Comuna Lumina are probleme cu... lumina! Disfuncționalități la alimentarea cu energie electrică
Comuna Lumina are probleme cu... lumina! Disfuncționalități la alimentarea cu energie electrică
28 Feb, 2021 11:08
ZIUA de Constanta
2478
Marime text
- Probleme cu curentul electric în Lumina
De aproximativ două săptămâni, locuitorii din comuna constănțeană Lumina au reclamat mai multe probleme cu alimentarea cu energie electrică. Curentul pică de mai multe ori într-o singură zi, iar aparatele conectate la priză au început să se strice din pricina diferenței de tensiune. Locuitorii sunt sfătuiți atât de dispecerii de la E-distribuție Dobrogea, cât și de autorități să nu mai țină pe timp de noapte diverși consumatori în priză.
Totuși, soluția pare a fi departe de a serezolva. Primăria Lumina a transmis inclusiv un mesaj care vine în sprijinul cetățenilor. Pentru defecțiuni, sunt îndrumați cum să facă petiții pentru a-și recupera pierderile.
”In atentia cetatenilor comunei Lumina,
In ultimele saptamani institutia noastra a primit mai multe reclamatii cu privire la disfunctionalitatile in alimentarea cu energie electrica care afecteaza localitatea. In urma acestora am inaintat sesizari catre cei de la E-Distributie Dobrogea care au confirmat ca au fost identificate avarii pe reteaua de medie tensiune.
In acest sens compania a programat intreruperi ale energiei electrice pentru lucrari de interventie la retea. Desi multi dintre dumneavoastra si-au manifestat nemultumirea fata de aceste intreruperi, adresandu-se Primariei si nu operatorului, am raspuns reclamatiilor mentionand ca aceste sesizari trebuiesc inaintate fie furnizorului cu care aveti incheiat contractul de energie electrica, fie operatorului retelei de distributie a alimentarii cu energie electrica.
Facem precizarea ca in zona Dobrogea, compania E-Distributie Dobrogea este operatorul care administreaza reteaua de distributie a alimentarii cu energie electrica si ca pe pagina de internet a acestuia gasiti informatii referitoare la interuperuperile programate ale alimentarii cu energie electrica dar si situatia intreruperilor accidentale cauzate de avarii in retea.
ℹ https://www.e-distributie.com/ro/intreruperi-curent.html
Puteti reclama interuperile in alimentarea cu energie electrica folosind datele de contact ale operatorilor cu care aveti incheiat contractul de furnizare.
📞 Enel: 021 9977
De asemenea, operatorul E-Distributie Dobrogea are un Call Center Tehnic 24h/7
📞 0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
📞 0241 929
⚠ Mai jos gasiti procedura ce trebuie urmata dacă, din cauza unei supratensiuni din culpa operatorului de rețea, vi s-au defectat receptoarele electrocasnice.
Astfel, referitor la defectarea de receptoare electrocasnice, procedura in cauza face referire la necesitatea adresarii unei cereri in acest sens la furnizorul de energie eletrica, in termen de 10 zile de la evenimentul petrecut.
In urma ordinului de lucru transmis de furnizor catre operatorul de distributie (E-Distributie Dobrogea) o comisie specializata se va deplasa la locatia clientului pentru analiza receptoarelor defecte. Analiza se realizeaza in conformitate cu Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice 235/2019 iar Metodologia de aplicare este reglementata prin Ordinul ANRE 177/2015.
Urmatoarea procedura este afisata pe site-ul operatorului ENEL:
Dacă eşti client rezidenţial, în termen de 10 zile lucrătoare de la data apariţiei supratensiunii accidentale care a produs deteriorarea receptoarelor, transmite în scris direct din contul MyEnel -> Sugestii şi sesizări -> Acordare despăgubiri deteriorare aparatură cererea pentru acordarea despăgubirilor. Solicitarea ta poate fi transmisă şi la adresa de email contactee.ro@enel.com sau prin poştă la adresa Bd. Mircea Voda, Nr. 30, Et. 6, Camera 6.8, Sector 3, București. Va trebuie sa precizezi adresa exactă a locului de consum şi data producerii evenimentului pentru analiză.
Utilizatorul are dreptul să primească despăgubiri pentru daune materiale produse ca urmare a nerespectării de către operatorul de distribuţie a indicatorilor de performanță privind continuitatea alimentării cu energie electrică și calitatea tehnică a energiei electrice distribuite, stabiliti în Standardul de performamță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, precum și ca urmare a întreruperilor datorate unor erori în operarea rețelelor electrice ale operatorului de distribuție.
Despăgubirea se calculează la nivelul prejudiciului suferit și se plătesc de către Furnizor în baza contractului de furnizare energie electrică urmând a fi recuperată de acesta de la operatorul de distribuție în baza contractului de rețea, dacă în urma investigației efectuate de către operatorul de distribuție și Furnizor se constată existența prejudiciului și culpa operatorului de distributie.
De asemenea, daca nu primiti un raspuns de la furnizorul de energie in termenul stabilit de lege sau sunteti nemultumit de raspunsul primit puteti continua demersurile reclamatiei prin depunerea unei petitii catre Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE. Aceasta este autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar, finanţată integral din venituri proprii, independentă decizional, organizatoric şi funcţional, având ca obiect de activitate elaborarea, aprobarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor obligatorii la nivel naţional necesare funcţionării sectorului şi pieţei energiei electrice, termice şi a gazelor naturale în condiţii de eficienţă, concurenţă, transparenţă şi protecţie a consumatorilor.
Petitiile adresate ANRE pot fi facute si online pe https://portal.anre.ro/FPetitie/”, a transmis Primăria localității Lumina.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii