Constanţa, aşa cum o vede Guvernul Ponta
Constanţa, aşa cum o vede Guvernul PontaPortul îşi va mări capacitatea de operare cu 50%
O măsură vizată de Guvern prevede dezvoltarea Portului Constanţa ca
port regional strategic şi includerea sa în reţeaua de autostrăzi
maritime. Guvernul susţine că Portul Constanţa trebuie să devină una din
cele mai importante porţi de intrare - ieşire din Europa a mărfurilor
pentru Orientul Îndepărtat, folosind ruta Oceanul Indian - Marea Roşie -
Canalul de Suez şi coridorul Traceca. În acest sens, în portul
Constanţa va fi finalizat digul de nord şi se vor crea noi dane, astfel
încât portul să-şi mărească capacitatea de operare cu 50%. De asemenea,
Guvernul şi-a propus reluarea programului de dezvoltare a facilităţilor
pentru turişti prin finalizarea conexiunilor terminalului de pasageri
din Portul Constanţa.
Fonduri europene pentru un centru intermodal
Prin accesarea unor proiecte cu finanţare europeană, Guvernul are în
plan realizarea a cinci centre intermodale principale (Bucureşti,
Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov) şi a şase centre secundare
(Craiova, Cluj, Târgu Mureş, Suceava, Giurgiu şi Piteşti).
Litoralul, zonă cu statut special
Printre obiectivele Executivului se află şi transformarea litoralului românesc în Zonă cu statut special, cu limită teritorială de 10 km pe uscat şi 10 km în largul mării. Acest statut se aplică şi regimului fiscal pentru cazinouri şi jocuri de noroc, se arată în planul de măsuri al Guvernului. Consolidarea experienţelor şi tradiţiilor din turismul românesc (turismul montan, de litoral, de tineret, circuitele culturale, turismul rural etc.) prin racordarea lor la tendinţele şi practicile europene şi mondiale, este o altă măsură ce va fi luată de Guvern.
Plajele, în proprietatea Consiliilor locale
Executivul are în vedere reglementarea juridică a situaţiei plajelor printr-un nou act normativ. Astfel, plajele vor rămâne în proprietatea Consiliilor Locale şi vor fi date hotelurilor în regim de comodat. Agenţii economici vor fi obligaţi să întreţină plajele conform clasificărilor hotelurilor şi prin respectarea standardelor de calitate aferent. Guvernul lucrează şi la un proiect ce presupune organizarea irigării spatiilor verzi din staţiuni, a iluminatului şi rezolvarea problemei câinilor vagabonzi. Reglementarea poluării fonice şi amplasarea de bariere în larg pentru oprirea algelor, sunt alte două măsuri ce fac parte din programul de guvernare al premierului Victor Ponta. Guvernul şi-a propus şi crearea de cât mai multe parcări pe Litoral, dar şi introducerea, în normele de clasificare a obligativităţii reabilitării exterioare a hotelurilor.
Sezonul estival se va încheia la 30 septembrie
Sezonul estival se va deschide la 1 mai şi se va încheia la 1 septembrie. Guvernul şi-a propus în acest sens să găsească metode de încurajare a hotelierilor. Toate acestea fac parte din proiectul Guvernului Ponta privind „Extinderea sezonului estival, precum şi obligativitatea, prin metode stimulative şi mai puţin corective, a deschiderii tuturor unităţilor de la data de 1 mai, până la 30 septembrie".
Proiecte de infrastructură şi de reconstrucţie ecologică
Alte
două proiecte ale Guvernului sunt privitoare la un drum expres care să
lege judeţul Tulcea de Coridorul IX de transport care leagă oraşele
Bucureşti de Kiev şi Moscova prin Oraşul
Focşani-Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa de autostrada A2 şi conexiunea cu
accesul şi tranzitul rutier de mărfuri şi persoane către sudul şi
nordul Europei; dar şi la reabilitarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de
mediu în ecosistemul administrat de A.R.B.D.D (proiecte de reconstrucţie
ecologică şi renaturare a tuturor zonelor ce sunt necesare pentru
biodiversitate, îmbunătăţirea circulaţiei apei în Delta Dunării) cât şi
pe litoralul Mării Negre.
Ce mai prevede programul guvernamental
Printre măsurile din Programul de Guvernare, speciale pentru judeţul Constanţa se află şi implementarea soluției tehnice pentru depozitarea finală a combustibilului nuclear ars la CNE Cernavodă; dezvoltarea reţelelor de transport al energiei electrice între Dobrogea şi restul țării; extinderea activităţilor de explorare şi exploatare a zăcămintelor de ţiţei şi gaze din bazinul Mării Negre; iniţierea parteneriatelor pentru modernizarea termocentralelor Elcen București, Iernut şi Doiceşti; implicarea activă în realizarea proiectelor europene Nabucco, a conductei de petrol Constanţa - Trieste, a terminalului LNG Constanţa şi AGRI; extinderea digului de larg în Portul Constanţa; Canalul Dunăre ‐ Bucureşti (parteneriat public ‐ privat); reabilitarea infrastructurii pe canalul Dunăre - Marea Neagră; construirea liniei de mare viteză pe secţiunea Curtici- Bucureşti-Constanţa; Aeroportul Constanţa - scop militar şi turistic; realizarea graduală a proiectelor pe Coridorul VII ce contribuie la asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot parcursul anului, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp