Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:08 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Directorii care au condus Şantierul Naval Constanţa. Lista completă din 1959. Cine au fost cei mai longevivi

ro

18 Apr, 2019 00:00 12226 Marime text
Şantierul Naval Constanţa SA se numără printre cele mai mari şantiere de construcţii, reparaţii şi conversii nave din Europa. La conducerea sa au fost lideri care au fost profesionişti, au stat ani de zile la cârma societăţii şi şi-au lăsat amprenta peste navele care traversează mările şi oceanele până în prezent.

Pe 11 aprilie 2019 a avut loc botezul tancului petrolier „Histria Atlas”, în Şantierul Naval Constanţa. Radu Rusen, directorul SNC, a prezentat şi viitoarele proiecte pe care le va avea şantierul după acest moment de botez al navei. „Astăzi lansăm prima navă dintr-o nouă generaţie de tancuri petroliere şi produse chimice, o navă foarte modernă, actualizată la noile cerinţe privind protecţia mediului şi consumul redus de energie. Este o navă integral dezvoltată de Şantierul Naval Constanţa, care s-a ocupat de la faza de concept până la faza de realizare a navei, împreună cu alţi colaboratori. Faţă de alte ramuri industriale, construcţia de nave în România s-a menţinut la capacităţile normale şi au livrat de-a lungul anilor nave de bună calitate, atât SNC, cât şi alte şantiere din ţară.
 
Nava va rămâne în managementul companiei Histria şi va fi operată de către navigatori români. Corpul navei a fost dezvoltat atât pe calculator, cât şi teste de bazin multiple, care a dus la reducerea consumului cu 20%, ceea ce înseamnă o realizare importantă. Este un proiect dezvoltat de noi şi apoi dezvoltat cu alţi parteneri, atât cu firme din Germania, cât şi cu italieni pe parte de navigaţie. Avem, după cum vedeţi, o a doua navă, care este în 50% stadiu de realizare, urmează să fie livrată cam în mai puţin de un an de zile. Nava depăşeşte 30 de milioane de dolari. În total, sunt 6 nave, din care 3 sunt în fabricaţie, iar alte trei urmează. Sunt nave soră. Ne-am încadrat într-o nişă pe construcţia de tancuri petroliere şi produse chimice. În dăţile anterioare, am reuşit să livrăm 21 de nave de acelaşi tip, ceea ce a fost o performanţă, iar acum sperăm că cu această serie să ne apropiem de cifra aceasta”, a precizat directorul şantierului, Radu Rusen.
 
Prin amabilitatea directorului general Radu Rusen, care ne-a oferit lista cu directorii care au conduc SNC din 1959 până în prezent, putem face o trecere în istorie a celor care au fost la conducerea instituţiei.
 
Iată lista directorilor:
1951-1972: Zaicenco Boris - director, Dumitru Muhcină - director adjunct
Ianuarie-august 1972: Dumitru Fuiorea - director, Dumitru Muhcină - director adjunct
15 septembrie 1972 - mai 1973: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director tehnic, Dumitru Muhcină - director comercial
Mai 1973 - mai 1974: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic şi de producţie, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial
Mai-iunie 1974: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial
Iunie-august 1974: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial.

August 1974 - aprilie 1975: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic şi producţie, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial.
1975 - aprilie 1977: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic şi de producţie, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial.
Aprilie 1977 - ianuarie 1982: Dumitru Fuiorea - director, Gheorghe Dimoiu - director adjunct tehnic şi de producţie, ulterior în 1981 numit director alături de Fuiorea, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial.
Ianuarie 1982 - 1984: Gheorghe Dimoiu - director, Adrian Sabău - director tehnic, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial
Iunie 1984 - 1989: Gheorghe Dimoiu - director general adjunct, Adrian Sabău - director tehnic, Dumitru Muhcină - director adjunct comercial
Octombrie 1989 - februarie 1990: Gheorghe Dimoiu - director general adjunct, Adrian Sabău - director tehnic, Nicolae Matei - director adjunct comercial
Februarie 1990 - aprilie 1993: Adrian Sabău - director general adjunct, George Vizireanu - director adjunct tehnic, Nicolae Matei - director adjunct comercial
Aprilie - iunie 1993: Mitică Rusen - director, Adrian Sabău - director, George Vizireanu - director tehnic, Nicolae Matei - director, Aurel Daraban - director, Vasile Stoian - director, Ion Muşat - director
Iunie - iulie 1993: Mitică Rusen - director, Constantin Cusi - director tehnic, George Vizireanu - director tehnic, Nicolae Matei - director, Aurel Daraban - director, Vasile Stoian - director, Ion Muşat - director

Iulie - decembrie 1993: Mitică Rusen - director, Cusi Constantin - director tehnic, Nicolae Matei - director, Aurel Daraban - director, Vasile Stoian - director, Ion Muşat - director
Decembrie 1993 - februarie 1994: Mitică Rusen - director, Cusi Constantin - director, Victor Bucur - director, Nicolae Matei - director, Aurel Daraban - director, Ion Muşat - director
Februarie - iunie 1994: Mitică Rusen - director, Constantin Cusi - director tehnic, Nicolae Matei - director, Aurel Daraban - director, Victor Bucur - director, Ion Dinu - director
Iunie - iulie 1994: Mitică Rusen - director general, Constantin Cusi - director tehnic
Iulie - august 1994: Ion Dinu - director general, Constantin Cusi - director tehnic
August - octombrie 1994: Ion Dinu - director general, Eugen Paul Hartescu - director tehnic
Octombrie - noiembrie 1994: Sven Arntzen - director general, Paul Eugen Hartescu - director tehnic
Noiembrie 1994 - martie 1995: Sven Arntzen - director general
Martie 1995 - august 1998: Aurel Daraban - director general, din iunie 1997 până în 1998 funcţia s-a intitulat manager general
August 1998 - octombrie 1999: Marius Cornea - director general
Octombrie 1999 - iunie 2001: Alexandru Stoian - director general
Iunie - august 2001: Nicolae Matei - director general
August 2001 - octombrie 2002: Sterian Ermendido Beli - director general.
Octombrie 2002 - prezent: Radu-Cătălin Rusen - director general.
 
Accesibil pe cale maritimă prin Strâmtoarea Bosfor, pe apele interioare prin Canalul Dunăre - Marea Neagră şi pe calea aeriană folosind Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu, Şantierul Naval Constanţa SA furnizează armatorilor din întreaga lume locul ideal pentru construcţia şi reparaţia navelor de până la 200.000 tdw.
 
Până în anul 1950, principalele activităţi ale Şantierului Naval Constanţa erau axate pe reparaţii de nave. Totuşi, un moment semnificativ în istoria şantierului îl reprezintă lansarea primei nave construcţie nouă în mai 1936, iahtul „Crai Nou”, cu o lungime de 12 m.
Din anul 1950, pe lângă activităţile de reparaţii nave, Şantierul Naval Constanţa a început şi un program de construcţii. A fost mărită semnificativ suprafaţa şantierului, a fost construit un nou atelier de prelucrare şi au fost achiziţionate echipamente / instalaţii noi, pentru a le suplimenta pe cele existente (inclusiv un doc plutitor cu o capacitate de ridicare de 15.000 tone). De la 1 octombrie 2002 Şantierul Naval Constanţa a fost privatizat.
 
 
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Nicu 19 Apr, 2019 20:10 Corectii : 1951-1954 ( perioada Sovromtransport si Sovromnaval cu directori sovietici : Papichian,Stepanov,Jideaev ... 1954-1963 : Boris Zaicenco ,director 1963-1981 ; Dumitru Fuioorea director