CN APM Constanţa SA anunţă licitaţie Zidul de gardă al digului de larg de la Poarta I va fi reabilitat şi modernizat (galerie foto+document)
CN APM Constanţa SA anunţă licitaţie: Zidul de gardă al digului de larg de la Poarta I va fi reabilitat
28 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
3162
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) va organiza şi desfăşura o procedură de achiziţii publice pentru atribuirea contractului „Proiectare şi execuţie lucrări de modernizare Dig de larg - Dana 0 (etapa a II-a)“, în valoare estimată de 2.195.000 de lei.
Societăţile interesate de acest contract vor depune ofertele de participare până pe data de 12.04.2018, ora 15.00, urmând ca acestea să fie evaluate pe data de 11.07.2018, ora 18:00. Cuantumul garanţiei de participare este de 21.900 de lei.
Pentru anularea efectelor care au condus la starea actuală, este necesar să se realizeze lucrări de modernizare a zidului de gardă, pe toată lungimea acestuia, pe zona care nu a fost reparată între anii 2011 şi 2012. În conformitate cu expertiza tehnică întocmită de către SC Iptana SA în anul 2009, lucrările de modernizare vor consta în îndepărtarea protecţiei existente de pe toată suprafaţa şi se va realiza o nouă protecţie din beton armat cu plasă de armătură şi pe paramentul exterior; se va executa o protecţie similară, până la unirea cu protecţia realizată în etapa I.
Primul an contractual - 36% din valoarea ofertei; al doilea an contractual - 32% din valoarea ofertei; al treilea an contractual - 32% din valoarea ofertei. Entitatea contractantă îşi rezervă dreptul ca pe toata durata de execuţie a contractului, în funcţie de disponibilităţile băneşti pe care le deţine, să modifice graficul de execuţie cu acordul executantului, în sensul devansării lucrărilor şi plăţilor aferente, stabilite prin graficul iniţial.
Persoane care deţin funcţii de decizie în cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, responsabile de organizarea, desfăşurarea şi atribuirea procedurii publice, sunt: director general - Dan Nicolae Tivilichi; director general adjunct - Marian Tănase; director economic - Daniela Şerban; şef Departament Achiziţii Publice - Otilia Ifimov; şef Serviciul Juridic şi Contencios - Tănase Iulian Pepi; director tehnic - Ion Tomescu; şef Serviciul Patrimoniu - Constantin Brandi.
Operatorul economic participant trebuie să facă dovada execuţiei, în cel mult ultimii cinci ani, de lucrări similare cu cele care fac obiectul contractului, a căror valoare cumulată să fie de cel puţin 2.000.000 de lei fără TVA la nivelul unui contract sau al mai multor contracte de execuţie lucrări, finalizate sau aflate în curs de derulare. De asemenea, operatorul economic participant trebuie să facă dovada prestării, în cel mult ultimii trei ani, de servicii similare cu cele care fac obiectul contractului, a căror valoare cumulată să fie de cel puţin 63.000 de lei fără TVA, la nivelul unui contract sau al mai multor contracte de prestări servicii, finalizate sau aflate în curs de derulare.
Digul de larg al portului Constanţa, de la Poarta nr. 1 de intrare în port şi până în dreptul danei 0, este o porţiune de dig care face parte din vechiul port proiectat de către Anghel Saligny. Acesta a avut o structură mixtă, la partea inferioară având o zidărie din blocuri din beton de 36 de tone/bucata. Digul de larg avea o lungime de 1.377,56 m. Pe o lungime de 739 m a fost construit un zid de gardă înalt de 5,50 m. Zidul de gardă a fost realizat din beton, dar în loc de ciment a fost utilizată puzzolana (material de construcţie bogat în bioxid de siliciu întrebuinţat la fabricarea cimentului).
La faţa din interiorul portului, zidul a fost placat cu moloane din piatră de calcar. Pe coronamentul zidului de gardă sunt montate două conducte, una pentru alimentarea cu apă şi a doua pentru alimentarea cu gaze, ambele aflate în proprietatea CN APM SA. În timp, s-a constatat că valurile produse de furtună trec peste zidul de gardă şi apa pătrundea în incinta portuară. Pentru a înlătura acest neajuns, începând de la 78 m de la Poarta nr. 1 de acces în port, zidul de gardă a fost supraînălţat cu o grinda întoarce val, realizată din beton simplu.
Pe coronamentul supraînălţării este montat gardul antiefracţie, parte a sistemului perimetral de securitate portuară. În perioada anilor 2011 - 2012, zidul de gardă a fost reparat parţial, lucrările efectuate constând în demolarea totală a cozorocului întoarce val, puternic deteriorat din cauza factorilor de mediu, dar şi în turnarea unei cămăşuieli pe suprafaţa rămasă în urma demolării cozorocului pe o înălţime de 1,50 m şi întoarcerea acesteia pe partea superioară a grinzii.
În ceea ce priveşte moloanele de piatră cu care a fost placat paramentul interior al zidului de gardă, acestea sunt desprinse de corpul zidului, stând totuşi pe poziţie numai datorită materialului de rosturi. Pe aceste porţiuni, între moloane şi corpul zidului este un spaţiu de cca 2-3 cm. Pe unele porţiuni, moloanele au căzut, iar corpul zidului este la vedere.
Pentru îmbunătăţirea stabilităţii placajului de pe paramentul interior al zidului, pe zonele cele mai deteriorate, au fost efectuate lucrări de reparaţii prin aplicarea unui strat de torcret. Stratul de torcret actual este căzut sau desprins de corpul zidului, existând în permanenţă pericolul căderii acestuia, fiind periclitată securitatea pietonilor care circulă pe trotuarul adiacent. Paramentul interior al supraînălţării zidului de gardă prezintă fisuri şi segregări ale betonului La paramentul exterior, se constată apariţia unor fisuri, în special la zona de contact între straturile de turnare ale betonului.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Societăţile interesate de acest contract vor depune ofertele de participare până pe data de 12.04.2018, ora 15.00, urmând ca acestea să fie evaluate pe data de 11.07.2018, ora 18:00. Cuantumul garanţiei de participare este de 21.900 de lei.
Pentru anularea efectelor care au condus la starea actuală, este necesar să se realizeze lucrări de modernizare a zidului de gardă, pe toată lungimea acestuia, pe zona care nu a fost reparată între anii 2011 şi 2012. În conformitate cu expertiza tehnică întocmită de către SC Iptana SA în anul 2009, lucrările de modernizare vor consta în îndepărtarea protecţiei existente de pe toată suprafaţa şi se va realiza o nouă protecţie din beton armat cu plasă de armătură şi pe paramentul exterior; se va executa o protecţie similară, până la unirea cu protecţia realizată în etapa I.
Primul an contractual - 36% din valoarea ofertei; al doilea an contractual - 32% din valoarea ofertei; al treilea an contractual - 32% din valoarea ofertei. Entitatea contractantă îşi rezervă dreptul ca pe toata durata de execuţie a contractului, în funcţie de disponibilităţile băneşti pe care le deţine, să modifice graficul de execuţie cu acordul executantului, în sensul devansării lucrărilor şi plăţilor aferente, stabilite prin graficul iniţial.
Responsabili de atribuirea contractului
Persoane care deţin funcţii de decizie în cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, responsabile de organizarea, desfăşurarea şi atribuirea procedurii publice, sunt: director general - Dan Nicolae Tivilichi; director general adjunct - Marian Tănase; director economic - Daniela Şerban; şef Departament Achiziţii Publice - Otilia Ifimov; şef Serviciul Juridic şi Contencios - Tănase Iulian Pepi; director tehnic - Ion Tomescu; şef Serviciul Patrimoniu - Constantin Brandi.
Condiţii impuse ofertanţilor
Operatorul economic participant trebuie să facă dovada execuţiei, în cel mult ultimii cinci ani, de lucrări similare cu cele care fac obiectul contractului, a căror valoare cumulată să fie de cel puţin 2.000.000 de lei fără TVA la nivelul unui contract sau al mai multor contracte de execuţie lucrări, finalizate sau aflate în curs de derulare. De asemenea, operatorul economic participant trebuie să facă dovada prestării, în cel mult ultimii trei ani, de servicii similare cu cele care fac obiectul contractului, a căror valoare cumulată să fie de cel puţin 63.000 de lei fără TVA, la nivelul unui contract sau al mai multor contracte de prestări servicii, finalizate sau aflate în curs de derulare.
Date din caietul de sarcini
Digul de larg al portului Constanţa, de la Poarta nr. 1 de intrare în port şi până în dreptul danei 0, este o porţiune de dig care face parte din vechiul port proiectat de către Anghel Saligny. Acesta a avut o structură mixtă, la partea inferioară având o zidărie din blocuri din beton de 36 de tone/bucata. Digul de larg avea o lungime de 1.377,56 m. Pe o lungime de 739 m a fost construit un zid de gardă înalt de 5,50 m. Zidul de gardă a fost realizat din beton, dar în loc de ciment a fost utilizată puzzolana (material de construcţie bogat în bioxid de siliciu întrebuinţat la fabricarea cimentului).
La faţa din interiorul portului, zidul a fost placat cu moloane din piatră de calcar. Pe coronamentul zidului de gardă sunt montate două conducte, una pentru alimentarea cu apă şi a doua pentru alimentarea cu gaze, ambele aflate în proprietatea CN APM SA. În timp, s-a constatat că valurile produse de furtună trec peste zidul de gardă şi apa pătrundea în incinta portuară. Pentru a înlătura acest neajuns, începând de la 78 m de la Poarta nr. 1 de acces în port, zidul de gardă a fost supraînălţat cu o grinda întoarce val, realizată din beton simplu.
Pe coronamentul supraînălţării este montat gardul antiefracţie, parte a sistemului perimetral de securitate portuară. În perioada anilor 2011 - 2012, zidul de gardă a fost reparat parţial, lucrările efectuate constând în demolarea totală a cozorocului întoarce val, puternic deteriorat din cauza factorilor de mediu, dar şi în turnarea unei cămăşuieli pe suprafaţa rămasă în urma demolării cozorocului pe o înălţime de 1,50 m şi întoarcerea acesteia pe partea superioară a grinzii.
În ceea ce priveşte moloanele de piatră cu care a fost placat paramentul interior al zidului de gardă, acestea sunt desprinse de corpul zidului, stând totuşi pe poziţie numai datorită materialului de rosturi. Pe aceste porţiuni, între moloane şi corpul zidului este un spaţiu de cca 2-3 cm. Pe unele porţiuni, moloanele au căzut, iar corpul zidului este la vedere.
Pentru îmbunătăţirea stabilităţii placajului de pe paramentul interior al zidului, pe zonele cele mai deteriorate, au fost efectuate lucrări de reparaţii prin aplicarea unui strat de torcret. Stratul de torcret actual este căzut sau desprins de corpul zidului, existând în permanenţă pericolul căderii acestuia, fiind periclitată securitatea pietonilor care circulă pe trotuarul adiacent. Paramentul interior al supraînălţării zidului de gardă prezintă fisuri şi segregări ale betonului La paramentul exterior, se constată apariţia unor fisuri, în special la zona de contact între straturile de turnare ale betonului.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii