Decizia CNSC Ce se întâmplă cu contractul pentru service-ul staţiei de sterilizare a Spitalului Judeţean Constanţa (document)
Decizia CNSC: Ce se întâmplă cu contractul pentru service-ul staţiei de sterilizare a Spitalului Judeţean
14 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2511
Marime text
Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa a organizat în luna decembrie o licitaţie pentru atribuirea contractului „Furnizare, instalare, punere în funcţiune, instruirea personalului autorităţii contractante şi asigurarea service-ului în perioada de garanţie a staţiei de sterilizare“. Aşa cum cotidianul ZIUA de Constanţa arăta pe 21 decembrie 2016, valoarea estimată a contractului era de 599.166,66 de lei, fără TVA.
Una dintre firmele care au depus oferte pentru această licitaţie, SC Sterisystems SRL, cu sediul în Bucureşti, a depus la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor contestaţia înregistrată cu nr. 5812/17.02.2017, împotriva rezultatului procedurii comunicat prin adresa nr. 4564/07.02.2017, emis de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“, cu sediul în Constanţa, bulevardul Tomis nr. 145, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii simplificate într-o singură etapă, organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „Furnizare, instalare, punere în funcţiune, instruirea personalului autorităţii contractante şi asigurarea service-ului în perioada de garanţie a staţiei de sterilizare“.
Prin contestaţie, SC Sterisystems SRL a solicitat anularea deciziei prin care oferta depusă de Niconsulting Tehnics SRL a fost declarată admisibilă şi câştigătoare, cât şi a deciziei prin care oferta depusă de Medicare Tehnics SA a fost declarată admisibilă, anularea raportului procedurii şi a tuturor actelor subsecvente acestuia, precum şi anularea procedurii şi a tuturor actelor subsecvente acesteia, dar şi anularea procedurii, în temeiul art. 212, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, întrucât în cadrul acesteia nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă.
În urma analizei realizate, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor „respinge contestaţia depusă de Sterisystems SRL în contradictoriu cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă «Sf. Apostol Andrei», autoarea contestaţiei neavând calitate de persoană vătămată“, se arată în decizia CNSC. Decizia este obligatorie pentru părţi, împotriva acesteia putându-se formula plângere în termen de zece zile de la comunicare.
Reamintim că, potrivit anunţului pentru organizarea licitaţiei, publicat pe licitatiapublica.ro, garanţia de participare era de 5.900 de lei, reprezentând 1% din valoarea estimată fără TVA a contractului. Criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut, iar tipul procedurii - procedură simplificată, într-o singură etapă. Potrivit anunţului, data-limită de depunere a ofertelor a fost 9 ianuarie 2017, ora 15.00, iar data-limită de evaluare a ofertei, 6 februarie 2017, ora 18.00. Livrarea se va face la sediul unităţii beneficiare, respectiv Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa, unde se va face recepţia calitativă şi cantitativă, cu participarea furnizorului.
Perioada de garanţie pentru staţia de sterilizare este de minimum 24 de luni şi va începe de la data recepţiei calitative (punerea în funcţiune). Nerespectarea termenelor minime de garanţie va conduce la declararea ofertei ca neconformă. Garanţia produselor livrate, testate şi puse în funcţiune este răspunderea furnizorului pe toată perioada de garanţie definită în ofertă. Timpul maxim de intervenţie în perioada de garanţie este de 24 de ore de la data solicitării acesteia de către beneficiarul staţiei de sterilizare.
Recepţia staţiei de sterilizare se va efectua la sediul achizitorului, respectiv Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa, de către o comisie mixtă compusă din reprezentanţii desemnaţi de autoritatea contractantă şi reprezentanţi ai furnizorului. Totodată, ofertantul va asigura toată logistica şi materialele necesare (accesorii, cabluri, conectori, consumabile etc.), în vederea testării finale, verificării şi punerii în funcţiune a staţiei de sterilizare.
Este în responsabilitatea ofertantului să asigure toate activităţile (fără alte costuri) în vederea livrării corespunzătoare a produselor: logistica şi transportul tuturor produselor la locaţia achizitorului, despachetarea, instalarea şi punerea în funcţiune a produselor, instalarea (software-ului, acolo unde este cazul), configurarea şi testarea echipamentelor.
Recepţia produselor se va face în două etape: a) recepţia cantitativă, la livrarea fizică a produselor (ansamblul elementelor componente ale staţiei de sterilizare), în prezenţa comisiei mixte; b) recepţia calitativă, după testarea finală, la data punerii în funcţiune a fiecărui produs privind verificarea, configurarea echipamentelor, a funcţionarii la parametri normali, precum şi instruirea utilizatorilor.
La recepţie, în cazul constatării de bunuri deteriorate, deficienţe cantitative şi/sau calitative, furnizorul va proceda la înlocuirea bunurilor necorespunzătoare şi/sau completarea lipsurilor cantitative şi/sau calitative fără a modifica preţul contractului. Toate cheltuielile aferente recepţiei vor fi suportate de către furnizor. Recepţia se va considera finalizată numai după semnarea proceselor-verbale de recepţie cantitative şi calitative (de punere în funcţiune) de către ambele părţi, fără obiecţiuni.
Instalarea şi punerea în funcţiune a aparatului se vor efectua de către specialişti ai furnizorului autorizaţi pentru astfel de operaţiuni. După punerea în funcţiune şi efectuarea probelor funcţionale, se va întocmi „procesul-verbal de instalare şi punere în funcţiune“, semnat de ambele părţi. Instruirea personalului medical se va face de către specialişti ai furnizorului. Personalul medical va fi şcolarizat privind utilizarea echipamentelor în termen de maximum şapte zile de la data instalării şi punerii în funcţiune a echipamentului.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta decizia formulată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Una dintre firmele care au depus oferte pentru această licitaţie, SC Sterisystems SRL, cu sediul în Bucureşti, a depus la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor contestaţia înregistrată cu nr. 5812/17.02.2017, împotriva rezultatului procedurii comunicat prin adresa nr. 4564/07.02.2017, emis de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“, cu sediul în Constanţa, bulevardul Tomis nr. 145, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii simplificate într-o singură etapă, organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „Furnizare, instalare, punere în funcţiune, instruirea personalului autorităţii contractante şi asigurarea service-ului în perioada de garanţie a staţiei de sterilizare“.
Prin contestaţie, SC Sterisystems SRL a solicitat anularea deciziei prin care oferta depusă de Niconsulting Tehnics SRL a fost declarată admisibilă şi câştigătoare, cât şi a deciziei prin care oferta depusă de Medicare Tehnics SA a fost declarată admisibilă, anularea raportului procedurii şi a tuturor actelor subsecvente acestuia, precum şi anularea procedurii şi a tuturor actelor subsecvente acesteia, dar şi anularea procedurii, în temeiul art. 212, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, întrucât în cadrul acesteia nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă.
În urma analizei realizate, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor „respinge contestaţia depusă de Sterisystems SRL în contradictoriu cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă «Sf. Apostol Andrei», autoarea contestaţiei neavând calitate de persoană vătămată“, se arată în decizia CNSC. Decizia este obligatorie pentru părţi, împotriva acesteia putându-se formula plângere în termen de zece zile de la comunicare.
Reamintim că, potrivit anunţului pentru organizarea licitaţiei, publicat pe licitatiapublica.ro, garanţia de participare era de 5.900 de lei, reprezentând 1% din valoarea estimată fără TVA a contractului. Criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut, iar tipul procedurii - procedură simplificată, într-o singură etapă. Potrivit anunţului, data-limită de depunere a ofertelor a fost 9 ianuarie 2017, ora 15.00, iar data-limită de evaluare a ofertei, 6 februarie 2017, ora 18.00. Livrarea se va face la sediul unităţii beneficiare, respectiv Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa, unde se va face recepţia calitativă şi cantitativă, cu participarea furnizorului.
Perioada de garanţie pentru staţia de sterilizare este de minimum 24 de luni şi va începe de la data recepţiei calitative (punerea în funcţiune). Nerespectarea termenelor minime de garanţie va conduce la declararea ofertei ca neconformă. Garanţia produselor livrate, testate şi puse în funcţiune este răspunderea furnizorului pe toată perioada de garanţie definită în ofertă. Timpul maxim de intervenţie în perioada de garanţie este de 24 de ore de la data solicitării acesteia de către beneficiarul staţiei de sterilizare.
Recepţia staţiei de sterilizare se va efectua la sediul achizitorului, respectiv Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa, de către o comisie mixtă compusă din reprezentanţii desemnaţi de autoritatea contractantă şi reprezentanţi ai furnizorului. Totodată, ofertantul va asigura toată logistica şi materialele necesare (accesorii, cabluri, conectori, consumabile etc.), în vederea testării finale, verificării şi punerii în funcţiune a staţiei de sterilizare.
Este în responsabilitatea ofertantului să asigure toate activităţile (fără alte costuri) în vederea livrării corespunzătoare a produselor: logistica şi transportul tuturor produselor la locaţia achizitorului, despachetarea, instalarea şi punerea în funcţiune a produselor, instalarea (software-ului, acolo unde este cazul), configurarea şi testarea echipamentelor.
Recepţia produselor se va face în două etape: a) recepţia cantitativă, la livrarea fizică a produselor (ansamblul elementelor componente ale staţiei de sterilizare), în prezenţa comisiei mixte; b) recepţia calitativă, după testarea finală, la data punerii în funcţiune a fiecărui produs privind verificarea, configurarea echipamentelor, a funcţionarii la parametri normali, precum şi instruirea utilizatorilor.
La recepţie, în cazul constatării de bunuri deteriorate, deficienţe cantitative şi/sau calitative, furnizorul va proceda la înlocuirea bunurilor necorespunzătoare şi/sau completarea lipsurilor cantitative şi/sau calitative fără a modifica preţul contractului. Toate cheltuielile aferente recepţiei vor fi suportate de către furnizor. Recepţia se va considera finalizată numai după semnarea proceselor-verbale de recepţie cantitative şi calitative (de punere în funcţiune) de către ambele părţi, fără obiecţiuni.
Instalarea şi punerea în funcţiune a aparatului se vor efectua de către specialişti ai furnizorului autorizaţi pentru astfel de operaţiuni. După punerea în funcţiune şi efectuarea probelor funcţionale, se va întocmi „procesul-verbal de instalare şi punere în funcţiune“, semnat de ambele părţi. Instruirea personalului medical se va face de către specialişti ai furnizorului. Personalul medical va fi şcolarizat privind utilizarea echipamentelor în termen de maximum şapte zile de la data instalării şi punerii în funcţiune a echipamentului.
Sterisystems SRL, în datele Registrului Comerţului
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Sterisystems SRL a fost înfiinţată în 2005 şi are sediul social în Bucureşti. Capitalul social al firmei este de 5.000 de lei, integral vărsat în zece părţi sociale, deţinute de Florentina Topor, născută pe 23.01.1964, cu 20% şi Rafi Vasile Topor, născut pe 14.02.1959, cu restul de 80%. Administratorul societăţii, care derulează activităţi de comerţ cu ridicata al produselor farmaceutice, este Rafi Vasile Topor.În secţiunea „Documente“ puteţi consulta decizia formulată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Citeşte şi:
Spitalul Judeţean Constanţa cumpără staţie de sterilizare! Scoate din vistierie aproape 600.000 de lei, fără TVA (document)Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii