Consiliul Județean Constanța, o nouă procedură concurențială de oferte pentru delegarea gestiunii pentru lotul 3 de transport județean!
Consiliul Județean Constanța, o nouă procedură concurențială de oferte pentru delegarea gestiunii pentru
24 Feb, 2025 15:23
ZIUA de Constanta
322
Marime text



- Caietul de sarcini privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport persoane prin curse regulate in aria teritoriala de competenta a judetului Constanta – Grupa 03 (Anexa nr.1 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
- Criteriile de calificare si selectie a ofertelor (Anexa nr.2 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
- Formularele (Anexa nr.3 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
- Instructiuni catre ofertanti (Anexa nr.4 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
- Contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane in aria teritoriala de competenta a judetului Constanta si Anexele la acesta (Anexa nr.5 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
- Valoarea estimata a contractului (Anexa nr.6 la H.C.J. nr.267/19.12.2024)
Adresa la care se transmit/depun ofertele: Toti operatorii economici interesati vor transmite/depune ofertele pe adresa de e-mail licitatii@cjc.ro sau la Registratura Consiliului Judetean Constanta.
Procedura se derulează integral offline. Ofertele depuse după termenul limită se consideră întârziate și vor fi respinse.
Fac parte din documentatia de atribuire si urmatoarele documente:
- Regulamentul de efectuare a serviciului de transport public judetean de persoane prin curse regulate, in judetul Constanta, pentru perioada 2022-2028 (Anexa nr.2 la H.C.J. nr. 303/2021)
- Caietul de sarcini al serviciului de transport public judetean de persoane prin curse regulate, in judetul Constanta, pentru perioada 2022-2028 (Anexa nr.1 la H.C.J. nr. 46/2022), inclusiv anexele acestuia: programul judetean de transport grupa 03 , graficele de circulatie grupa 03 și amplasarea statiilo r pe traseele grupei 03 - grupa 03
Clarificari din oficiu, aprobate prin referatul de necesitate nr.5762/14.02.2025:
1. Luand in considerare prevederile art. 27^1 alin. (1) din Normele-cadru din 12 decembrie 2007 privind stabilirea, ajustarea si modificarea tarifelor pentru serviciile publice de transport local si judetean de persoane aprobate prin Ordinul 272/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, se elimina din cadrul Formularului nr. 7 - Formular de oferta financiara obligatia ofertantilor de a-si declara tarifele pe baza de bilete si, implicit de abonamente. Avand in vedere faptul ca Ordinul ANRSC nr. 272/2007 nu contine o formula de calcul pentru abonamente, in baza careia consiliul judetean sa calculeze tariful abonamentelor, asa cum se prevede in mod expres in cazul transportului public local de persoane, in cadrul Formularului de oferta financiara, se va preciza procentul din valoarea biletului de calatorie care se ia in calcul in stabilirea valorii abonamentelor (discountul acordat, daca este cazul). Se mentine obligatia de a preciza numarul de calatorii valabile per abonament.
2. In vederea asigurarii principiilor prevazute de art. 2 alin (2) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, Entitatea contractanta da posibilitatea ofertantilor de a participarea la prezenta procedura si cu vehicule din categoria M3, din clasa I si clasa A. In situatia in care oferta depusa contine astfel de vehicule, trebuie asigurat un numar de minim 2 vehicule grele nepoluante, din numarul total de vehicule active si rezerve din categoria M3.. Prevederile legale aplicabile domeniului transportului public judetean de persoane prin curse regulate nu interzic utilizarea vehiculelor din categoria M3 din clasa I si clasa A, se interzice doar efectuarea de curse prin depasirea numarului de locuri pe scaune inscris in certificatul de inmatriculare si in certificatul de clasificare (se interzice transportul judetean cu calatori in picioare, nu si utilizarea de vehicule prevazute din constructie cu spatii pentru pasageri care calatoresc in picioare).
3. Calculul numarului minim de vehicule nepoluante si vehicule grele cu emisii zero in total numar vehicule care fac obiectul contractului pentru Grupa 03 a fost determinat pe baza prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 71/2021, prin raportare la ponderile vehiculelor usoare nepoluante (18,7%) si ale vehiculelor grele nepoluante din categoria M3 din clasa I si clasa A (24%) prezentate ca tinte minime. In situatia in care oferta depusa contine vehicule care au capacitatea de transport ≤ 22 locuri, incadrate in categoria M3 de clasa care nu este I sau A, acestora nu li se vor aplica prevederile O.U.G. nr. 71/2021, conform art. 2, alin. (2), lit. e., din acest act normativ si vor fi asimilate la calcul in numarul total de vehicule active si rezerve cu capacitatea ≤ 22 locuri, necesar realizarii programului judetean de transport (exceptia asimilarii vizeaza doar capacitatea autovehiculelor M3 de clasa alta decat I sau A si este aplicabila doar cerintei referitoare la asigurarea numarului minim de autovehicule ≤ 22 locuri si ≥ 23 locuri pe traseele grupei, nu si cerintei privind asigurarea numarului minim de vehicule nepoluante).
4. Sunt considerate vehicule usoare nepoluante vehiculele din categoria M2 care au o masa maxima de referinta (autorizata) mai mica de 2610 kg, masa de referinta care poate fi extinsa la cererea producatorului la cel mult 2840 kg, potrivit definitiilor cuprinse la art. 2, alin.(1) si alin.(2) din Anexa II la Directiva 70/156/CCE si conform precizarilor de la pct. (21) din preambulul Regulamentului (CE) 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehicule usoare pentru pasageri si de la vehicule usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6).
In cuprinsul O.U.G. nr. 71/2021 art.4, alin.(1) literele c),d),e),f) se mentioneaza in mod expres ca vehiculele grele sunt cele din categoriile N2 si N3 (autoutilitare) si M3 (autobuze), aceste vehicule conform normelor RNTR 2 fiind vehicule cu masa total maxima autorizata de peste 3,5 tone, astfel vehiculele cu MTMA ≤ de 3,5 tone sunt considerate vehicule usoare.
In RNTR 7 aprobat prin OMT nr. 2386 din 22 iulie 2024 privind Reglementarile de omologare individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere, precum si eliberarea atestatului tehnic pentru masinile autopropulsate si pentru vehiculele lente, in Anexa nr. 2 - Conditii tehnice pentru omologarea nationala individuala a vehiculelor noi din categoriile M, N, O, la pct. 2A, se prevede in mod expres mentiunea de autovehicule usoare din categoria M conform Regulament CE nr. 715/2007 ca fiind “Vehicule cu o masa de referinta care nu depaseste 2610 kg. La solicitarea producatorului, se poate aplica vehiculelor cu o masa de referinta care nu depaseste 2840 kg.”
Fata de cele de mai sus, cerinta de la pct. 6.3.2. din Caietul de sarcini al procedurii referitoare la numarul minim de vehicule usoare nepoluante din categoria M2 se va interpreta ca aplicabila doar in situatia in care oferta depusa contine vehicule usoare nepoluante din categoria M2 cu o masa de referinta care nu depaseste 2840 kg, conform RNTR 7 aprobat prin OMT nr. 2386 din 22.07.2024.
5. Se mentine cerinta de certificare a documentelor prezentate in copie pentru conformitatea lor cu originalele (pentru a ne asigura de autenticitatea documentelor pe care le veti prezenta in cadrul ofertei), cu observatia ca aceasta certificare se va face prin aplicarea semnaturii (olografe) autorizate si a mentiunii “CONFORM CU ORIGINALUL”, nefiind necesara si aplicarea stampilei societatii pe niciun document din cadrul ofertei.
6. Facem precizarea ca dintr-o eroare materiala in cadrul Caietului de sarcini la pct. 7 - Modul de prezentare a propunerii financiare pag. 18, cat si in Instructiuni catre ofertanti la pct. IV 3.2. Modul de prezentare a propunerii financiare pag. 29, apar eronat notiunile de “numar total de kilometrii planificati anual/traseu” si “valori anuale propuse ale elementelor de cheltuieli”, care se vor citi: numar total de kilometrii planificati pe 6 luni/traseu si valori propuse pe 6 luni ale elementelor de cheltuieli. Vehiculele de rezerva prevazute in cadrul grupei 03 pot fi utilizate pe oricare traseu din cadrul grupei.
7. Perioada de valabilitate a ofertelor este de 4 luni de la data limita de depunere (oriunde in documentatie figureaza o alta perioada decat aceasta, se va citi/modifica la 4 luni).
8. Referitor la modul de prezentare a ofertei, documentatia de atribuire specifica faptul ca ofertantii trebuie sa transmita Oferta si documentele asociate in format letric (pe hartie), in plic inchis, prin depunerea la Registratura Entitatii contractante, facem precizarea ca se accepta si transmiterea Ofertei si documentelor asociate in format electronic, la adresa de e-mail licitatii@cjc.ro, in acest caz documentele urmand sa fie semnate de catre reprezentantul legal, cu semnatura electronica emisa in baza unui certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii