Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:42 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CN APM Constanţa va urmări comportarea digurilor din porturile Constanţa şi Midia, deteriorate de furtuna din februarie 2012 (document)

ro

11 Dec, 2019 00:00 2329 Marime text
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa scoate la licitaţie contractul „Proiect de urmărire a comportării în timp pentru digurile din porturile Constanţa, Midia, Tomis şi Mangalia“, în valoare de 164.500 lei.
 
Ofertele de participare vor fi depuse până pe data de 27.01.2020, ora 15.00. Acestea vor fi deschise în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră. Cuantumul garanţiei de participare este de 1.645 lei. Perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare va fi de  6 luni de zile de la termenul limită de primire a ofertelor.
 
În conformitate cu prevederile Normativului P130/1999 privind comportarea în timp a construcţiilor, în cazul construcţiilor vechi care nu au instrucţiuni de urmărire curentă, proprietarii/ administratorii au obligaţia de a realiza ulterior proiectul de urmărire prin solicitarea acestuia către o firma specializată.
 
Furtuna din februarie 2012 a fost una dintre cele mai puternice înregistrate pe litoralul Marii Negre fiind însoţită şi de temperaturi foarte joase de până la -25°C. Durata furtunii a fost foarte mare, respectiv între 22.01 şi 09.02.2012, perioadă în care s-au înregistrat viteze ale vântului de până la 25m/s, iar la rafala de 33m/s. Gradul de agitaţie al mării în zilele de 26, 27.01 şi 7, 8.02 a fost de 8 grade Beufort. Caracteristic pentru această (furtună) este faptul că vântul foarte puternic a fost însoţit atât de ploi şi ninsori abundente, cât şi de temperaturi foarte scăzute, la care se adaugă în mod deosebit de important, durata mare de 96 ore. Deteriorările produse digurilor de adăpostire din porturile Constanţa şi Midia, urmare a respectivului "eveniment" au fost importante şi constau în principal în alunecarea carapacei de protecţie, lăsând goluri mari în taluzul de stabilopozi şi mantaua din piatră neprotejată sub acţiunea valurilor.
 
Toate cele patru diguri au suferit deteriorări care necesită atât lucrări de refacere pe zone mari, cât şi urmărirea evoluţiei acestor deteriorări sau apariţia de noi zone cu probleme. Ulterior evenimentului din ianuarie-februarie 2012, s-a constatat ca rostul dintre dalele de coronament ale digului de Larg al Portului Constanţa s-a mărit pe anumite zone în urma furtunii şi a continuat să se deschidă pe unele dintre aceste zone, cu precădere între Km 0+900-0+950; Km 1+950 -2+300; Km 2+750 - 2+900; Km 3+800-3+900; Km 4+150-4+300.
 
Astfel apare necesitatea realizării de măsurători pe zonele pe care au apărut rosturi în dala de coronament cu o posibilă evoluţie periculoasă pentru stabilitatea digului şi conform legislaţiei în vigoare, această activitate trebuie făcuta în baza unui proiect tehnic de urmărire speciala, stabilindu-se dacă există deplasări sau rotiri ale dalei de coronament şi implicit ale nucleului digului, fapt ce ar putea provoca "prăbuşirea zonala a digului".
 
Dimensionarea digurilor s-a făcut la starea limita de exploatare (definita ca o dislocare - mai puţin de 5%), iar verificarea la starea limită ultima (starea în care sunt expuse acţiunii directe a valurilor mantale de protecţie cu rol de filtru între nucleu şi carapace).
 

De asemenea, digurile au fost dimensionate la valul semnificativ (H 1/3) corespunzător unei asigurări în timp de 2%, de 1 % în câmpul de valuri, şi pentru direcţiile predominante ale acţiunii valurilor. Digurile din anrocamente şi elemente din beton sunt prin definiţie lucrări elastice supuse "îmbătrânirii", aceasta constând în tasări şi degradări uşoare datorate regimului permanent şi complex al acţiunii valurilor, precum şi temperaturilor extreme cu fenomene repetate de îngheţ-dezgheţ.
 
Având în vedere cele menţionate, vechimea şi starea actuală a digurilor de adăpostire, proiectul de urmărire va fi întocmit cu respectarea Legii 10/1995 şi a Normativului P130-1999.
 
- Digul de adăpostire (digul de Nord) a zonei de Nord a Portului Constanţa, care face subiectul prezentei documentaţii, este alcătuit din trei segmente, conform punerii în funcţiune.
- Digul de Sud al Portului Constanţa. cu o lungime de 5560 m, a fost pus în funcţiune etapizat, primul segment fiind cuprins între rădăcina digului (Km 0+00) până la Km 2+160 cu orientarea Est-Vest (fără zid de protecţie), iar al doilea segment a fost realizat ulterior până la Km 5+560 cu orientarea Nord-Sud.
 
- Portul Midia: Digul de Sud, Digul de larg.
 

- Portul Mangalia: Digul de larg,  zona de Nord si Sud, are o lungime totală de 2740m
 
-  Portul Tomis: Măsurători suplimentare asupra Digului de Larg a Portului Constanta, (între Farul Alb şi capul vechi al digului), pentru zonele cele mai afectate de furtuna din februarie 2012: între km 0+900 - 0+950, Km 1+950-2+300; Km 2+750 - 2+900, Km 3+800 - 3+900, Km 4+150 - 4+300.
 

Responsabili de atribuirea procedurii

 
Persoanele ce deţin funcţii de decizie în cadrul entităţii contractante, precum şi persoanele din cadrul entităţi contractante ce pot influenţa conţinutul documentaţiei de atribuire şi/sau desfăşurarea procedurii de atribuire, sunt:  Șerban Daniela, Murgeanu Gabriela, Naftali Daniel-Adrian, Petraşcu Elena, Burlacu Mircea, Bătrâncă Ghiorghe, Bogdan Pascu; Adina Iuliana Baz - director general adjunct, Patrichi Teodor - director Direcţia Exploatare, Tomescu Ion - director Direcţia Tehnică, Maria Mergiu - director economic, Hanganu Ciprian - director coordonator, Crăciun Madalin Alexandru - director Direcţia Comercială, Ifimov Otilia - şef Departament Achiziţii Publice, Pepi Tanase Iulian - şef Serviciu Juridic şi Contencios, Kiss Laszlo Eduard - şef Sucursala Energetică Port Constanţa, Daniel Niculescu - şef Sucursala de Servicii Port Constanţa, Banias Emil Sorin - şef Sucursala Nave Tehnice Port Constanţa, Moldoveanu Antoniela - inginer, Bola Laura Valentina- inginer;  Albu Cristian - responsabil Achiziţie Departament Achiziţii Publice; Anca Ene - Inginer Serviciul Patrimoniu, Constantin Brandi - şef Serviciu Patrimoniu.
 
În secţiunea Documente puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
 
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii