Constanța Vă expiră cartea de identitate? Ce pași trebuie urmați pentru obținerea unui nou act de identitate
Constanța: Vă expiră cartea de identitate? Ce pași trebuie urmați pentru obținerea unui nou act de identitate
23 Apr, 2025 10:51
ZIUA de Constanta
297
Marime text



Atenție! Puteți depune cererea pentru eliberarea unei noi cărți de identitate cu până la 180 de zile (6 luni) înainte de data expirării.
Ce este important să știți:
• Cartea de identitate actuală rămâne valabilă și poate fi utilizată pe întreaga perioadă de 180 de zile.
• Noul act va fi eliberat în conformitate cu termenul legal de procesare.
TERMENE DE DEPUNERE A CERERII
(conform O.U.G. nr. 97/2005, cu modificările și completările ulterioare):
• Expirarea actului: cererea se poate depune cu până la 180 de zile înainte de data expirării.
• Prima eliberare (la împlinirea vârstei de 14 ani): în termen de 15 zile de la data aniversară.
• În alte cazuri: cererea trebuie depusă în termen de 15 zile de la apariția uneia dintre următoarele situații:
• Schimbarea domiciliului
• Modificarea numelui, prenumelui sau a datei de naștere
• Schimbarea denumirii străzii sau renumerotarea imobilelor
• Atribuirea unui nou CNP
• Deteriorarea, pierderea, furtul ori distrugerea actului
• Schimbarea fizionomiei sau a sexului
• Anularea actului de identitate
• Dobândirea/redobândirea cetățeniei române: persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România trebuie să depună cererea în termen de 1 an de la data acordării sau redobândirii cetățeniei.
• Preschimbarea buletinului de identitate (B.I.) cu carte de identitate (C.I.): se poate face oricând.
ACTE NECESARE pentru eliberarea cărții de identitate:
Pentru orice situație (expirare, pierdere, furt, deteriorare etc.), veți avea nevoie de următoarele documente:
• Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate (disponibilă la ghișeu sau online)
• Actul de identitate anterior (dacă există)
• Certificatul de naștere (original)
• Certificatul de căsătorie / actele de divorț (dacă este cazul)
• Dovada domiciliului (dacă nu sunteți proprietar, va fi necesară prezența proprietarului cu actul de identitate)
• Dovada achitării taxei pentru emiterea cărții de identitate (se poate plăti online sau fizic, la ghișeele administrației locale)
Citește și:Toate documentele trebuie prezentate în original, împreună cu dovada plății, la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor.
Vă recomandăm să solicitați din timp reînnoirea actului de identitate, pentru a evita aglomerația și eventualele întârzieri administrative“ - conform Primăriei Constanța.
S-a emis prima carte electronică de identitate în România! (VIDEO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii