Cronica unor inaugurări eşuate Noul pod rutier de la Agigea, testat în absenţa premierului Ponta. Tăriceanu nu ştia unde se află (galerie foto)
Cronica unor inaugurări eşuate: Noul pod rutier de la Agigea, testat în absenţa premierului Ponta. Tăriceanu
14 Nov, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3516
Marime text
Premierul Victor Ponta, candidat la alegerile prezidenţiale, vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, au fost aşteptaţi, ieri, la Constanţa, pentru a participa la o serie de evenimente. Prima acţiune a fost programată pentru ora 10.00, în comuna Tuzla, şi a constat în inaugurarea Centrului pentru Tineret „Ion Creangă“. Lansarea noului obiectiv a fost însă ratată, căci cei doi oficiali aşteptaţi la eveniment, Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, nu au mai ajuns. Se pare că de vină ar fi fost condiţiile meteo dificile. Cei doi ar fi intenţionat să sosească în judeţ cu un elicopter dar, din cauza unui plafon de nori, nu au mai putut zbura, fapt pentru care au pornit spre Constanţa cu maşina.
Amintim că noul pod de la Agigea a fost iniţial gândit pentru a prelua autovehiculele de mare tonaj care se deplasează de pe A2 spre Portul Constanţa Sud-Agigea. Ulterior însă, obiectivul a devenit mai important, date fiind restricţiile de pe vechiul pod, situat pe DN 39. Lucrările la noul pod de la Agigea au fost demarate în 2010, dar apoi a fost identificată altă soluţie de proiectare, fapt pentru care acestea au stagnat mai bine de un an, fiind reluate, în cele din urmă, la finalul anului 2012. De menţionat este că podul rutier de la Km 0+54- al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Obiectivul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri şi o lăţime de 17,4 metri, ceea ce înseamnă că circulaţia e posibilă pe patru benzi. Valoarea totală a contractului de finanţare a întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este de 191.112 lei.
Pe 26 august, atunci când a luat ultima dată pulsul lucrărilor la acest pod, premierul Victor Ponta a declarat că a fost de atâtea ori pe acest pod încât poate spune că l-a „înfiat“. Ieri însă, liderul central al PSD nu a mai ajuns nici la „năşirea“ cu public a acestui nou pod.
De precizat este şi faptul că, ieri, acest nou pod a fost supus unor probe. Mai exact, convoaie de autovehicule au intrat pe structura podului şi au oprit în poziţiile prevăzute de schemele de încărcare. De asemenea, sute de oameni au fost aduşi pe pod, cu autocarele, pentru a lua parte la eveniment.
Podul „înfiat“ de Ponta, „năşit“ fără Ponta
Următoarea oprire în programul de ieri a reprezentat-o aşa-numită vizită de lucru la podul Agigea-Port. Acţiunea a reunit numeroşi primari social-democraţi din judeţul Constanţa, directori din Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, deputaţi şi senatori, dar şi câţiva recent reconvertiţi la PSD, de genul fostului deputat PDL Zanfir Iorguş şi al altor foşti PP-DD-işti.Amintim că noul pod de la Agigea a fost iniţial gândit pentru a prelua autovehiculele de mare tonaj care se deplasează de pe A2 spre Portul Constanţa Sud-Agigea. Ulterior însă, obiectivul a devenit mai important, date fiind restricţiile de pe vechiul pod, situat pe DN 39. Lucrările la noul pod de la Agigea au fost demarate în 2010, dar apoi a fost identificată altă soluţie de proiectare, fapt pentru care acestea au stagnat mai bine de un an, fiind reluate, în cele din urmă, la finalul anului 2012. De menţionat este că podul rutier de la Km 0+54- al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Obiectivul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri şi o lăţime de 17,4 metri, ceea ce înseamnă că circulaţia e posibilă pe patru benzi. Valoarea totală a contractului de finanţare a întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este de 191.112 lei.
Pe 26 august, atunci când a luat ultima dată pulsul lucrărilor la acest pod, premierul Victor Ponta a declarat că a fost de atâtea ori pe acest pod încât poate spune că l-a „înfiat“. Ieri însă, liderul central al PSD nu a mai ajuns nici la „năşirea“ cu public a acestui nou pod.
De precizat este şi faptul că, ieri, acest nou pod a fost supus unor probe. Mai exact, convoaie de autovehicule au intrat pe structura podului şi au oprit în poziţiile prevăzute de schemele de încărcare. De asemenea, sute de oameni au fost aduşi pe pod, cu autocarele, pentru a lua parte la eveniment.
Memorabila gafă a lui Tăriceanu
Unul dintre cele mai ciudate momente ale zilei de ieri a fost cel în care preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a făcut dovada faptului că nu ştie unde se află. Mai exact, pe care dintre poduri. Convins că este vorba despre vechiul pod de la Agigea, preşedintele PLR a declarat: „Mă bucur pentru că lucrarea este practic terminată şi urmează să fie dată în funcţiune, este o lucrare extrem de spectaculoasă, o lucrare de artă, de inginerie şi cu o estetică foarte modernă. Sunt lucrări care trebuiesc periodic întreţinute.“ Atunci când jurnaliştii i-au semnalat faptul că se află pe un pod nou-nouţ, Tăriceanu a replicat: „Este un pod relativ, parţial nou.“ Mai mult decât atât, el a contrazis atât presa, cât şi pe reprezentanţii CNAPMC, spunându-le: „Nu, este podul hobanat care a funcţionat şi înainte. Eu am mai mers aici în zonă.“ În cele din urmă, fostul premier s-a lăsat convins de faptul că el participă, de fapt, la inaugurarea unui pod nou.„O lucrare de artă“
Spre deosebire de Tăriceanu, vicepremierul Liviu Dragnea a avut numai cuvinte de laudă la adresa noului obiectiv: „Este cel mai mare pod hobanat din România, face legătura între nordul şi sudul Portului Constanţa, face legătura, de asemenea, cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa cu A4. Este un pod care, dincolo de aspect, de forma lui şi de lungime, fluidizează foarte mult circulaţia persoanelor şi a mărfurilor foarte mult în această zonă. Este o lucrare de artă cu care constănţenii şi toţi românii se pot mândri“.Licitaţie pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la Cazino
Ultima oprire de ieri a avut loc la Cazinoul din Constanţa, obiectiv transmis, în luna octombrie a acestui an, în administrarea Companiei Naţionale de Investiţii (CNI), pentru consolidare şi restaurare. Amintim că CNI se află sub „umbrela“ Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, condus de Liviu Dragnea. Ieri, în faţa Cazinoului, Dragnea a mărturisit că, în opinia sa, în ultimii ani, „starea de degradare a acestui imobil, a acestei opere de artă a avansat“. „Suntem în situaţia în care, dacă nu intervenim, clădirea devine o ruină. Nu mai putem vorbi despre restaurare sau de reparare, pentru că devine o ruină. Acum suntem în situaţia în care actualizăm studiile vechi. În prima parte a lunii decembrie, începem efectiv procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie“, a menţionat vicepremierul. Totodată, acesta a precizat că singura clădire în stil Art Nouveau din Constanţa „nu e numai un imobil al Constanţei, este un bun naţional, mult prea frumos pentru ca Guvernul României să nu se implice“.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii