Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:48 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

DMHI a predat al doilea portcontainer de 1700 TEU

ro

23 Jul, 2004 00:00 1142 Marime text

Beneficiarul proiectului 4045 este Santierul naval J.J. Sietas din Hamburg, Germania * Nava are o lungime totala de 176,90 metri, o latime de 27,60 metri, iar inaltimea de 14,58 metri * Corpul va fi preluat de catre santierul Sietas, unde va fi armat si livrat beneficiarului final, Maersk Sealand * In portul din Rotterdam, motorul principal asamblat va fi asezat in sala masinilor pe locul prestabilit

Proiectul 4045, care va fi livrat in aceasta saptamana de catre constructor, respectiv Santierul Naval Daewoo Mangalia, este al doilea corp de nava portcontainer de 1700 TEU pentru Santierul naval J.J. Sietas din Hamburg, Germania. Nava are o lungime totala de 176,90 metri, o latime de 27,60 metri, iar inaltimea de 14,58 metri. A fost proiectata cu un pescaj de 10,85, o viteza de 20,0 noduri si o capacitate a containerelor de 1700 TEU. Corpul va fi preluat de catre santierul Sietas, unde va fi armat si livrat beneficiarului final, Maersk Sealand, una dintre cele mai mari companii de navigatie si managementul navigatiei. Pe ruta de remorcare a corpului catre Germania figureaza si portul din Rotterdam, unde motorul principal asamblat va fi asezat in sala masinilor pe locul prestabilit. Pentru a usura accesul si a reduce timpul de manevrare si stationare aferente lucrarii, ruful din pupa nu este montat pe pozitia sa finala (deasupra salii masinilor), fiind amplasat temporar pe duneta. De asemenea, a fost prevazut in puntea principala, in dreptul rufului si deasupra saftului, un capac tehnologic dotat cu punte de ridicare. Metoda adoptata aduce importante reduceri de cost datorita faptului ca motorul principal fabricat de catre grupul MAN Manises, din Spania, se recladeste in Rotterdam, si nu in Hamburg, in santierul Sietas, cum se proceda anterior. Facilitatile si locatia fabricantului spaniol nu permit livrarea motorului asamblat, acesta fiind demontat dupa teste si livrat in piese componente, si in plus, se procedeaza la reducerea costurilor de transport aferente motorului principal, acesta fiind livrat la Rotterdam de data aceasta. Corpul 4045 este al unsprezecelea proiect destinat santierului german Sietas, a carui administratie este multumita de calitatea produselor livrate de catre DMHI si, ca efect, santierul german si-a exprimat dorinta de a comanda in continuare construirea unor corpuri de nave de catre DMHI.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii