Document Prețurile reduse nu vor mai fi afișate cu un font mai mare decât prețul întreg. Ce alte măsuri sunt în ordin?
Document: Prețurile reduse nu vor mai fi afișate cu un font mai mare decât prețul întreg. Ce alte măsuri
04 Apr, 2023 09:40
ZIUA de Constanta
1696
Marime text
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a publicat în dezbatere publică un proiect de ordin, prin care comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât prețul întreg.
Proiectul de la ANPC stabileşte “condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.
Astfel, comercianții, inclusiv farmaciile, vor trebui să respecte o nouă regulă atunci când vine vorba despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate. Ca regulă generală, prețurile trebuie afișate la loc vizibil lângă produs sau direct pe el.
Conform proiectului de ordin de la ANPC, în cazul vânzărilor directe, adică în magazin, comercianții vor fi obligați să afișeze, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate a acestuia, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând pentru toate prețurile aceleași caracteristici ale scrisului: font, dimensiune, culoare etc. Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online. De asemenea, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.
Proiectul de la ANPC stabileşte “condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.
Astfel, comercianții, inclusiv farmaciile, vor trebui să respecte o nouă regulă atunci când vine vorba despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate. Ca regulă generală, prețurile trebuie afișate la loc vizibil lângă produs sau direct pe el.
Conform proiectului de ordin de la ANPC, în cazul vânzărilor directe, adică în magazin, comercianții vor fi obligați să afișeze, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate a acestuia, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând pentru toate prețurile aceleași caracteristici ale scrisului: font, dimensiune, culoare etc. Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online. De asemenea, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii