Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:45 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Digitalizarea instituțiilor Pensionarea online este posibilă în România! Cum poți să ieși la pensie cu doar câteva clickuri

ro

31 Jul, 2020 00:00 2704 Marime text
 
  • Casa Națională de Pensii Publice are un nou pachet pentru cei care doresc să se pensineze
  • Pe pagina oficială a instituției, există o secțiune prin care beneficiarii pot depune documentația online pentru pensionare
  • La final, toată discuția cu personalul CNPP se face pe e-mail
  • Singurul drum la Casa de Pensii se face pentru ridicarea deciziei de pensionare
Pandemia cu noul coronavirus a dus la digitalizarea serviciilor oferite de mai multe instituții publice din România. Astfel, de curând, persoanele care vor să iasă la pensie mai au de făcut un singur drum la casele teritoriale de pensii. 
De acum, cererea pentru dreptul la pensie și depunerea actelor necesare se pot face prin e-mail, fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediile instituțiilor, a precizat ministrul muncii. Singurul drum pe care îl au de făcut beneficiarii este pentru a ridica decizia de pensionare. 
Acesta este doar unul dintre demersurile care urmează să fie făcute pentru ca persoanele fizice și cele juridice să poată rezolva online cât mai multe probleme legate de serviciile oferite de Ministerul Muncii.
Beneficiarii care doresc să depună online documentele pentru obținerea pensiei au două variante: intră în contul personal, accesează secțiunea "Completare formulare" și se selectează tipul de cerere dorit, sau intră direct în secțiunea special dedicată de pe site-ul CNPP, în cazul în care nu au un cont creat.
Documentele depuse sunt analizate de către departamentele din cadrul casei teritoriale de pensii și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email.
Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei de pensii județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare. 
„Se poate! Cu muncă serioasă, se poate face schimbarea în bine!
“Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii” – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relația cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Națională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetățenii și persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare și, după analiza acestora și emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programați (la o dată și oră stabilită de comun acord) pentru a-și ridica decizia/înscrisul final. O singură dată vin la instituție. 
Casa Națională de Pensii Publice este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice

Aici, orice cetățean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces. Trebuie doar să completeze datele personale și să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverințe de vechime în muncă, etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de către departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare.
Aceste servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca, până la 15 august, și restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic. 
Rezultat: timp câștigat, evitarea aglomerației la sediul instituțiilor, eficientizarea comunicării cu publicul.
Comunicarea electronică cu instituțiile MMPS rămâne doar o opțiune a solicitanților, aceștia putându-se prezenta în continuare, ca și până acum, la sediul instituțiilor pentru soluționarea cererii lor”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii