Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:50 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CNAIR Astăzi s-a semnat contractul de reabilitare a podului peste brațul Borcea. Ce valoare are proiectul

ro

08 Apr, 2021 21:42 1402 Marime text
  • Maristar a semnat contractul de reabilitare a podului peste brațul Borcea, proiect cu o valoare de 67,7 milioane de lei.
  • Este al doilea pod important de pe autostrada A2 București-Constanța care va fi reabilitat de echipa Maristar, după cel de la Cernavodă, unde lucrările au început în luna martie.

Joi, 8 aprilie 2021 – Maristar a semnat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) contractul pentru „Realizarea lucrărilor de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680”, în valoare de 67.753.035,18 Lei fără TVA.

La data de 17 martie 2021 a fost desemnat câștigătorul procedurii de atribuire a contractului. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTOY AD.

Reabilitarea podului peste brațul Borcea va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 24 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor și de 60 de luni pentru perioada de garanție.

Investițiile în infrastructură se intensifică și vor contribui la creșterea siguranței și fluidizării traficului pe drumurile publice. Podul de la Cernavodă și cel peste brațul Borcea sunt puncte strategice pe autostrada A2, iar modernizarea lor va aduce calea de rulare la un nivel european. Vom continua să ne extindem pe segmentul de infrastructură, având experiența tehnică pentru a derula proiecte complexe cum sunt cele de reabilitare și construcție de poduri, a declarat George Vlasie, directorul general Maristar.


În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparații și reabilitare (înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare, înlocuirea parapetului pietonal și directional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale - la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podul principal, cât și pe viaductele de acces, Consolidări structurale cu benzi din fibre de carbon grinzi precomprimate, Consolidări structurale cu laminate CFRP grinzi precomprimate) care vor permite aducerea podului la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare si protecția mediului.

Pe perioada sezonului estival se vor executa doar lucrări la infrastructură, fără a fi nevoie de restricții de circulație, urmând ca lucrările la calea de rulare să înceapă în luna octombrie 2021.

Podul peste brațul Borcea, cu o lungime de 970 m (pod principal și viaducte de acces), este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele și viaducte de acces), care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.

Sursă foto: Arhivă ZIUA de Constanța
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii