Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:17 01 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Detectoare de politisti

ro

12 Feb, 2003 00:00 1270 Marime text

Politistii pot fi braconati cu antiradare

Spre deosebire de vechile prevederi, noul Cod Rutier, interzice folosirea in circulatie a aparatelor de detectarea prezentei aparatelor radar si a dispozitivelor antiradar * Cei care comercializeaza aparatele spun ca pretul lor variaza intre 150-500 USD si echivaleaza costul catorva amenzi * Soferii prinsi cu asfel de dispozitive sunt pasibili cu amenda de la 5 la 20 milioane lei

De la 1 februarie se aplica Ordonanta de Urgenta numarul 195 din 12 decembrie 2002, privind circulatia pe drumurile publice, cu alte cuvinte noul Cod Rutier care a devenit cartulia de capatai a catorva milioane de romani, toti participantii la trafic fiind vizati in mod direct la prevederile acestuia. Comaprativ cu vechiul Cod Rutier -Decretul nr 328/1996, privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile ulterioare, republicat in Buletinul Oficial Partea I numarul 49 din 28 iunie 1984, precum si alte dispozitii -proaspatul Cod colcaie de tot felul de interdictii, sanctiuni si reguli care mai de care mai usturatoare. Asa stand lucrurile, la art. 16 din Hotararea de Guvern 85/2003 prin care se aproba Regulamentul de aplicare a a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, scrie ca este interzisa detinerea in autovehicule, montarea pe acestea sau folosirea in cifrculatie pe drumurile publice a aparatelor de detectare a prezentei aparatelor radar si a dispozitivelor antiradar.

Trucurile soferilor

Detectoarele de radar detecteaza undele emise de aparatele radar si atentioneaza soferul ca urmeza o portiune de drum in care viteza va fi monitorizata. Un comerciant de astfel de aparatura, Mircea I. ne-a spus ca "detectoraele de radar se gasesc pe piata neagra la preturi cuprinse intre 150-500 USD, iar cei mai multi dintre cumparatori isi doteaza masinile cu aparate la cele mai mici preturi care nu depasesc costul catorva amenzi". Acesta a adaugat ca exista unele detectoare de radar nedetctabile de aparatele radar. Ele emit semnal de detectare antiradar. Printr-un semnal luminos intermitent sau printr-o voce feminina programata, se face atentionarea cu aproximativ 3 kilometri inainte, timp suficient in care se poate reduce viteza. Dispozitivele pot fi montate fix pe masina, toate firele fiind ascunse, se alimenteaza de la tabloul de sigurante, bricheta ramanand functionala. Detectoarele de radar sunt utilate cu doua moduri de functionare care actioneaza diferit, pentru autostrada sau pentru oras. Daca in dotarea masinii exista un detector radar, dar circulam cu o viteza mai mare decat cea impusa prin lege, vom lua amenda fara nici o problema. In schimb, daca masina este dotata cu un aparat antiradar, indiferent de viteza cu care am circula aparatul radar va inregistra o eroare de genul: 0 km/h sau 5000km/h. "Daca dupa vechiul Regulament aparatul de detectare a radarului era perfect legal si numai antiradarul interzis, dupa noile prevederi, ambele dispozitive sunt ilegale si detinerea lor in functiune pe automobilul personal se pedepseste conform legilor in vigoare. Sunt supuse confiscarii mijloacele tehnice de detectare a prezentei aparatelor radar si dispozitivelor antiradar. Lucratorii politiei vor dispune confiscarea bnurilor printr-un proces-verbal de constatare a contraventiei, o data cu aplicarea sanctiunii amenzii. Cine este prins ca detine astfel de aparatura va fi sanctionat contraventional cu amenda de la 5 la 20 milioane lei" a declarat inspector principal din cadrul Biroului Politiei Rutiere, Marian Tudose. Partea proasta e ca soferii sunt vanati de catre politia rutiera, in conditiile in care aparatele radar nu sunt intotdeauna semnalizate de indicatoarele "Atentie radar" montate pe drumurile publice. Cu toate astea, soferii sunt precauti si, cu agilitatea oculara specifica romanului, depisteaza masinile politiei care de cele mai multe ori stau pitite prin te miri ce tufisuri, la loc ferit, asa incat sa nu le vada nimeni. Asa stand lucrurile, soferii se ajuta intre ei cand e vorba de "pericol" si se atentioneaza prin aprinderea farurilor sau chiar gesticuland cu mana. Daca totusi are ghinionul sa fie prins ca circula cu viteza cu mult peste cea admisa in perimetrul de drum respectiv, soferul, ca sa scape de amenda este tentat sa ofere bani, iar agentul de la circulatie sa-i ia, pentru ca oricum la romani coruptia este ca la ea acasa.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii