Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:20 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Corpul de Control al Primului Ministru, verificări la CFR. Întârziere de patru ani... la o achiziție

ro

11 May, 2021 00:00 1878 Marime text
  • Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a fost vizitată de către Corpul de Control al Primului Ministru
  • Acțiunea a vizat perioada 1 ianuarie 2017-31 iulie 2019
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a fost vizitată de către Corpul de Control al Primului Ministru pentru o acțiune ce viza perioada 1 ianuarie 2017-31 iulie 2019.
 
Obiectivele controlului au fost: verificarea respectării prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă, în ceea ce privește desemnarea și remunerarea forurilor decizionale ale companiei și atribuirea, încheierea și derularea contractelor la nivelul companiei. De asemenea, au fost verificate: modul de realizare a programelor anuale de investiții, inclusiv în domeniul asigurării securității feroviare, respectarea prevederilor legale cu privire la constituirea și realizarea veniturilor, precum și cu privire la angajarea și constituirea cheltuielilor la nivelul societății.
 
De altfel, verificările au făcut referire și la județul Constanța. Este vorba de proiectul care are ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare în Portul Constanța.
 
Astfel, anunțul de participare pentru studiu a fost publicat în 23 noiembrie 2018, cu o întârziere de circa 9 luni, raportat la prevederile asumate în contractul de finanțare. Contractul de servicii pentru realizarea studiului a fost încheiat în data de 17 septembrie 2019, cu o întârziere de 15 luni față de termenul inițial din contractul de finanțare.
 
Având în vedere faptul că, potrivit anunțului de participare, durata Contractului de realizare a studiului de fezabilitate nr. 92/17.09.2019 este de 18 luni, iar finalizarea proiectului a fost prevăzută la data de 31 decembrie 2019, se constată faptul că nu a fost posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.
 
Referitor la lucrările de reparații aferente proiectului Reparație pod km 4+327, linia CF București-Constanța prezentăm următoarele:
  • În 2014, Inspectoratul Regional în Construcții București-Ilfov a dispus CFR SA efectuarea unei expertize tehnice la podul București-Constanța. Expertul tehnic Ion Cervinschi a recomandat lucrări de reparații la pod, care nu au fost efectuate datorită lipsei alocației financiare
  • Recepționarea serviciilor de expertiză tehnică s-a făcut fără a se ține cont de cerințele caietului de sarcini, respectiv aceasta nu a tratat starea fundațiilor obiectivului, limitând analiza infrastructurii la elevații, părți vizibile, nerespectând pct. 3.2.1. din STAS 5626/1992 – poduri
  • Referitor la lucrările de reparație a podului, deși în data de 27.11.2018, ANAP a validat documentația de atribuire având ca obiect Reoarație pod km. 4+327 linia CF București-Constanța (proiectare și execuție), după 5 luni, la data de 5 aprilie 2019, CFR SA-SRCF București a publicat anunțul de participare. Ulterior, având în vedere că nu a fost depusă nicio ofertă, licitația a fost anulată
  • CFR SA-SRCF București a încheiat un contract pe 11 iunie 2019, având ca obiect reparație pod km 4+327 linia CF București-Constanța cu System Infra Proiect SRL, o valoare de 3.491.000 lei și cu o durată de 8 luni, prin procedură de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare, iar la data de 13 iunie a fost emis ordinul de începere de către CFR. Din luna ianuarie 2014, CFR SA SRCF București a întârziat punerea în aplicare a recomandărilor expertului tehnic cu mai mult de 4 ani.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii