DGEP Constanța Ce trebuie să ştie românii care vor cărți de identitate provizorii
DGEP Constanța: Ce trebuie să ştie românii care vor cărți de identitate provizorii
11 Jun, 2024 09:00
ZIUA de Constanta
501
Marime text
Cartea de identitate provizorie este actul de identitate, care se eliberează cetăţeanului român, în cazul în care acesta nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, transmite Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța. Termenul de soluționare a cererilor privind eliberarea cărților de identitate provizorii, care necesită verificări în teren, este de maxim 45 zile.
Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța informează cetățenii despre Cartea de identitate provizorie și modul în care poate fi obținută.
Cartea de identitate provizorie este actul de identitate, care se eliberează cetăţeanului român, în cazul în care acesta nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, respectiv, nu poate prezenta unul sau mai multe dintre următoarele documente:
a) certificatul de naştere;
b) certificatul de căsătorie;
c) certificatul/hotărârea de divorţ;
d) dovada adresei de domiciliu.
Documentele necesare eliberării cărții de identitate provizorii sunt următoarele:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate deținut;
- documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu;
- 2 fotografii de dată recentă, mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
În situaţia în care solicitantul cererii de eliberare a actului de identitate nu este titularul documentelor cu care se face dovada adresei de domiciliu, este necesară și prezenţa proprietarului cu actul de identitate.
În situația persoanelor care locuiesc într-un imobil cu destinație de locuință și nu pot prezenta documentul cu care să facă dovada adresei de domiciliu, în rubrica „domiciliu“ din cartea de identitate provizorie, se înscrie adresa ultimului domiciliu, dacă în urma verificărilor efectuate în teren de către lucrătorii poliţiei se constată că locuiesc efectiv la acea adresă.
Pentru persoanele din categoria celor lipsite de adăpost, pentru cele al căror act de identitate a fost anulat, pentru cele care nu locuiesc la adresa declarată, precum şi pentru cele care nu pot declara domiciliul la adresa unui imobil cu destinaţie de locuinţă, în rubrica „domiciliu“ din cartea de identitate provizorie, se înscrie localitatea(ex: mun. Constanța), unde a fost identificată persoana, în urma verificărilor efectuate în teren, de către lucrătorii poliției.
Cartea de identitate provizorie are o valabilitate de 1an. Termenul de soluționare a cererilor privind eliberarea cărților de identitate provizorii, care necesită verificări în teren, este de maxim 45 zile.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
DGEP Constanța. Modificarea arondării unor unități administrativ-teritoriale la serviciile comunitare locale de evidență a persoanelor (SPCLEP) din județul Constanța
DGEP Constanța: Modificarea arondării unor unități administrativ-teritoriale la serviciile comunitare locale de evidență a persoanelor (SPCLEP) din județul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii