Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:23 21 02 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Control al ANPC la Termoficare Constanța! Ce măsuri au fost dispuse

ro

19 Feb, 2025 15:22 366 Marime text







Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) Constanța a desfășurat în perioada 11-18 februarie 2025 o amplă activitate privind modul în care se desfășoară serviciul public de termoficare pe relația operator-consumator.  Ca urmare a controlului, autoritatea a dispus ca Termoficare Constanța să transmită public o informare privind creșterea calității serviciului de termoficare în urma investițiilor aflate în curs în municipiul Constanța.
 
 Astfel, Termoficare Constanța informează că în această perioadă  se modernizează întreaga infrastructură de termoficare din municipiul Constanța, în scopul îmbunătățirii considerabile a serviciului public de asigurare a energiei termice sub formă de apă caldă de consum și căldură pentru sezonul rece pentru toți consumatorii.

Beneficiari ai acestui serviciu public sunt:
  • asociațiile de proprietari și condominiile care nu sunt organizate în asociații,
  • case,
  • creșe, grădinițe, școli, licee, universități,
  • unități medicale (spitale, dispensare, cabinete medicale),
  • unități militare,
  • unități culturale (muzee, teatre, etc.),
  • alte instituții publice și agenți economici.

Consumatorii de energie termică se împart în două categorii: beneficiari direcți ai serviciului (care au relație contractuală cu Termoficare Constanța) și consumatori indirecți (beneficiari de căldură și/sau apă caldă de consum la locul de muncă, în instituții de învățământ, în instituții sanitare, etc. și locatarii din condominii care beneficiază de cotă parte comună).

Modernizarea sistemului de termoficare cuprinde următoarele:
  • sursa de producere a energiei, care va fi dotată cu echipamente de cogenerare de înaltă eficiență, care vor produce energie electrică și implicit energie termică ca produs secundar,
  • agentul termic primar este transportat printr-un sistem de conducte preizolate inteligente, care pot indica apariția unei avarii și localizarea acesteia cu precizie. Pierderile prin transfer cu mediul din conductele preizolate sunt minime, ceea ce asigură un randament superior întregului ansamblu de conducte,
  • în punctele termice din agentul termic primar se prepară apă caldă de consum și căldură printr-un sistem de echipamente automatizate, care sunt coordonate dintr-un dispecerat central,
  • sistemul de conducte dintre punctele termice și consumatorii finali a început să fie înlocuit tot cu conducte preizolate, iar distribuția către blocurile cu mai multe scări se realizează cu branșament și contorizare la nivel de scară,
  • toate aceste investiții au rolul de a îmbunătăți gradul de satisfacție al clientului, de a optimiza costurile aferente serviciului public de termoficare și de a asigura predictibilitatea prețului pe o perioadă apreciabilă de timp.
„Adresăm asociațiilor de proprietari rugămintea să facă demersurile pe care le consideră necesare pentru modernizarea instalațiilor interioare din condominii (care le aparțin), astfel încât toate apartamentele să beneficieze din plin de calitatea serviciului asigurat la branșamentul clădirii.

Recomandăm modificarea actualelor instalații de încălzire din condominii din distribuție pe verticală în distribuție pe orizontală cu contorizare la nivel de apartament, atât la căldură cât și la apă caldă de consum.
Distribuția pe orizontală permite recirculația apei calde de consum până la ultimul etaj, ceea ce duce atât la eliminarea disconfortului actual creat de timpul mare de așteptare până la sosirea apei calde la robinet, cât și la diminuarea facturii la apă rece”, transmite Termoficare Constanța.
Într-un condominiu distribuția pe orizontală permite fiecărui consumator să-și gestioneze confortul termic în funcție de cheltuiala pe care și-o poate aloca pentru acesta. Totodată, distribuția pe orizontală permite încheierea de convenții individuale de facturare cu fiecare apartament (care va cuprinde inclusiv cota parte comună), ușurând astfel sarcina administratorului privind defalcarea costurilor pe fiecare apartament în parte, potrivit sursei.

„Cu speranța că modernizarea sistemului de termoficare va aduce beneficiile așteptate și de către clienții care s-au deconectat/debranșat de la sistemul centralizat, vă informăm că rebranșarea unui imobil o facem fără costuri din partea părții contractante”, a conchis Termoficare.
 
 
 
 

 
 
Citește și
Mai mulți constănțeni, fără căldură și apă caldă din cauza unei avarii
 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii