Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:56 05 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Depus de CN APMC SA la APM Constanţa Din datele tehnice ale proiectului „Platforma Industrială în Portul Constanţa Sud“

ro

26 Feb, 2015 00:00 2337 Marime text


Portul Constanţa se va extinde şi se va moderniza. Potrivit proiectului „Platforma Industrială în Portul Constanţa Sud“, vor fi amplasate un nou terminal de pasageri, o dană specializată într-o zonă cu adâncimi mari şi un terminal pentru autoturisme. Cel mai scump obiectiv este construirea insulei artificiale din port, cu terminale noi de cereale şi containere, proiect care poate să ajungă şi la 250 de milioane de euro.


În acest sens, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC) SA a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Constanţa memoriul de prezentare a proiectului „Platforma Industrială în Portul Constanţa Sud“, în vederea emiterii acordului de mediu.
 
Terenul pe care urmează a fi realizate lucrările de infrastructură portuară este situat în Portul Constanța, administrat de CN APMC, în conformitate cu prevederile Contractului de Concesiune nr. LO4113/31.10.2008 încheiat între CN APMC și Ministerul Transporturilor. Lucrările vor fi executate în zona de sud a Portului Constanța, pe insula artificială și pe malul din apropierea acesteia: zona 1 - teren în Port Constanța (mal) şi zona 2 - insula din teritoriul portului (insulă). Suprafața construită pe țărm (Zona 1) va fi de 58.800 mp, iar suprafața construită pe insulă (Zona 2) va fi de 308.900 mp. Investiția ce urmează a fi realizată în Zona 1 și în Zona 2 va cuprinde următoarele lucrări de infrastructură portuară: umpluturi pentru obţinerea suprafeţei dorite, terasamente pentru îmbunătăţirea teritoriului existent (22,38 de hectare pe insulă, la care se adaugă 5,88 de hectare pe uscat), consolidarea şi apărarea malului insulei, drumuri şi căi ferate de acces, chei pentru descărcarea şi încărcarea mărfurilor, lucrări de dragaj pentru a se ajunge la adâncimea de -16,00 metri, amenajare de cheiuri pentru bacul plutitor în vederea asigurării legăturii rutiere şi pietonale între uscat şi insulă, peste canal, precum şi lucrări necesare pentru utilităţi.

 Structura proiectului

Pentru uşurinţa tratării proiectului, lucrările sunt structurate astfel: obiectul 1 - Amenajare Infrastructură Platformă Industrială, obiectul 2 - Terminalul Maritim şi obiectul 3 - Zona de legătură între insulă şi mal. Pentru derularea procesului tehnologic de încărcare și descărcare de mărfuri, se va realiza un sistem de CF cu lungimea totală de 3,75 km, racordat direct la actuala infrastructură CF administrată de APM Constanța. Sistemul CF proiectat se va racorda din linia CF existentă la kilometrul stabilit de Regionala CFR Constanța și APM Constanța, care va deveni Km 0+000 pentru noul sistem de cale ferată. Acesta va fi alcătuit din două linii pentru rampe de descărcare, patru linii pentru rampa de încărcare produse și o linie de garare. Cheiul pentru descărcarea şi încărcarea mărfurilor, care constituie Obiectul 2 al investiţiei, va fi prevăzut cu două dane: o dană va fi folosită pentru nave cu o capacitate de până la 80.000 DWT, iar a doua dană va fi pentru nave cu o capacitate între 10.000 - 40.000 DWT. Cele două dane vor fi amplasate una lângă alta, pe digul de Nord. Pentru accesul navelor la operare, va fi necesar un bazin portuar cu lățimea de minimum 360 ml. Obiectul 3 îl reprezintă zona de legătura dintre insulă și mal. Legătura se va realiza prin subtraversarea șenalului dintre insulă cu trasee de conducte și cabluri. Traseul va cuprinde conducte de diferite dimensiuni, iar unele vor avea sistem de încălzire electrică. Dana de acostare pentru personal și mărfuri necesară lucrărilor de organizare de șantier și ulterior legăturii maritime cu portul va fi realizată sub forma unor rampe de acostare pentru bac plutitor şi face parte tot din Obiectul 3. Dana va avea un front de acostare de 15 metri liniari. În zona acesteia, va fi realizată o platformă betonată de operare. Conexiunea între insulă și mal, în vederea asigurării legăturii în perioada de execuţie și, mai apoi, a legăturii maritime cu portul, se va face prin achiziţionarea unei nave de transport - un bac plutitor tip „car/day passenger ferry“.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii