De luni, 15 iulie, în magazinele Romfilatelia, emisiune de mărci poştale dedicată aviaţiei româneşti
De luni, 15 iulie, în magazinele Romfilatelia, emisiune de mărci poştale dedicată aviaţiei româneşti
15 Jul, 2024 15:34
ZIUA de Constanta
507
Marime text
Ziua Mărcii Poştale Româneşti, sărbătorită pentru prima dată în anul 1932 cu ocazia primei Expoziţii Filatelice Române, a fost înscrisă în lista evenimentelor de importanţă naţională urmare a Legii nr. 62/2024, stabilindu-se data de 15 iulie a fiecărui an ca "Ziua Mărcii Poştale Româneşti".
Potrivit unui comunicat de presă pus la dispoziție de Romfilatelia, emisiunea de mărci poştale cu tema Evenimente. Aviaţie este alcătuită din patru timbre, o coliţă filatelică dantelată, un plic "prima zi" şi un album filatelic special realizat în tiraj limitat, va fi introdusă în circulaţie pe 15 iulie a.c. şi este dedicată Aviaţiei Române şi Forţelor Aeriene Române.
Primul avion militar românesc, conceput şi pilotat de Aurel Vlaicu, construit la Arsenalul Armatei, a zburat pe data de 17 iunie 1910. Prima şcoală militară pentru instruirea piloţilor a fost înfiinţată în anul 1912, iar un an mai târziu a fost adoptată Legea de organizare a Aeronauticii, prin care a fost înfiinţată în mod oficial aviaţia militară română.
Aviaţia Română şi Forţele Aeriene au stabilită şi o zi de sărbătoare la data de 20 iulie
De menţionat că Aviaţia Română şi Forţele Aeriene au stabilită şi o zi de sărbătoare la data de 20 iulie.
La aceeaşi dată este prăznuit Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul, socotit ocrotitorul spiritual al aviatorilor. Ziua Sfântului a devenit sărbătoare oficială a aviaţiei militare prin Înaltul Decret Regal nr. 1343 din 17 aprilie 1931 semnat de Regele Carol al II-lea.
În imaginile mărcilor poştale, coliţei filatelice şi plicului "prima zi" sunt ilustrate câteva momente-eveniment din istoria aviaticii româneşti în care sunt incluse şi portretele a trei personalităţi ale domeniului, respectiv Traian Vuia, Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. De asemenea este prezentat şi un moment-premieră realizat de Compania TAROM, primul zbor în jurul lumii, în urmă cu 55 de ani. Constructorii de avioane româneşti sunt omagiaţi cu două realizări importante: primul avion de vânătoare (1939) şi primul avion cu reacţie fabricat în România (1974).
Traian Vuia, pionier al aviaţiei mondiale (marca poştală cu valoarea nominală de 4 Lei) a realizat şi a pilotat primul avion de zbor cu decolare autonomă. Zborul demonstrativ a avut loc în ziua de 18 martie 1906 la Montesson (lângă Paris).
Aurel Vlaicu, inginer, constructor şi pilot al primului avion conceput şi fabricat în România (marca poştală cu valoarea nominală de 5 Lei) al cărui zbor inaugural a avut loc la 17 iunie 1910, este recunoscut ca un reprezentant de frunte al aviaţiei naţionale şi mondiale. Ultimul său proiect, avionul Vlaicu III, primul avion din lume construit din metal, a fost finalizat după moartea sa (1913) de prietenii săi Constantin Silişteanu şi Giovanni Magnani, în anul 1914.
Henri Coandă, inventator de talie mondială, specialist în aerodinamică, este prezent în istoria aviaţiei ca fiind constructorul primului avion cu reacţie, realizat în anul 1910 (marca poştală cu valoarea nominală de 33 Lei din coliţa filatelică). Avionul IAR-93 a cărei imagine este reprodusă lângă portretul lui Henri Coandă este cunoscut ca primul avion cu reacţie fabricat în România, având ca ghid şi programul INCREST (al cărui director începând cu anul 1969 a fost Henri Coandă) şi care a avut primul zbor în anul 1974.
Avionul de vânătoare IAR-80 (marca poştală cu valoarea nominală 6 Lei) a fost conceput şi construit la I.A.R. Braşov, iar zborul inaugural a avut loc pe 12 aprilie 1939. Avioanele de serie au participat la acţiunile de luptă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Compania TAROM înscrie un eveniment important în existenţa sa, în anul 1969 prin realizarea primului zbor în jurul lumii, cu un avion IL-18D (marca poştală cu valoarea nominală de 13 Lei). Zborul desfăşurat între 11 decembrie 1969 şi 7 ianuarie 1970, a însumat peste 50.000 kilometri, parcurşi în aproape 80 de ore de zbor efectiv.
Romfilatelia mulţumeşte reprezentanţilor Muzeului Naţional al Aviaţiei Române pentru sprijinul documentar acordat la realizarea acestei emisiuni de mărci poştale.
Emisiunea este disponibilă de luni
Emisiunea este disponibilă de luni, 15 iulie a.c., în reţeaua magazinelor Romfilatelia din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, precum şi în magazinul online: https://romfilatelia.ro/store/.
Citește și:
ARBDDNurca europeană și dropia, în emisiunea de mărci poștale a Romfilatelia ,,Specii naționale pe cale de dispariție”
Potrivit unui comunicat de presă pus la dispoziție de Romfilatelia, emisiunea de mărci poştale cu tema Evenimente. Aviaţie este alcătuită din patru timbre, o coliţă filatelică dantelată, un plic "prima zi" şi un album filatelic special realizat în tiraj limitat, va fi introdusă în circulaţie pe 15 iulie a.c. şi este dedicată Aviaţiei Române şi Forţelor Aeriene Române.
Primul avion militar românesc, conceput şi pilotat de Aurel Vlaicu, construit la Arsenalul Armatei, a zburat pe data de 17 iunie 1910. Prima şcoală militară pentru instruirea piloţilor a fost înfiinţată în anul 1912, iar un an mai târziu a fost adoptată Legea de organizare a Aeronauticii, prin care a fost înfiinţată în mod oficial aviaţia militară română.
Aviaţia Română şi Forţele Aeriene au stabilită şi o zi de sărbătoare la data de 20 iulie
De menţionat că Aviaţia Română şi Forţele Aeriene au stabilită şi o zi de sărbătoare la data de 20 iulie.
La aceeaşi dată este prăznuit Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul, socotit ocrotitorul spiritual al aviatorilor. Ziua Sfântului a devenit sărbătoare oficială a aviaţiei militare prin Înaltul Decret Regal nr. 1343 din 17 aprilie 1931 semnat de Regele Carol al II-lea.
În imaginile mărcilor poştale, coliţei filatelice şi plicului "prima zi" sunt ilustrate câteva momente-eveniment din istoria aviaticii româneşti în care sunt incluse şi portretele a trei personalităţi ale domeniului, respectiv Traian Vuia, Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. De asemenea este prezentat şi un moment-premieră realizat de Compania TAROM, primul zbor în jurul lumii, în urmă cu 55 de ani. Constructorii de avioane româneşti sunt omagiaţi cu două realizări importante: primul avion de vânătoare (1939) şi primul avion cu reacţie fabricat în România (1974).
Traian Vuia, pionier al aviaţiei mondiale (marca poştală cu valoarea nominală de 4 Lei) a realizat şi a pilotat primul avion de zbor cu decolare autonomă. Zborul demonstrativ a avut loc în ziua de 18 martie 1906 la Montesson (lângă Paris).
Aurel Vlaicu, inginer, constructor şi pilot al primului avion conceput şi fabricat în România (marca poştală cu valoarea nominală de 5 Lei) al cărui zbor inaugural a avut loc la 17 iunie 1910, este recunoscut ca un reprezentant de frunte al aviaţiei naţionale şi mondiale. Ultimul său proiect, avionul Vlaicu III, primul avion din lume construit din metal, a fost finalizat după moartea sa (1913) de prietenii săi Constantin Silişteanu şi Giovanni Magnani, în anul 1914.
Henri Coandă, inventator de talie mondială, specialist în aerodinamică, este prezent în istoria aviaţiei ca fiind constructorul primului avion cu reacţie, realizat în anul 1910 (marca poştală cu valoarea nominală de 33 Lei din coliţa filatelică). Avionul IAR-93 a cărei imagine este reprodusă lângă portretul lui Henri Coandă este cunoscut ca primul avion cu reacţie fabricat în România, având ca ghid şi programul INCREST (al cărui director începând cu anul 1969 a fost Henri Coandă) şi care a avut primul zbor în anul 1974.
Avionul de vânătoare IAR-80 (marca poştală cu valoarea nominală 6 Lei) a fost conceput şi construit la I.A.R. Braşov, iar zborul inaugural a avut loc pe 12 aprilie 1939. Avioanele de serie au participat la acţiunile de luptă din timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Compania TAROM înscrie un eveniment important în existenţa sa, în anul 1969 prin realizarea primului zbor în jurul lumii, cu un avion IL-18D (marca poştală cu valoarea nominală de 13 Lei). Zborul desfăşurat între 11 decembrie 1969 şi 7 ianuarie 1970, a însumat peste 50.000 kilometri, parcurşi în aproape 80 de ore de zbor efectiv.
Romfilatelia mulţumeşte reprezentanţilor Muzeului Naţional al Aviaţiei Române pentru sprijinul documentar acordat la realizarea acestei emisiuni de mărci poştale.
Emisiunea este disponibilă de luni
Emisiunea este disponibilă de luni, 15 iulie a.c., în reţeaua magazinelor Romfilatelia din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, precum şi în magazinul online: https://romfilatelia.ro/store/.
Citește și:
ARBDDNurca europeană și dropia, în emisiunea de mărci poștale a Romfilatelia ,,Specii naționale pe cale de dispariție”
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii