Curtea de Conturi a găsit mai multe nereguli la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa. Ce scrie în raport
Curtea de Conturi a găsit mai multe nereguli la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa. Ce scrie în raport
22 Mar, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2308
Marime text
Curtea de Conturi a publicat un raport cu privire la auditul efectuat aferent anului 2017. Printre multe alte instituţii în cazul cărora au fost scoase la suprafaţă mai multe deficienţe se numără şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa, verificările scoţând la iveală probleme cu privire la garanţii, încasări din buget sau plata personalului.
Desigur, SAJ Constanţa nu era singura entitate sanitară care a fost găsită cu deficienţe, în raport fiind prezentate la un loc unităţile sanitare în cauză. La nivelul unor unităţi sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii, în ceea ce priveşte organizarea şi conducerea contabilităţii în conformitate cu prevederile legale, au fost relevate anumite deficienţe privind stabilirea, evidenţierea creanţelor în contul „Debitori” sau înregistrarea eronată în evidenţa contabilă a sumelor pentru a căror recuperare entitatea s-a constituit parte civilă în proces. Totodată, nu s-a procedat la urmărirea şi încasarea contravalorii serviciilor medicale de urgenţă aferente victimelor accidentelor rutiere şi agresiunilor fizice, în sumă de 3.266 mii lei (Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni”, SAJ Constanţa, Spitalul Clinic de Urgenţă „Sfântul Ioan” Bucureşti).
Cu privire la modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetului general consolidat în cuantumul şi la termenele prevăzute de lege s-a constatat că nu au fost calculate, înregistrate şi urmărite, spre a fi încasate, penalităţi de întârziere pentru neplata la termen, conform clauzelor contractuale încheiate cu terţii pentru prestarea de servicii de asistenţă medicală de urgenţă la manifestări sportive şi transfer interclinic al pacientului critic la alte unităţi sanitare, în care serviciul de ambulanţă a avut calitatea de prestator (SAJ Vaslui, SAJ Constanţa).
Referitor la efectuarea inventarierii, evaluării şi reevaluării tuturor elementelor patrimoniale la termenul prevăzut de lege, acestea s-au desfăşurat fără a respecta în totalitate prevederile legale (SAJ Vaslui, Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni”, Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel, Spitalul Clinic de Urgenţă „Sfântul Ioan” Bucureşti).
Au mai fost identificate deficienţe privind înregistrarea pe cheltuieli a materialelor sanitare eliberate din magazia entităţii către ambulanţe, deşi, în realitate, materialele sanitare respective completează stocul de medicamente din trusele existente pe ambulanţe (SAJ Covasna). De asemenea, nu s-au reţinut garanţii materiale de la persoana care are calitatea de gestionar (SAJ Constanţa).
Totodată, au fost identificate situaţii privind efectuarea de cheltuieli în sumă de 489 mii lei, reprezentând sporuri cumulate pentru anumite categorii de personal care îşi desfăşoară activitatea în condiţii deosebite, precum şi acordarea unor sporuri de calculator salariaţilor fără a deţine buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă (Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, SAJ: Constanţa, Ialomiţa, Vaslui).
În domeniul achiziţiilor publice au fost identificate deficienţe cu privire la respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte alegerea procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, respectiv achiziţia de servicii privind întreţinerea şi repararea mijloacelor de transport, în valoare de 152 mii lei (SAJ Constanţa).
Desigur, SAJ Constanţa nu era singura entitate sanitară care a fost găsită cu deficienţe, în raport fiind prezentate la un loc unităţile sanitare în cauză. La nivelul unor unităţi sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii, în ceea ce priveşte organizarea şi conducerea contabilităţii în conformitate cu prevederile legale, au fost relevate anumite deficienţe privind stabilirea, evidenţierea creanţelor în contul „Debitori” sau înregistrarea eronată în evidenţa contabilă a sumelor pentru a căror recuperare entitatea s-a constituit parte civilă în proces. Totodată, nu s-a procedat la urmărirea şi încasarea contravalorii serviciilor medicale de urgenţă aferente victimelor accidentelor rutiere şi agresiunilor fizice, în sumă de 3.266 mii lei (Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni”, SAJ Constanţa, Spitalul Clinic de Urgenţă „Sfântul Ioan” Bucureşti).
Cu privire la modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetului general consolidat în cuantumul şi la termenele prevăzute de lege s-a constatat că nu au fost calculate, înregistrate şi urmărite, spre a fi încasate, penalităţi de întârziere pentru neplata la termen, conform clauzelor contractuale încheiate cu terţii pentru prestarea de servicii de asistenţă medicală de urgenţă la manifestări sportive şi transfer interclinic al pacientului critic la alte unităţi sanitare, în care serviciul de ambulanţă a avut calitatea de prestator (SAJ Vaslui, SAJ Constanţa).
Referitor la efectuarea inventarierii, evaluării şi reevaluării tuturor elementelor patrimoniale la termenul prevăzut de lege, acestea s-au desfăşurat fără a respecta în totalitate prevederile legale (SAJ Vaslui, Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni”, Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel, Spitalul Clinic de Urgenţă „Sfântul Ioan” Bucureşti).
Au mai fost identificate deficienţe privind înregistrarea pe cheltuieli a materialelor sanitare eliberate din magazia entităţii către ambulanţe, deşi, în realitate, materialele sanitare respective completează stocul de medicamente din trusele existente pe ambulanţe (SAJ Covasna). De asemenea, nu s-au reţinut garanţii materiale de la persoana care are calitatea de gestionar (SAJ Constanţa).
Totodată, au fost identificate situaţii privind efectuarea de cheltuieli în sumă de 489 mii lei, reprezentând sporuri cumulate pentru anumite categorii de personal care îşi desfăşoară activitatea în condiţii deosebite, precum şi acordarea unor sporuri de calculator salariaţilor fără a deţine buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă (Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti, Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, SAJ: Constanţa, Ialomiţa, Vaslui).
În domeniul achiziţiilor publice au fost identificate deficienţe cu privire la respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte alegerea procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, respectiv achiziţia de servicii privind întreţinerea şi repararea mijloacelor de transport, în valoare de 152 mii lei (SAJ Constanţa).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii