemenea, declanşate de laitmotivele discursului despre pescuit, polifonia lui Bach sau şirul lui Fibonacci. Totuşi, efectul este oferit mai ales de jocul-puzzle de poze, momente, acţiuni şi chiar obiecte.
Toate aceste scene sunt atent redate muzical prin Suita a doua a lui Shostakovich, Preludiul Coral al lui Bach, Fuhre Mich a celor de la Rammstein, Sonata lui Cesar Franck şi Sarabande a lui Georg Friedrich Handel.
Din distribuţie au mai făcut parte şi Uma Thurman, Shia LaBeouf, Stacy Martin şi Christian Slater.
Nymphomaniac volumul I primeşte, pe site-urile internaţionale de specialitate nota 7.6 din 10, pe când la noi reuşeşte să „împuşte” nota 8.
Mare parte din scene au fost filmare în Belgia şi Germania. Deşi acţiunea trebuia să aibă loc în Anglia, criticii au observat inadvertenţe în designul cu elemente europene al spitalului în care a fost internat tatăl lui Joe şi apartamentul în care aceasta locuia.
Volumul al doilea a fost aprobat pentru difuzare în România şi va fi disponibil în cinematografe din 7 februarie.
Trailerul oficial: https://www.youtube.com/watch?v=IqaMPZZhNn8
Site-ul oficial: http://www.nymphomaniacthemovie.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii