Consiliul Concurenței, avertisment pentru companii, în perioada Sărbătorilor Pascale pentru a nu influența piața
Consiliul Concurenței, avertisment pentru companii, în perioada Sărbătorilor Pascale pentru a nu influența


„Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale, cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declarațiile prin care reprezentanții unor companii își anunță, însă, intențiile de a majora prețurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenților și la o creșere artificială a prețurilor pe piață. Aceste tipuri de acțiuni sunt sancționate din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale și europene, deoarece denaturează concurența și prejudiciază consumatorii”, susține Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței, autoritatea de concurență atrage atenţia și asupra faptului că o asociaţie poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurenţă atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influenţează comportamentul companiilor, afectând concurenţa dintre ele.
Conform Consiliului Concurenței, este vorba despre Toneli Holding SA, Avicola Lumina SA, Avicola București SA, Albatros Gold SRL, Super Eggs SRL.Astfel, Consiliul Concurenței recomandă companiilor să evite orice practici care ar putea încălca legislaţia concurenţei și să se adreseze instituției cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniu.
Reamintim că autoritatea de concurență a sancționat cu amenzi în valoare totală de 13.471.039 lei (aprox. 2,78 milioane euro) cinci companii din domeniul producției și/sau comercializării ouălor de consum din România, precum și asociația administrată de acestea (UCPR) pentru că și-au coordonat politicile comerciale referitoare la livrările de produse pe piață, cu facilitarea acestor acțiuni de către asociație, cu scopul de a crește artificial prețurile produselor sau cel puțin de stopare a scăderii prețurilor“ - menționează sursa citată
Consiliul Concurenței a constatat, în cadrul investigației, că reprezentanții companiilor se întâlneau, în mod frecvent, sub umbrela asociației, pentru a discuta problemele sectorului avicol, dar și pentru a planifica acțiuni comune referitoare la activitatea de producție și livrare a acestora, schimbând informații sensibile din punct de vedere concurențial“ - conform unui comunicat al Consiliului Concurenței.
În plus, autoritatea de concurență a impus UCPR mai multe măsuri, pe care aceasta este obligată să le pună în aplicare:
i. să nu dezvăluie membrilor săi date individualizate pe societate, ci doar informații agregate la nivel de asociație;
ii. să furnizeze accesul complet la aceste informații agregate și companiilor neasociate care solicită accesul pe motivul interesului lor de a-și pregăti intrarea pe piață;
iii. să informeze asociații cu privire la modificările aduse sistemului de circulare a informațiilor în cadrul asociației.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Consiliul Concurenței cu ochii pe ouăle de la Avicola Lumina. Ce producători de ouă mai sunt vizați. Ce are în vedere instituția concurențială (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp