Digurile din porturile Constanţa, Midia, Tomis şi Mangalia, urmărite de CN APMC. Toate necesită refacere pe zone mari (document)
Digurile din porturile Constanţa, Midia, Tomis şi Mangalia, urmărite de CN APMC. Toate necesită refacere pe
21 Nov, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2239
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) caută o firmă specializată care se va ocupa de urmărirea comportării în timp a digurilor din porturile Constanţa, Midia, Tomis şi Mangalia. Valoarea contractului este de 160.004 lei.
Ofertele sau cererile de participare vor fi depuse până pe data de 3.12.2018, ora 15.00, urmând să fie deschise în aceeaşi zi. Cuantumul garanţiei de participare este de 1.600 de lei, iar cuantumul garanţiei de bună execuţie - de 10 % din valoarea fără TVA a contractului.
În conformitate cu prevederile Normativului P130/1999 privind comportarea în timp a construcţiilor, în cazul construcţiilor vechi care nu au instrucţiuni de urmărire curentă, proprietarii/administratorii au obligaţia de a realiza ulterior proiectul de urmărire prin solicitarea acestuia către o firmă specializată. Furtuna din februarie 2012 a fost una din cele mai puternice înregistrate pe litoralul Mării Negre, fiind însoţită de temperaturi foarte joase de până la -25°C. Durata furtunii a fost foarte mare, respectiv între 22.01 şi 9.02.2012, perioada în care s-au înregistrat viteze ale vântului de până la 25m/s, iar la rafala de 33m/s, iar gradul de agitaţie al mării în zilele de 26, 27.01 şi 7, 8.02 a fost de 8 grade Beufort. Caracteristic acestei furtuni a fost faptul că vântul foarte puternic a fost însoţit de ploi şi ninsori abundente, precum şi de temperaturi foarte scăzute, dar mai ales faptul că s-a desfăşurat pe o durată mare de timp - 96 ore.
Deteriorările produse digurilor de adăpostire din porturile Constanţa şi Midia, la furtuna din 2012, sunt importante şi au constat în principal în alunecarea carapacei de protecţie, lăsând goluri mari în taluzul de stabilopozi şi mantaua din piatră neprotejată sub acţiunea valurilor.
Toate cele patru diguri au suferit deteriorări care necesită atât lucrări de refacere pe zone mari, cât şi urmărirea evoluţiei acestor deteriorări sau apariţia de noi zone cu probleme. Ulterior evenimentului din ianuarie - februarie 2012, s-a constatat că rostul dintre dalele de coronament ale digului de larg al Portului Constanţa s-a mărit pe anumite zone în urma furtunii şi a continuat să se deschidă pe unele dintre aceste zone, cu precădere între Km 0+900-0+950; Km 1+950 -2+300; Km 2+750 - 2+900; Km 3+800-3+900; Km 4+150-4+300. Astfel, apare necesitatea realizării de măsurători pe zonele în care se manifestă rosturi în dala de coronament cu posibilă evoluţie periculoasă pentru stabilitatea digului şi conform legislaţiei în vigoare. Această lucrare trebuie făcută în baza unui proiect tehnic de urmărire specială.
Societatea care va obţine contractul va urmări toate digurile de adăpostire şi va avea obligaţia să ţină cont de următoarele: să execute măsurători; să precizeze zonele, distanţele, tehnologia de montare a mărcilor şi a STAS-urile pentru conformitate; să transmită datele pentru interpretarea şi luarea de decizii; să fie responsabilă de luarea deciziilor de intervenţie; să urmeze procedura de atenţionare şi alarmare a agenţilor economici în cazul constatării posibilităţii sau iminenţei producerii unei avarii.
Ofertele sau cererile de participare vor fi depuse până pe data de 3.12.2018, ora 15.00, urmând să fie deschise în aceeaşi zi. Cuantumul garanţiei de participare este de 1.600 de lei, iar cuantumul garanţiei de bună execuţie - de 10 % din valoarea fără TVA a contractului.
În conformitate cu prevederile Normativului P130/1999 privind comportarea în timp a construcţiilor, în cazul construcţiilor vechi care nu au instrucţiuni de urmărire curentă, proprietarii/administratorii au obligaţia de a realiza ulterior proiectul de urmărire prin solicitarea acestuia către o firmă specializată. Furtuna din februarie 2012 a fost una din cele mai puternice înregistrate pe litoralul Mării Negre, fiind însoţită de temperaturi foarte joase de până la -25°C. Durata furtunii a fost foarte mare, respectiv între 22.01 şi 9.02.2012, perioada în care s-au înregistrat viteze ale vântului de până la 25m/s, iar la rafala de 33m/s, iar gradul de agitaţie al mării în zilele de 26, 27.01 şi 7, 8.02 a fost de 8 grade Beufort. Caracteristic acestei furtuni a fost faptul că vântul foarte puternic a fost însoţit de ploi şi ninsori abundente, precum şi de temperaturi foarte scăzute, dar mai ales faptul că s-a desfăşurat pe o durată mare de timp - 96 ore.
Deteriorările produse digurilor de adăpostire din porturile Constanţa şi Midia, la furtuna din 2012, sunt importante şi au constat în principal în alunecarea carapacei de protecţie, lăsând goluri mari în taluzul de stabilopozi şi mantaua din piatră neprotejată sub acţiunea valurilor.
Toate cele patru diguri au suferit deteriorări care necesită atât lucrări de refacere pe zone mari, cât şi urmărirea evoluţiei acestor deteriorări sau apariţia de noi zone cu probleme. Ulterior evenimentului din ianuarie - februarie 2012, s-a constatat că rostul dintre dalele de coronament ale digului de larg al Portului Constanţa s-a mărit pe anumite zone în urma furtunii şi a continuat să se deschidă pe unele dintre aceste zone, cu precădere între Km 0+900-0+950; Km 1+950 -2+300; Km 2+750 - 2+900; Km 3+800-3+900; Km 4+150-4+300. Astfel, apare necesitatea realizării de măsurători pe zonele în care se manifestă rosturi în dala de coronament cu posibilă evoluţie periculoasă pentru stabilitatea digului şi conform legislaţiei în vigoare. Această lucrare trebuie făcută în baza unui proiect tehnic de urmărire specială.
Societatea care va obţine contractul va urmări toate digurile de adăpostire şi va avea obligaţia să ţină cont de următoarele: să execute măsurători; să precizeze zonele, distanţele, tehnologia de montare a mărcilor şi a STAS-urile pentru conformitate; să transmită datele pentru interpretarea şi luarea de decizii; să fie responsabilă de luarea deciziilor de intervenţie; să urmeze procedura de atenţionare şi alarmare a agenţilor economici în cazul constatării posibilităţii sau iminenţei producerii unei avarii.
Responsabili de atribuirea contractului
Persoanele care deţin funcţii de decizie din cadrul CN Administraţiei Porturilor Maritime SA Constanţa, responsabile de atribuirea contractului, sunt: Nicolae Tivilichi - director general, Marian Tănase - director general adjunct, Teodor Patrichi - director Direcţia Exploatare, Ion Tomescu - director Direcţia Tehnică, Daniela Şerban - director economic, Ciprian Hanganu - director coordonator, Mădălin Alexandru Crăciun - director Direcţia Comercială, Otilia Ifimov - şef Departament Achiziţii Publice, Tănase Iulian Pepi - şef Serviciu Juridic şi Contencios, Eduard Kiss Laszlo - şef Sucursala Energetică Port Constanţa, Daniel Niculescu - şef Sucursala de Servicii Port Constanţa, Emil Sorin Banias - şef Sucursala Nave Tehnice Port Constanţa, Mihai Gheorghiade - şef Serviciu Tehnic Reparaţii, Adina Gamalan - şef Birou Control Financiar Preventiv, Antoniela Moldoveanu - inginer, Laura Valentina Bola - inginer, Cristian Albu - responsabil Achiziţie din cadrul Departamentului Achiziţii Publice; Anca Ene - Serviciul Patrimoniu, Constantin Brandi - şef Serviciu Patrimoniu, membrii Consiliului de Administraţie: Murgeanu Gabriela, Naftali Daniel-Adrian, Panait Traian, Petraşcu Elena, Popeanga Silvia.Condiţii pentru ofertanţi
Societăţile participante la această licitaţie trebuie să fi prestat, în ultimii 3 ani, servicii de natură şi complexitate similară/comparabile cum ar fi servicii de proiectare sau consultanţă de supervizare în domeniul construcţiilor hidrotehnice portuare, cu cele care fac obiectul achiziţiei, în valoare cumulată de cel puţin 80.000 de lei, la nivelul unuia sau al mai multor contracte. Aceste valori trebuie să reprezinte numai partea executată de operatorul economic ofertant, în cazul în care a participat într-o asociere sau ca subcontractor.În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii