DGEP Constanța Cum și unde se transcriu certificatele de stare civilă emise de autoritățile străine
DGEP Constanța: Cum și unde se transcriu certificatele de stare civilă emise de autoritățile străine
14 Nov, 2024 09:00
ZIUA de Constanta
141
Marime text
Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române. Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul conform al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei.
Cetăţeanul român este obligat ca, în termen de 6 luni să solicite transcrierea certificatelor emise de autoritățile străine la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază domiciliază.
Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române.
Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul conform al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei.
Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România, cu excepţia celor care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română, în temeiul art. 10 şi 11 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, se face cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucureşti şi cu avizul conform al şefului Direcţiei Publice de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.
Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991 şi care nu au avut niciodată domiciliul în România se face cu aprobarea primarilor municipiilor reşedinţă de judeţ şi cu avizul conform al şefilor serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor.
Vă prezentăm alăturat site-ul DGEP Constanța ce conține lista compartimentelor stare civilă din cadrul UAT-urilor județului Constanța, unde se poate solicita transcrierea certificatelor de stare civilă eliberate cetățenilor români, de către autoritățile străine: https://www.dgep-constanta.ro/stare-civila/servicii-stare-civila/
Vă prezentăm alăturat site-ul ce conține lista misiunilor diplomatice ale României din străinătate, unde se poate solicita înscrierea certificatelor de stare civilă eliberate cetățenilor români, de către autoritățile străine, în condiții asemănătoare celor prezentate mai sus: https://www.mae.ro/romanian-missions#798
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
DGEP Constanța: Românii pot solicita certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor
DGEP Constanța: Înregistrarea tardiva a naşterii. Iată ce acte trebuie să prezinți
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii