Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
17:35 07 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CJC pregătește concursul pentru funcția de director al Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța (DOCUMENT)

ro

07 Apr, 2025 14:05 188 Marime text


Președintele CJC a emis dispoziția nr.325 privind aprobarea caietului de obiective de la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, în vederea organizării și desfășurării concursului de proiecte de management.

Caietul de obiective aprobat, poate fi consultat în secțiunea „documente".

Perioada de management la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța este de 3 ani.

Gelu Dănuț Dincă este director interimar al Complexului Muzeal de Științe ale Naturii, numit prin dispoziție de președinte CJC  în 20 ianuarie a.c.

Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța își desfășoară activitatea în conformitate cuprevederile Legii nr.311/08.07.2003 - Legea muzeelor și colecțiilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, OUG nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură,Legea 273/2006 – privind finanțele publice locale, și ale propriului regulament de organizare și funcționare.

Finanţarea Complexul Muzeal de Stiinte ale Naturii se realizează din venituri proprii şi din subvenții acordate prin bugetul Consiliului Judeţean Constanța.

Conform Regulamentului de Organizare și Funcționare al instituției, aprobat prin HCJCnr.289/15.12.2023, Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța are în obiectul de activitate desfășurarea de activități cultural - educative cu publicul vizitator, prezentarea în expozițiile sale a naturii, a bogățiilor ei faunistice și floristice, a informațiilor științifice legate de acestea dar și a informațiilor științifice legate de universul cosmosului, ale sistemului solar și ale efectului uman, pentru o mai bună cunoaștere a sa.


De asemenea, luând în considerarea activitatea Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, adăugăm și următoarele elemente ca obiective ale instituției muzeale: conservarea întregului patrimoniu al muzeului conform regulamentelor în vigoare; organizarea de sesiuni științifice, simpozioane, colocvii, conferințe, dezbateri pe teme de specialitate și participarea la manifestări științifice de specialitate în țară și peste hotare; asigurarea participării la programe, proiecte și schimburi culturale interjudețene, naționale și internaționale;punerea în valoare și comunicarea publică prin expoziții temporare, la sediul său, în mediul online, în alte spații, a patrimoniului pe care instituția îl deține precum și ținerea unor lecții deschise, la sediu, în județ, instituții de învățământ precum și alte locații pentru publicul larg, turiști, elevi și studenți; menținerea unui contact permanent cu mediile de informare, cu organizații nonguvernamentale, culturale, instituții de învățământ și cercetare, organisme și foruri internaționale de profil.

Numărul de vizitatori din anul 2024 de la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, a fost după cum urmează: Delfinariu -  306.658; Microrezervație -  108.168; Echitație + abonament echitație - 1.492; Curs biologie/geografie/taxă foto  - 1.148; Planetariu  -16.633; Planetariu/observații nocturne  - 205.

Pentru anul 2025, vă prezentăm situația biletelor în perioada 01.01.2025 – 26.03.2025: Delfinariu -  13.900, Microrezervație  - 13.141; Planetariu 1.800; Planetariu/observații nocturne  - 65.

Sarcini pentru management


Managerul are următoarele atribuţii principale:

1. elaborează şi propune spre aprobare autorităţii proiectul de buget al instituţiei;
2. decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al instituţiei, conform prevederilor contractuluide management, cu respectarea prevederilor legale, fiind ordonator de credite pentru bugetul acesteia;
3. selectează, angajează şi concediază personalul salariat, în condiţiile legii;
4. negociază clauzele contractelor de muncă, în condiţiile legii;
5. negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor codului civil sau, după caz, conformlegilor speciale;
6. dispune, în funcţie de rezultatele evaluării performanţelor profesionale ale salariaţilor, menţinerea,
diminuarea sau creşterea drepturilor salariale ale acestora, precum şi alte măsuri legale ce se impun;
7. reprezintă instituţia în raporturile cu terţii;
8. Încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, în limitele de competenţă stabilite princontractul de management;
9. coordonează activitatea de valorificare a colecțiilor muzeale prin organizarea de expoziții, realizarea
unor materiale publicitare perfomante, elaborarea de studii în domeniul de activitate, informări și comunicări;
10. asigură dezvoltarea activităților de cercetare științifică și documentară a patrimoniului muzeal;
11. implementează soluții pentru dezvoltarea gradului de pregătire a competențelor profesionale;
12. instituie parteneriate cu institutele de cercetare și muzeele din țară și din străinătat;
13. implementarea unor programe/proiecte privind educația ecologică a elevilor și studenților, conform scopului instituției muzeale;
14. exercitarea permenantă a controlului managerial intern și a controlului ierarhic;
15. identificarea și obținerea de fonduri de cercetare și dezvoltare naționale și internaționale în vederea
finanțării unor programe de cercetare pentru creșterea eficienței și performanțelor în domeniul cercetării și dezvoltării științifice;
16. luarea de măsuri legale, pe baza constatărilor și propunerilor organelor competente, pentru
prevenirea, identificarea și îndepărtarea deficiențelor și abaterilor specific activității muzeului;
17. inițierea și controlarea activității de înreținere a obiectivelor muzeului aflate în administrare,
inclusive reparațiile curente și capitale, restaurarea și conservarea lor;
18. să asigure creșterea nivelului de accesibilitate și punere în valoare a patrimoniului muzeal deținut în scopul cunoașterii, educării și recreerii;
19. să crească gradul de atractivitate al muzeului, în scopul atragerii unui număr cât mai mare de vizitatori, prin diversitatea continua a serviciilor oferite de muzeu, respective îmbunătățirea și ajustarea ofertei culturale și a materialelor publicitare și de promovare;
20. identificarea unor soluții de management în vederea creșterii nivelului ponderii veniturilor proprii și a sponsorizării în totalul de venituri;
21. asigurarea unui management de calitate al resurselor umane prin asigurarea participării personalului
la programe de formare și specializare;
22. asigurarea implementării standardelor de control intern/managerial conform normelor legale în vigoare prevăzute de Ordinul SGG nr.600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entității publice;
23. transmiterea către Consiliul Județean Constanța, conform dispozițiilor OUG nr.189/2008 privind managementul instituțiilor de cultură, cu modificările și completările ulterioare, a rapoartelor de activitate și a tuturor comunicărilor necesare solicitate de către autoritatea județeană;
24. formarea și consolidarea ehipei manageriale pentru implementarea unei viziuni strategice pentru instituția de cultură;
25. dezvoltarea roului muzeului de principal comunicator în domeniul ecologiei educaționale și de cercetare științifică;
26. dezvoltarea unei relații stabile școli – muzeu/ mediul universitar-muzeu, inclusiv prin instrumente
digitale folosibile în mediul online;
27. digitalizarea explicațiilor care însoțesc exponatele;
28. organizarea colecției de documentare/arhivă a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța;
29. diversitatea modalităților de promovare a proiectelor instituției, inclusiv prin punerea în valoare a unor spații neconvenționale care să scoată instituția în afara ariei sale uzuale de funcționare;
30. dezvoltarea continuă a paginii de web a muzeului, ca sursă de atragere a unui număr însemnat de
noi beneficiari precum și de segmente de vizitatori, precum și oferirea informațiilor pentru turiști;
31. realizarea unor programe educative, calibrate pe diferite segmente de vârstă, în vederea creșterii gradului de cultură educativă a vizitatorului precum și de fidelizare a acestuia;
32. organizarea unor evenimente anuale de anvergură care să valorifice o serie de oportunități și să
promoveze Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanța în cadrul comunității, cu impact asupra publicului beneficiar (de ex: Noaptea muzeelor, Ziua Mării Negre, alte evenimente);
33. elaborarea și implementarea planului de integritate la nivelul instituției, potrivit prevederilor Strategiei Naționale Anticorupție 2021 – 2025, aprobată prin Hotărârea nr.599/2018 pentru aprobarea Metodologiei standard de evaluare a riscurilor de corupție în cadrul autorităților și instituțiilor centrale, împreună cu indicatorii de estimare a probabilității de materializare a riscurilor de corupție, cu
indicatorii de estimare a impactului în situația materializării riscurilor de corupție și formatul registrului riscurilor de corpuție, precum și pentru aprobarea Metodologiei de evaluare a incidentelor de integritate în cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale, împreună cu formatul raportului annual deevaluare a incidentelor de integritate;
34. asigurarea implementării Normelor metodologice de aplicare a prevederii Legii nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și barbați, cu modificările și completările ulterioare;
35. îndeplinirea tuturor obligațiilor care derivă din aprobarea proiectului de management și în conformitate legislația în vigoare și în reglementările care prives funcționarea instituției.


Alte precizări

Candidaţii, în baza unei cereri motivate, pot solicita de la instituţie informaţii suplimentare, necesare
elaborării proiectelor de management. Relaţii suplimentare privind întocmirea proiectului de management se pot obţine şi de la adresa de e-mail: ana.musteata@cjc.ro , serv.cultura@cjc.ro,resurseumane@cjc.ro.VIII. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul caiet de obiective.


PRECIZĂRI:
 

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii