Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:58 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Date din proiect Linia ferată dintre Constanța și Mangalia va fi modernizată și dublată pe porțiuni. Ce răspuns a primit CFR de la Mediu

ro

31 Dec, 2022 16:17 7183 Marime text
  • Modernizarea implică în principal îmbunătăţirea infrastructurii şi a sistemului feroviar astfel încât să se poată atinge viteze de maxim 120 km/h


Autoritatea pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru proiectul dezvoltat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA prin Baicons Impex SRL.


Mediul a decis că este necesară efectuarea evaluării impactului asupra mediului și efectuarea studiului de evaluare adecvată, în cadrul procedurii, pentru proiectul: „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, propus a fi amplasat în extravilan și intravilan, Municipiul Constanța, Comuna Agigea, Orașul Eforie, Orașul Techirghiol, Comuna Tuzla, Comuna 23 August, Municipiul Mangalia, Județul Constanța.



Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecţia Mediului Constanta din Municipiul Constanta, str. Unirii nr. 23, în zilele de luni - vineri, între orele 8-13, precum şi la următoarea adresă de internet http://apmct.anpm.ro. Comentariile/Observaţiile/Propunerile publicului interesat se pot înainta până la data de 06.01.2023.



Amintim că la începutul anului, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA și Asocierea Baicons Impex SRL - ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF Constanța – Mangalia (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, având în vedere că linia de cale ferată Constanța - Mangalia este o continuare a Magistralei 800 București - Constanța, componentă a Coridorului Rin - Dunăre (ramura nordică).



Date din proiect

Proiectul vizează reabilitarea şi electrificarea infrastructurii feroviare pe tronsonul de cale ferată cuprins între Constanţa şi Mangalia. Modernizarea implică în principal îmbunătăţirea infrastructurii şi a sistemului feroviar astfel încât să se poată atinge viteze de maxim 120 km/h.


Proiectul va avea următoarele rezultate şi efecte aşteptate cu impact în creşterea atractivităţii modului de transport feroviar de călători:
- prin electrificarea liniei Agigea Ecluză – Mangalia (lungime de 33,3 km) în completarea tronsonului Constanţa - Agigea Ecluză (lungime 9,6 km) se va circula cu tracţiune electrică pe distanţa Constanţa – Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea dieselelectrică. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului;
- creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea restricţiilor de viteză;

- reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa - Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
- un mers cadenţat la 30 minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa – Mangalia;
- creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţi oferite în staţii/ puncte de oprire în conformitate cu normele STI.


Conform certificatului de urbanism, zona de interes pentru proiect se află în Județul Constanţa, pe suprafaţa următoarelor unităţi administrativ-teritoriale: Constanța, Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Costinești, 23 August şi Mangalia, atât în în intravilan, cât şi în extravilanul acestora.



Prin proiect se va realiza dublarea liniei între Costineşti şi Mangalia cu desfiinţarea H.m. Neptun, astfel că linia Constanţa - Mangalia ar fi linie dublă pe o lungime de 26,4 km (9,6 km Constanta – Agigea Ecluză H.m. şi 16,8 km Costineşti – Mangalia) şi linie simplă de 16,5 km (între Agigea Ecluză şi Costineşti).


Baicons Impex, în datele Registrului Comerțului
 
Societatea a fost înființată în anul 2001, cu sediul social în București, Sector 2, pe strada Zambilelor. Asociat unic și administrator al firmei este Marin Baicu. În anul 2021, a raportat 61 de salariați, la o cifră de afaceri de 16.913.245 lei, cu un profit net de 2.867.729 lei. Potrivit Confidas.ro, Baicons Impex SRL a încheiat 49 contracte de achiziții publice in valoare totală de 133.782.827,92 lei.
 
PRECIZĂRI:

 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:

Când are loc dezbaterea publică pentru reabilitară infrastructurii feroviare din Portul Constanța?
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii