Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:37 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum au schimbat proiectele de regenerare urbană ale companiei IULIUS fața marilor orașe din România. Investiții de peste un miliard de euro și ansambluri mixte devenite ancoră pentru comunitate

ro

22 Oct, 2024 14:18 802 Marime text
Iulius Parc Cluj-Napoca
  • Cu o experiență de peste 25 de ani în real estate, compania ieșeană IULIUS a introdus în România conceptul de regenerare urbană prin inaugurarea, în 2012, a primului proiect mixed-use - Palas, ce a contribuit semnificativ la dezvoltarea orașului Iași. Momentul a fost, însă, precedat de inaugurarea celui de-al doilea mall din țară, Iulius Mall Iași (2000), dar și a mall-urilor din Timișoara (2005), Cluj-Napoca (2007) și Suceava (2008). În următorii ani, IULIUS a continuat să transforme zone prea puțin valorificate din aceste orașe în spații moderne și dinamice. Astfel, Iulius Mall Timișoara a fost integrat în ansambul mixed-use Iulius Town și inaugurat în noul format în 2019, iar la Iași s-a dezvoltat cea mai mare clădire de birouri din țară - Palas Campus - extensie a Palas, proiect ce a fost inaugurat în 2023. Dezvoltările au revitalizat aceste centre urbane și au devenit o parte importantă a comunităților locale.

Iulius Town Timioșara

Până acum, IULIUS a investit peste 1,2 miliarde de euro în proiectele dezvoltate în orașele Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Acestea sunt concepute pe formate mixte, ce includ grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone de shopping și entertainment.
Pe segmentul retail, acolo unde compania s-a format inițial, portofoliul IULIUS a ajuns la peste 310.000 mp și include mai mult de 1.000 de branduri internaționale, producători autohtoni și concepte de entertainment. De altfel, pe lângă rețeaua națională de shopping mall-uri regionale Iulius Mall, în 2022, în zona metropolitană a Iașului s-au inaugurat și două centre comerciale de proximitate – Family Market Miroslava și Bucium. Mai mult decât atât, proiectele de retail sunt lidere de piață la nivel regional și înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite, fiind și printre  cele mai performante din țară.
Pe de altă parte, proiectele IULIUS au devenit repere și pe segmentul office, prin rețeaua United Business Center, prezentă la Iași, Timișoara și Cluj-Napoca.Acesteia i s-a adăugat, în 2023, și cea mai mare clădire de birouri din țară – Palas Campus, la Iași. Astfel, cu un portofoliu de 15 clădiri de birouri clasa A și 242.000 mp de spații office, polurile de business create de IULIUS în orașele magnet ale țării au atras peste 80 de companii multinaționale, care totalizează peste 27.000 de locuri de muncă. Sunt companii de talie mondială, dar și nume naționale care activează în domenii precum IT, outsourcing, automotive, asigurări şi servicii, ce au contribuit la retenția tinerilor în orașele respective, dar și la stimularea economiei.

Iulius Town Timișioara

O altă componentă esențială sunt grădinile IULIUS, ce au devenit unele dintre cele mai iubite spații verzi de către comunitățile din Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, peste 13 hectare de grădini urbane, create de la zero, au adus natura în mijlocul orașelor, între oameni. Acestea includ 80.000 de arbori maturi și arbuști, gazon special ce le transformă în adevărate oaze de relaxare, dar sunt și locurile care găzduiesc sute de evenimente, fiecare grădină oferind o experiență unică, o atmosferă prietenoasă și relaxantă, invitând oamenii să se bucure de viața urbană într-un mod sustenabil. Doar în aceste parcuri compania a investit 18 milioane de euro, iar aborii maturi au fost aduși din Italia și Spania cu ani înainte pentru a se aclimatiza și pentru a putea oferi umbră încă din prima zi.

Palas Campus

Proiecte deschise către public și oraș
Fiecare proiect IULIUS merge dincolo de remodelarea peisajului urban, pentru că imprimă valoare locului în care este realizat și stabilește standarde pentru o viață sustenabilă generațiilor actuale și celor viitoare. Un exemplu este primul ansamblu mixed-use din România, Palas Iași, inaugurat în 2012, ce reprezintă un etalon în acest domeniu și, care, 12 ani mai târziu, contribuie la crearea de importante oportunități economice și sociale pentru oraș. Cu o investiție de peste 320 milioane de euro, Palas Iași îmbină funcțiuni de retail, office și entertainment, în jurul unei grădini urbane, care a devenit o destinație în sine, pentru comunitatea ieșeană, cea regională, dar și pentru locuitorii din Republica Moldova. Modelul a fost apoi replicat la Timișoara, unde, în 2019, s-a inaugurat Iulius Town, un proiect mixt ambițios, cu o investiție în valoare totală de 442 milioane de euro, care a transformat o zonă urbană nevalorificată, reconectând-o cu orașul.


Palas Iași

Ce urmează la Constanța și la Cluj-Napoca?
Constanța este cel mai nou oraș în care IULIUS vrea să continue investițiile și unde propune un amplu proiect de regenerare urbană, cu o investiție care se ridică la 800 milioane de euro și care include dezvoltarea unui ansamblu mixed-use pe un teren de 38 de hectare ce aparține Oil Terminal. Acesta va cuprinde spații de retail, clădiri office moderne, parc, grădină botanică, zone culturale, funcțiuni ce vor contribui la creșterea calității vieții, atragerea de noi oportunități investiționale, crearea de noi locuri de muncă și a unui centru de atractivitate socială.
Pe același model, în Cluj-Napoca, IULIUS continuă să investească într-un amplu proiect de reconversie și regenerare urbană inițiat pe fosta platformă Carbochim, cu o investiție ce depășește 500 milioane euro și care va reda vitalitatea unei zone industriale, va crea oportunități investiționale, locuri de muncă și va contribui la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător. Conceptul RIVUS, primul proiect implementat în România de renumiții arhitecți olandezi UNStudio, va integra: un parc de 5,2 hectare, o grădină japoneză, un centru dedicat artelor performative, o sală de spectacole, zone interactive de divertisment, peste 400 de branduri, 30 de restaurante-concept, zone de entertainment , un Fresh Market și spații de birouri premium.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii