Demiterea conducerii CN APMC, soluţia dată de Operatorul Portuar pentru deblocarea activităţii economice din Portul Constanţa
Demiterea conducerii CN APMC, soluţia dată de Operatorul Portuar pentru deblocarea activităţii economice din
24 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2545
Marime text
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ nu renunţă la solicitările sale cu privire la Master Planul Portului Constanţa şi nici la cele referitoare la actuala conducere a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), pe care o vrea demisă.
„Operatorul Portuar“ se adresează, din nou, Ministerului Transporturilor cu privire la problemele din Portul Constanţa. Astfel, după memorandumul trimis ministerului condus de social-democratul Ioan Rus pe 30 ianuarie, Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ revine cu o nouă adresă, de data aceasta nu doar în atenţia Ministerului Transporturilor, ci şi a Preşedinţiei, a Guvernului şi a Comisiei pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor. Potrivit menţiunilor „Operatorului Portuar“, demersul are loc ca urmare a faptului că Ministerul Transporturilor ar tergiversa luarea de măsuri în Portul Constanţa.
„Având în vedere tergiversarea acţiunilor Ministerului Transporturilor, deşi comunitatea portuară se află în plin protest, cât şi criza ce va avea în curând un impact extins pe plan local şi naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa“, dar şi „neregulile constatate în ceea ce priveşte actul de administrare a porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia“ şi „refuzul constant al conducerii CN APMC în ceea ce priveşte aplicarea măsurilor necesare în vederea remedierii şi/sau înlăturării deficienţelor constatate în actul de administrare“ a porturilor mai sus menţionate, „Operatorul Portuar“ solicită, din nou, ministerului de resort să ia în calcul măsurile pe care organizaţia le propune, dar să le şi implementeze. În această ordine de idei, „Operatorul Portuar“ subliniază că, „în contextul economic actual, a mediului concurenţial generat de globalizare, Portul trebuie să aibă o strategie comercială şi de dezvoltare unitară în vederea atragerii traficului de mărfuri şi realizării celorlalte activităţi conform angajamentelor asumate“.
De asemenea, operatorii cer corelarea Master Planului Portului Constanţa cu Master Planul General de Transport pentru ceea ce ei numesc „o viziune unitară a managementului“. Doleanţele „Operatorului Portuar“ nu se opresc aici, căci el solicită şi „asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APMC, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român“.
Pe de altă parte, actuala conducere a companiei a negat mereu criticile aduse de „Operatorul Portuar“, susţinând că strategia de dezvoltare a Portului a fost discutată şi agreată de operatorii portuari.
Protestele demarate pe 9 martie în faţa sediului CN APMC şi orientate împotriva conducerii Portului Constanţa vor continua. Amintim că la ele iau parte atât reprezentanţi ai „Operatorului Portuar“, cât şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare.
„Operatorul Portuar“ se adresează, din nou, Ministerului Transporturilor cu privire la problemele din Portul Constanţa. Astfel, după memorandumul trimis ministerului condus de social-democratul Ioan Rus pe 30 ianuarie, Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ revine cu o nouă adresă, de data aceasta nu doar în atenţia Ministerului Transporturilor, ci şi a Preşedinţiei, a Guvernului şi a Comisiei pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor. Potrivit menţiunilor „Operatorului Portuar“, demersul are loc ca urmare a faptului că Ministerul Transporturilor ar tergiversa luarea de măsuri în Portul Constanţa.
„Având în vedere tergiversarea acţiunilor Ministerului Transporturilor, deşi comunitatea portuară se află în plin protest, cât şi criza ce va avea în curând un impact extins pe plan local şi naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa“, dar şi „neregulile constatate în ceea ce priveşte actul de administrare a porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia“ şi „refuzul constant al conducerii CN APMC în ceea ce priveşte aplicarea măsurilor necesare în vederea remedierii şi/sau înlăturării deficienţelor constatate în actul de administrare“ a porturilor mai sus menţionate, „Operatorul Portuar“ solicită, din nou, ministerului de resort să ia în calcul măsurile pe care organizaţia le propune, dar să le şi implementeze. În această ordine de idei, „Operatorul Portuar“ subliniază că, „în contextul economic actual, a mediului concurenţial generat de globalizare, Portul trebuie să aibă o strategie comercială şi de dezvoltare unitară în vederea atragerii traficului de mărfuri şi realizării celorlalte activităţi conform angajamentelor asumate“.
Transparenţă şi viziune unitară a managementului
Totodată, Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ reiterează faptul că deblocarea crizei economice portuare poate avea loc doar în condiţiile în care membrii Consiliului de Administraţie al CN APMC vor fi revocaţi, iar conducerea executivă, demisă.De asemenea, operatorii cer corelarea Master Planului Portului Constanţa cu Master Planul General de Transport pentru ceea ce ei numesc „o viziune unitară a managementului“. Doleanţele „Operatorului Portuar“ nu se opresc aici, căci el solicită şi „asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APMC, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român“.
De ce tace Ministerul Transporturilor?
Tensiunile dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi conducerea Portului Constanţa sunt de notorietate. Deşi durează de aproximativ un an şi deşi au fost aduse la cunoştinţa Ministerului Transporturilor, până la momentul de faţă ministerul nu a transmis public niciun punct de vedere legat de acest caz. Am solicitat, în contextul acestui scandal, o declaraţie ministrului Rus, dar social-democratul nu a răspuns.Pe de altă parte, actuala conducere a companiei a negat mereu criticile aduse de „Operatorul Portuar“, susţinând că strategia de dezvoltare a Portului a fost discutată şi agreată de operatorii portuari.
Protestele demarate pe 9 martie în faţa sediului CN APMC şi orientate împotriva conducerii Portului Constanţa vor continua. Amintim că la ele iau parte atât reprezentanţi ai „Operatorului Portuar“, cât şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii