Declarația unică 2025. ANAF introduce schimbări
Declarația unică 2025. ANAF introduce schimbări
09 Jan, 2025 08:52
ZIUA de Constanta
477
Marime text
- Contribuabilii cu venituri din activități independente, chirii sau investiții trebuie să depună declarația unică până la 25 mai 2025. Ordonanța 7.015 aduce schimbări importante
Persoanele care obțin venituri din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală sau alte surse precum chirii, investiții, criptomonede sau dobânzi bancare, au obligația de a depune Declarația unică (formularul 212) până la 25 mai 2025, conform Codului Fiscal.
Consultă ORDIN nr. 7.015 din 18 decembrie 2024. Acesta aduce noutăți privind calculul taxelor și impozitelor.
Salariul minim brut majorat: În 2025, plafonul pentru contribuții sociale se calculează la salariul minim de 4.050 lei, față de 3.300 lei în 2024. Aceasta determină creșterea sumelor datorate pentru CAS (25%) și CASS (10%).
Venituri independente și contribuții sociale: Persoanele cu venituri nete anuale egale sau mai mari decât 12 salarii minime brute sunt obligate să plătească contribuții de asigurări sociale și de sănătate. Plafonul maxim pentru plata CASS este de 24.300 lei/an, scrie stiripesurse.ro.
Conform proiectelor recente, declarația unică nu va mai include:
Declararea veniturilor estimate: Contribuabilii nu mai sunt obligați să depună estimările veniturilor și contribuțiilor fiscale în timpul anului fiscal.
Regula celor 5 contracte: Veniturile din mai mult de cinci contracte de închiriere nu mai sunt tratate drept venituri din activități independente.
Deducerea costurilor pentru aparatele fiscale electronice: Această facilitate a fost eliminată.
Cum se depune declarația unică
Declarația unică 2025 trebuie transmisă exclusiv prin mijloace electronice, utilizând:
- Serviciul "Spațiul Privat Virtual" de pe portalul ANAF.
- Serviciul "Depunere declarații" de pe portalul www.e-guvernare.ro, pe baza certificatului digital calificat.
- Opțional, în format fizic, la registratura ANAF sau prin poștă, cu confirmare de primire.
Corectarea erorilor în declarație
Declarația poate fi rectificată de contribuabili ori de câte ori este necesar, prin completarea unui formular rectificativ. Se va bifa secțiunea relevantă ("Capitolul I" sau "Capitolul II") și se vor actualiza toate informațiile supuse rectificării, conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Citește și:
În urma alocării IBAN-ului românesc, conturile Revolut vor putea fi verificate riguros de ANAF
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii