Discuţii aprinse Master Planul Portului Constanţa, mărul discordiei între conducerea APMC şi comunitatea portuară (galerie foto)
Discuţii aprinse: Master Planul Portului Constanţa, mărul discordiei între conducerea APMC şi comunitatea
05 Feb, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3413
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) anunţa, din luna decembrie, faptul că pe 4 februarie avea să aibă loc o nouă dezbatere cu privire la Master Planul Portului Constanţa.
Ieri, la terminalul de pasageri din portul Constanţa, conducerea Administraţiei Porturilor Maritime, reprezentanţi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului şi consultanţi ai Ernst & Young - Inros Lackner au dezbătut îndelung tema, împreună cu operatorii portuari.
Aşa cum era de aşteptat, întrevederea a fost una cu scântei. Operatorii portuari au mai multe nemulţumiri cu privire la mult-discutatul Master Plan: „Reproşăm în primul rând o incoerenţă în ceea ce priveşte documentele la nivel naţional şi european, care cer o dezbatere largă a acestui Master Plan. (n.r. Master Planul) nu reprezintă o dezvoltare durabilă din punct de vedere tehnic, nu are niciun document solid pentru a cere o zonă imobiliară, relocarea unor operatori portuari sau închiderea Portului Mangalia, este ceva aberant în contextul unor politici economice şi comerciale durabile”, a declarat Ştefan Muntoiu, vicepreşedintele Organizaţiei Patronale „Operatorul portuar”.
Ieri, la terminalul de pasageri din portul Constanţa, conducerea Administraţiei Porturilor Maritime, reprezentanţi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului şi consultanţi ai Ernst & Young - Inros Lackner au dezbătut îndelung tema, împreună cu operatorii portuari.
Aşa cum era de aşteptat, întrevederea a fost una cu scântei. Operatorii portuari au mai multe nemulţumiri cu privire la mult-discutatul Master Plan: „Reproşăm în primul rând o incoerenţă în ceea ce priveşte documentele la nivel naţional şi european, care cer o dezbatere largă a acestui Master Plan. (n.r. Master Planul) nu reprezintă o dezvoltare durabilă din punct de vedere tehnic, nu are niciun document solid pentru a cere o zonă imobiliară, relocarea unor operatori portuari sau închiderea Portului Mangalia, este ceva aberant în contextul unor politici economice şi comerciale durabile”, a declarat Ştefan Muntoiu, vicepreşedintele Organizaţiei Patronale „Operatorul portuar”.
Şi Uniunea Practicienilor de Protecţia Mediului din România (UPPMR) a luat poziţie faţă de Master Plan. „Cerem respingerea raportului de mediu, care nu corespunde legislaţiei în vigoare“, a declarat Traian Petrescu, preşedintele UPPMR. Acesta a depus, de altfel, şi scrisori de înştiinţare către ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristina Paşca Palmer, dar şi către conducerea APM Constanţa.„Aceste documente trebuie să fie realizate după consultarea largă a întregului mediu economic, a tuturor actorilor care participă. Potrivit opiniilor comunităţii portuare, Master Planul nu s-a trecut printr-un proces de consultare cu actorii principali ai acestei comunităţi, ceea ce creează o pierdere pentru felul în care ar putea fi reprezentată“, este de părere Viorel Panait, directorul general al Comvex.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii