Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:13 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cristi Iacob "Ii urasc pe cei care fac o cariera din a-si injura tara"

ro

07 Nov, 2006 00:00 1319 Marime text
Actor la Teatrul Mic din Bucuresti, Cristi Iacob s-a remarcat, totusi, ca prezentator al unor concursuri la Pro TV, in anii de debut ai acestei televiziuni. Se prezinta ca fiind un nonconformist. Traieste cu pasiune si a lucrat cu unii dintre cei mai mari regizor ai tarii si ai lumii, Sergiu Nicolaescu si Francis Ford Coppola. Cu primul a lucrat la pelicula "15", o poveste de dragoste care se deruleaza in timpul Revolutiei din 1989 si in care le-a avut ca partenere pe Ioana Moldovan, pe Daniela Nane si pe Mihaela Radulescu. Despre cel din urma spune ca a fost indragostit platonic. Citeaza din Tutea si din Nietzsche si considera ca romanul s-a nascut... voyeur. Nu ii plac filmele romanesti premiate la Cannes pentru ca, dupa spusele lui, prezinta "o natiune defavorizata". A jucat in seriale TV, cum ar fi "Baieti buni" si "Martor fara voie", insa nu ar interpreta niciodata un rol in telenovele pentru ca cei care o fac sunt "urmariti" de aceasta imagine. Actorul are un rol in piesa "Imblanzirea scorpiei" de la Teatrul National Constanta, rol care i se pare o provocare. Cristi Iacob a acceptat sa ne acorde un interviu in care ne prezinta viziunea lui asupra carierei, dar si a lumii artistice din tara noastra.Cum iti vezi cariera?Eu nu ma gandesc la cariera mea. Astea sunt prostii. Merg inainte. M-a ajutat Dumnezeu sa fac multe lucruri, mai bune, mai proaste, asta publicul decide. Ma si inspaimanta discutiile prea serioase. De obicei dobitocii sunt solemni. Nu am o perspectiva asupra mea. E o vorba a lui Tutea care spunea ca pentru a vedea lucrurile din jurul tau, trebuie sa te pui in paranteza de cele mai multe ori. Altfel, te indragostesti de tine insuti, uiti ca sunt oameni in jurul tau, ca ai o viata de trait si o moarte care te asteapta, un Dumnezeu care te priveste si un soare care te lumineaza. Altfel, te uiti in propriul tau buletin si pierzi timpul sau intr-un aparat foto. In loc sa te uiti la culorile toamnei le fotografiezi si iti daruiesti singur pixeli in loc sa-ti daruiesti o stare sufleteasca pura.Lumea te cunoaste de la emisiunile TV pe care le-ai facut mai mult decat din piesele de teatru sau din filme.Din nefericire, nici nu se poate altfel. Statistic vorbind, la teatru vin 300-500 de oameni, depinde cate locuri are sala. La televiziune se uita toata tara.Are nevoie un tanar actor de telenovele si de reclame pentru a se lansa?Are, pentru ca sa traiasca. Numai ca televiziunea nu are suflet, insa teatrul are. Si este cu dus si intors. Uite, ma uit la baietii astia din telenovele, care sunt niste actori buni, dar lumea ii va cunoaste numai prin prisma telenovelelor. Spre exemplu, Dan Bordeianu, care mi-e bun prieten, va fi cunoscut numai ca baiatul care joaca in nu stiu ce telenovela. Este altceva daca un actor cum este Gheorghe Visu joaca intr-un astfel de film, pentru ca el este deja un nume. Pe de alta parte, Florin Piersic jr. nu cred ca va fi cunoscut numai ca doctorul din "La Urgenta", pentru ca are in spate multe alte realizari si, mai mult decat atat, are un nume.Cum ai ajuns sa joci la Constanta?M-a rugat Cristi Sofron, directorul adjunct al Teatrului National Constanta, intr-o seara. Se imbolnavise unul dintre actori, domnul Nicodim si m-a intrebat daca pot sa ii ajut. In general imi plac chestiile de genul asta. E ca o stacheta.Cum vezi experienta constanteana?Foarte misto. E un public exceptional aici.Totusi, nu se vad prea mult influentele orientale?Asta este o chestie valabila pentru toata tara, nu numai pentru Dobrogea sau pentru Constanta. Sa vezi ce este pe la Vaslui, incolo, Turnu Magurele. Sau prin Bucuresti. Pare ca este altceva pentru ca vezi doar spoiala. Nu numai la Constanta se asculta manele. Iar cei care asculta, nici nu stiu ce-s alea. Eu stiu doua manele din 1800 si ceva. Este un gen muzical levantin. Oamenii asculta asa ceva pentru ca asta le da societatea. Spre exemplu, eu pot sa traiesc cu o pustoaica de 15 ani, dar daca difuzez asta pe un post national... e altceva. Eu am voie sa fac orice, bineinteles in limitele legii. Sa zicem ca am 80 de ani si traiesc cu o fetita de 18 ani. Ea accepta, eu accept. Dar nu difuzez asta la televizor pentru ca zapacesti copiii de cap. Ei nu o sa inteleaga nimic.Este o tendinta a romanilor spre voyeurism?In general oamenii sunt voyeuristi. Uita-te la Big Brother. Cand nu am o viata a mea, prefer sa ma uit pe gaura cheii la a altuia si sa comentez.Ai jucat in "15", unul dintre cele mai recente filme ale lui Sergiu Nicolaescu. Cum a fost sa lucrezi cu unul dintre cei mai longevivi regizori romani?Filmul este o poveste de dragoste petrecuta in zilele Revolutiei din decembrie 89. A prins la public. Despre Sergiu Nicolaescu, o gramada de "binevoitori" mi-au spus ca e nebun, ca e fascist si ca o sa dea cu mine de pamant. Sincer sa fiu, nu m-au inspaimantat. Nu aveau cum, pentru ca exista mereu o cale de comunicare intre doi oameni, daca exista si putina inteligenta. Mi-a cerut niste lucruri foarte grele, le-am facut si a fost o reactie foarte barbateasca si foarte pe fata. Nu este un sentimental. Este un foarte bun general. Este un conducator. Gandeste-te ca, daca din 300 de soldati pe care ii filmezi, unul se scobeste in nas, s-a dus totul. Sau cand ai 2000 de figuranti. In cazuri d-astea, trebuie sa fii comandant de osti. Este o personalitate extrem de puternica, te calca daca nu este bine.In "15" le-ai avut ca partenere pe Ioana Moldovan, pe Daniela Nane si pe Mihaela Radulescu. Cu care dintre ele te-ai inteles mai bine?Ma inteleg foarte bine cu toate trei. Daca ma intrebi care imi place mai mult pot sa iti spun ca Mihaela imi este prietena de foarte multi ani. Sunt trei femei puternice. De Mihaela am fost si indragostit. Platonic. Cu Ioana am fost coleg. Ne-am inteles foarte bine pentru ca in general sunt un partener bun si nu am fite.Cum a fost trecerea de la Sergiu Nicolaescu la Francis Ford Coppola? Exista vreo comparatie intre cei doi?Bineinteles. Orice lucru este comparabil pe lumea asta. Sigur, "Nasul" este "Nasul" si "Mircea" este altceva. Sa lucrez cu Coppola a fost foarte frumos. Ce este frumos la el este ca din primele cuvinte el este cel care reducea distanta intre faptul ca el este cel care a facut "Nasul" si "Apocaypse Now" si ca tu esti un actor din Galati. Pe de alta parte, Frydrich Nietzsche are un aforism care este foarte misto: "Este usor sa fii modest cand esti celebru". Altfel... a fost o atmosfera foarte calda la filmari.Ai jucat in doua seriale mai cunoscute. Ce au insemnat ele in cariera ta?Cand imi place scenariul, ma duc. Orice lucru este binevenit. Sigur, reclama am facut o singura data si nu o sa mai fac toata viata, pentru ca este ridicol sistemul. Este o porcarie pentru ca platesc foarte prost si isi bat joc de noi. Gandeste-te ca pentru un minut de publicitate in prime time se platesc cateva mii de euro si tu primesti o suta de euro. Si te mai si arata lumea pe strada dup-aia.Ce inseamna pentru cinematografia romaneasca valul asta de filme autohtone date pe TV?O gura de aer, asta inseamna.Ce parere ai despre filmele romanesti care au ajuns la festivalul de la Cannes in ultimul timp?(Rade) Oricum suntem o natiune chipurile defavorizata. Sunt oportunitati si sunt anumiti regizori care profita de ele. Arata mizeria de aici, de parca afara ar fi altfel. Parisul este cel mai imputit oras in care am fost vreodata. Nu as sta nici sa ma bati acolo. Pute. Intri la metrou si iti vine sa versi. La noi e mult mai curat. Ii urasc pe cei care fac o cariera din a-si injura tara. Nu este normal. Uita-te la Nae Caranfil, unul dintre cei mai importanti regizori tineri. El nu isi injura tara. Te face sa razi, ceea ce este cu totul altceva. Cand vezi "E pericoloso sporgersi" care este un foarte bun film, sau "Filantropica" sau "Asfalt tango" care sunt unele dintre filmele lui exceptionale nu simti ca isi injura patria. Nu numai la noi este mizerie si nu numai la noi mor oamenii pe strada.Multa lume nu stie ca ai scris versurile cantecului "Hotel Cismigiu" al formatiei Vama Veche. Care este povestea versurilor?Este un cantec pe care l-am scris cand eram in facultate. Intr-adevar multa lume nu stie ca versurile sunt ale mele. Tudor Chirila m-a intrebat daca poate sa-l cante si am fost de acord. Povestea a fost sinistra. O fata a cazut pe lift, pentru ca usile de la etajul 3 nu se inchideau. A stat vreo 2 ore acolo, fara sa o auda nimeni. Oricum, aia a fost o stare de spirit, pentru ca noi stateam acolo. A fost mai mult o chestie personala. Totusi, eu nu as canta asa ceva, pentru ca este ca o chestie de tabara, nu pentru public. Ca si Mihai Margineanu, care imi este prieten. Gore din Chitila cantam impreuna. Si Zavalaidanga tot de la mine stie si de la Constantin Florescu. Sunt niste porcarii pe care le canti in tabara. Sigur, el e un soi de smecher, pentru ca iese la suprafata "pantelimonezul" din el. Bravo lui, sa castige bani pe chestia asta. Macar are umor.Ce planuri de viitor ai?Fac un serial pentru Pro TV, foarte frumos. Am facut si un documentar in Mexic despre civilizatia maya. Sculptez. Cant. Am o gramada de preocupari.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii