Despre proiecte şi realizări Nicolae Dan Tivilichi, directorul CN APM SA - „Dorim transformarea Portului Constanţa într-un hub energetic“
Despre proiecte şi realizări: Nicolae Dan Tivilichi, directorul CN APM SA - „Dorim transformarea Portului Constanţa
13 Jun, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3296
Marime text
Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime“ (CN APM) SA Constanţa, a susţinut, ieri-dimineaţă, o conferinţă de presă în care a prezentat realizările şi perspectivele Portului Constanţa. „Suntem bucuroşi să anunţăm deblocarea investiţiilor private în Portul Constanţa. Vorbim de investiţii majore în port. Acestea duc la o creştere a performanţei portului, la o creştere a traficului de mărfuri. Vom încerca să sprijinim investiţiile în port“, a declarat, la începutul evenimentului, Tivilichi.
„Dorim transformarea Portului Constanţa într-un hub energetic. Se vehiculează o creştere a cererilor în ceea ce priveşte petrolul, gazele din Marea Neagră. Avem cerinţe şi pentru înfiinţarea terminalelor de petrol şi gaze. Portul Constanţa ar putea deveni o platformă industrială într-o zonă liberă. Chiar parc logistic. Există solicitări concrete în acest sens. Mai mult, până la toamnă, vom reuşi să oferim acelaşi statut de zonă liberă şi Portului Midia, ceea ce va permite, inclusiv în acea zonă, dezvoltarea anumitor capacităţi de producţie. De asemenea, cu siguranţă, Portul Mangalia nu va fi abandonat, fiind domeniul public al statului, de care noi trebuie să avem grijă. Vom încerca, în perioada următoare, să vedem ce posibilităţi de dezvoltare are“, a anunţat Nicolae Dan Tivilichi, directorul general CN APM SA Constanţa.
Tot el a mai spus că a crescut suprafaţa închiriată în Portul Constanţa. În perioada noiembrie 2016 - aprilie 2017 au fost închiriate cele mai mari suprafeţe de teren portuar. „Finalizarea cu succes a negocierilor cu marii operatori a influenţat benefic evoluţia veniturilor din chirii, dar a contribuit decisiv mai ales la stabilirea activităţii economice din porturile maritime şi la dezvoltarea relaţiei administraţie - mediul privat“, a comentat directorul general al CN AMP Constanţa.
În negocierea contractelor de închiriere în perioada 2016 - 2017 s-a urmărit cu precădere obţinerea din partea operatorilor economici a unor garanţii suplimentare privind performanţele activităţii lor viitoare. În acest sens, cantitatea minimă de marfă garantată a fi încărcată/descărcată de operatorii economici a crescut cu aproximativ 50% în 2017 faţă de 2016, obţinându-se totodată angajamente de creştere şi pentru anul 2018. „Luăm în calcul şi deschiderea unei linii de producţie pe platforma portuară“, a adăugat directorul general al CN APMC.
Printre proiectele care urmează să fie demarate în acest an, a căror valoare ajunge la 404 milioane de euro, potrivit lui Dan Nicolae Tivilichi, se numără: dezvoltarea molului III, reabilitarea reţelelor electrice; modernizarea reţelelor de apă şi canalizare.
Veniturile CN APMC, până la această oră, au crescut cu patru procente, iar până la sfârşitul anului se estimează o creştere cu opt procente. Mai mult, bugetul programului anual de achiziţii publice pentru anul 2016 a fost în valoare de 415.698.217 lei. În primul trimestru aferent anului 2016, bugetul a fost realizat în proporţie de 6%, reprezentând valoarea de 24.956.556,36 de lei. Bugetul programului anual de achiziţii sectoriale pentru anul 2017 este în valoare de 477.562.075 de lei. În primul trimestru aferent anului 2017, bugetul a fost realizat în proporţie de 30%, reprezentând valoarea de 140.833.924,2 lei.
„Dorim transformarea Portului Constanţa într-un hub energetic. Se vehiculează o creştere a cererilor în ceea ce priveşte petrolul, gazele din Marea Neagră. Avem cerinţe şi pentru înfiinţarea terminalelor de petrol şi gaze. Portul Constanţa ar putea deveni o platformă industrială într-o zonă liberă. Chiar parc logistic. Există solicitări concrete în acest sens. Mai mult, până la toamnă, vom reuşi să oferim acelaşi statut de zonă liberă şi Portului Midia, ceea ce va permite, inclusiv în acea zonă, dezvoltarea anumitor capacităţi de producţie. De asemenea, cu siguranţă, Portul Mangalia nu va fi abandonat, fiind domeniul public al statului, de care noi trebuie să avem grijă. Vom încerca, în perioada următoare, să vedem ce posibilităţi de dezvoltare are“, a anunţat Nicolae Dan Tivilichi, directorul general CN APM SA Constanţa.
Tot el a mai spus că a crescut suprafaţa închiriată în Portul Constanţa. În perioada noiembrie 2016 - aprilie 2017 au fost închiriate cele mai mari suprafeţe de teren portuar. „Finalizarea cu succes a negocierilor cu marii operatori a influenţat benefic evoluţia veniturilor din chirii, dar a contribuit decisiv mai ales la stabilirea activităţii economice din porturile maritime şi la dezvoltarea relaţiei administraţie - mediul privat“, a comentat directorul general al CN AMP Constanţa.
În negocierea contractelor de închiriere în perioada 2016 - 2017 s-a urmărit cu precădere obţinerea din partea operatorilor economici a unor garanţii suplimentare privind performanţele activităţii lor viitoare. În acest sens, cantitatea minimă de marfă garantată a fi încărcată/descărcată de operatorii economici a crescut cu aproximativ 50% în 2017 faţă de 2016, obţinându-se totodată angajamente de creştere şi pentru anul 2018. „Luăm în calcul şi deschiderea unei linii de producţie pe platforma portuară“, a adăugat directorul general al CN APMC.
Investiţii de milioane de euro
CN APMC are în derulare, la ora actuală, investiţii de 14.729.635 de lei. Până la finele anului vor demara şi alte proiecte, în valoare de 404 milioane de euro. „Estimăm că valoarea totală a investiţiilor asumate de operatorii privaţi în anul 2017 se ridică la aproximativ 115 milioane de euro. Acestea se vor desfăşura pe o perioadă de cinci ani. Pentru investiţii minime de 35 de milioane de euro au fost instituite obligaţii contractuale în cadrul negocierilor purtate. Până în prezent, operatorii portuari au demarat investiţii în valoare de 120 de milioane de euro“, a mai completat acesta.Lucrări finanţate din surse proprii
Printre lucrările finanţate din surse proprii se numără: cadastrul portuar aferent Portului Constanţa şi Portului Tomis, în valoare de 7.980,00 de lei, dragajul de întreţinere în bazinele şi şenilatele porturilor, în valoare de circa 11 milioane de lei, modernizarea şi sistematizarea accesului în port pe la Poarta 1, în cadrul proiectului CIVITAS Portis, în valoare estimată de 3 milioane de lei.Proiecte finanţate din fonduri europene
Printre proiectele finanţate din fonduri europene, directorul general al CN APM SA a amintit: Modernizarea infrastructurii şi protecţia mediului în Portul Constanţa (PROTECT); nava-tanc autopropulsată 500 tdw; realizarea infrastructurii acostare nave tehnice şi amenajare suprastructură platformă (echipamente şi utilităţi) pentru servicii conexe navelor tehnice - proiectare şi executare - pe SEAP; consultanţă pentru realizarea infrastructurii acostare nave tehnice; amenajare dana 80; dragajul de investiţie. Valoarea proiectelor aflate în derulare se ridică la suma de 58,4 milioane de euro.Printre proiectele care urmează să fie demarate în acest an, a căror valoare ajunge la 404 milioane de euro, potrivit lui Dan Nicolae Tivilichi, se numără: dezvoltarea molului III, reabilitarea reţelelor electrice; modernizarea reţelelor de apă şi canalizare.
Veniturile CN APMC, până la această oră, au crescut cu patru procente, iar până la sfârşitul anului se estimează o creştere cu opt procente. Mai mult, bugetul programului anual de achiziţii publice pentru anul 2016 a fost în valoare de 415.698.217 lei. În primul trimestru aferent anului 2016, bugetul a fost realizat în proporţie de 6%, reprezentând valoarea de 24.956.556,36 de lei. Bugetul programului anual de achiziţii sectoriale pentru anul 2017 este în valoare de 477.562.075 de lei. În primul trimestru aferent anului 2017, bugetul a fost realizat în proporţie de 30%, reprezentând valoarea de 140.833.924,2 lei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Badica Adrian 29 Jun, 2017 21:02 Cea mai mare realizare a fost interzicerea accesului cu mașina pe diguri,de Sud și de Nord Mulțumim!... O mare parte a constănțenilor se simt umiliti