Dezbatere publică, la Cumpăna. Tema o reprezintă proiectele „Alternativa Techirghiol” și „Nod Rutier Cumpăna A4”
Dezbatere publică, la Cumpăna. Tema o reprezintă proiectele „Alternativa Techirghiol” și „Nod RutierMiercuri, 24 martie 2021, de la ora 15.00, în sala mare a Casei de Cultură Cumpăna a debutat o dezbatere cu privire la prezentarea proiectelor „ALTERNATIVA TECHIRGHIOL (inclusiv rețele și utilități) Municipiul Constanța, Eforie, Techirghiol, comunele: Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla, 23 August - Jud. Constanța” și „NOD RUTIER CUMPĂNA A4 (Km 16 + 700)”
Sunt prezenți primarul comunei Cumpăna - Mariana Gâju și reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastucturii Rutiere și Direcției Naționale de Drumuri și Poduri Constanța.
Mariana Gâju a făcut o scurtă introducere legată de ce se va discuta la dezbaterea publică. Sunt prezenți zeci de proprietari, totodată arhitecți și reprezentanți ai firmei. Din partea CNAIR este prezentă Amărăzeanu Cristina cu o echipă tânără. Din partea DRDP Constanța este prezent Alexandru Savu, șef Compartiment proiecte.
În mai 2020, Mariana Gâju a precizat că a înaintat o cerere pentru extinderea carosabilului pe drumul 39E. A cerut și piste de biciclete. Ministerul a aprobat un parteneriat pentru realizarea investiției. Ministerul a recomandat un proiectant care a foat susținut și de DRDP. De la km. 0 (canal) până la totemuri, analizând acest perimetru au spus că nu e posibil să facă patru benzi pentru a face și piste de biciclete.
Pe 2 martie 2021 s-a încheiat contractul ca CNAIR să își asume construirea carosabilului în interiorul localității la 39E.
"Ei se ocupă de tot ceea ce înseamnă sursă de finanțare care nu vine din bugetul local Cumpăna. Noi am scris în proiect și schimbarea iluminatului public de pe șoseaua Constanței", a spus Mariana Gâju.
Ea a spus că trebuie șoseaua lărgită pentru că numărul de mașini a crescut odată cu numarul de locuitori.
"18.500 de suflete locuiesc efectiv 365 de zile în Cumpăna", a subliniat primarul. "De 10 ani bat la ușile ministerului pentru viitorul copiilor noștri", a spus răspicat Mariana Gâju. Pe 23 septembrie am semnat contractul Nod Rutier. La scurt timp a venit de la CJ o scrisoare prin care se solicită trecerea prin localitate a alternativei Techirghiol. Totodată voiau să treacă prin câmpul de la Cumpăna calea ferată care să vină de la Valu către Portul Constanța".
CNAIR va discuta despre proiectele acestea unite. Mai precis, mai întâi se face Nodul Rutier, apoi alternativa și în cele din urmă un nou pod peste canalul Dunare-Marea Neagră.
"Oamenii comunei Cumpăna suntem vii! Am pus problema noxelor de la autostradă. În contract scrie că vor fi panouri fonoabsorbante!", a zis Mariana Gâju.
"Proiectul de extindere s-a creat cu precădere dupa 1 martie. Avem deja prevăzute sume, iar la DRDP se pregătește elaborarea de studii. În exteriorul localității, se vor realiza pe fonduri europene studiile. Din fericire, alternativa Techirghiol este pe fonduri nerambursabile, europene. Nu putem face un proiect cum vrem noi, ci când se fundamentează. Am vrea să avem parte de susținerea voastră. Sunt proiectele Statului Român. Cum spunea și doamna primar avem nevoie de voi!", a spus Cristina Amărăzeanu.
Până pe 30.03.2021 trebuie să se dea start la licitatie. Până pe 15.05.2021 trebuie să aibă loc atribuirea. Studiul de fezabilitate trebuie să fie gata după 3 luni. Proiectul tehnic trebuie elaborat la 3 luni după elaborarea indicatorilor tehnico-edilitari.
Cristian Beluciu este proiectantul din partea CNAIR. El le explică oamenilor ce lucrări se vor face.
Mai precis, se va lega autostrada cu o nouă autostradă (Alternativa Techirghiol), unit cu nodul de descărcare la Cumpăna. Alternativa va porni de la Cumpăna și va ajunge până la 23 August. Vor fi asigurate descărcări către și dinspre port.
Mariana Gâju a fost deranjată de modul de prezentare a lui Beluciu. S-a ridicat și a venit la hartă pentru a le explica pe înțelesul oamenilor ce înseamnă investiția. "Nu văd tot ce am vorbit!".
A venit la hartă Florin Răducu, reprezentantul firmei care s-a ocupat de proiectarea nodului rutier.
"Nodul rutier poate fi proiectat și independent de alternativa Techirghiol", a spus Răducu.
Alexandru Savu de la DRDP vorbește de toate investițiile.
Oamenii vor să știe dacă sunt terenurile lor afectate de proiecte.
Reprezentanții CNAIR au spus să trimită listele de la primărie cu terenuri și după studiul de fezabilitate se poate spune sigur dacă sunt oamenii afectați.
Oamenii spun că vor protesta daca nu vor obține un preț mai mare pe hectar. Un expert contabil a punctat că un hectar de extravilan se vinde în medie cu 7.500 de euro. Oamenii spun că au primit la construirea autostrăzii mult prea puțin.
Nodul rutier ar fi gata în 2023-2024.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp