Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:38 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

DRDP Constanţa, un pas mai aproape pentru reparaţia podului de pe DN 38, în Topraisar

ro

14 Sep, 2019 00:00 1573 Marime text
Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Lucrări de reparaţii la pod pe DN 38, KM 15+016, la Topraisar, judeţul Constanţa”, propus a se realiza în jud. Constanţa, com. Topraisar, extravilan, DN 38 KM 15+016, titular - Dima Marin, în calitate de director general regional al DRDP Constanţa, cu sediul în jud. Constanţa, mun. Constanţa, str. Prelungirea Traian nr. FN. Astfel, APM a decis că nu este necesară efectuarea evaluării impactului asupra mediului.
 

Date despre podul de pe DN 38, km 15+016, Topraisar 

 
Drumul naţional DN 38 traversează un canal de irigaţii la Km 15+016 printr-un pod din beton armat postcomprimat, în lungime totală de 28,8 metri. Podul este în aliniament, oblic şi are o deschidere 18 metri şi o lungime totală de 28,8 metri. Suprastructura podului este alcătuita din 4 grinzi prefabricate tip „T” postcomprimate alcătuite din 3 tronsoane cu o lungime de 18 metri, dispuse la distanţă de 2,65 metri între ele. Grinzile conlucrează prin 3 antretoaze şi o placă de beton între ele cu grosimea de 18 cm. Peste grinzi există un beton de pantă, hidroizolaţia şi straturile de asfalt. Grinzile se reazemă pe culee prin intermediul unor aparate de reazeme metalice. Pe fiecare culee au fost montate dispozitive de acoperire a rosturilor de dilataţie tip liră de tablă. Structura de rezistenţă a infrastructurii podului este alcătuită din două culee cu elevaţii masive şi faţa văzută cu înălţimea medie de 1,80 metri şi o lăţime de 9,55 metri.
 
Culeele cu elevaţii masive din beton armat nu sunt echipate cu zid de gardă şi ziduri întoarse. Între feţele elevaţiilor culeelor se asigură un debuşeu având lăţimea de 16,50 metri şi înălţimea de 5 metri. Culeele se reazemă pe fundaţii directe, de suprafaţă. Calea pe pod este alcătuită dintr-o parte carosabilă cu lăţimea de 7,80 metri cu două benzi de circulaţie. Podul este echipat cu două trotuare pietonale denivelate cu lăţimea de un metru fiecare. Pe zona carosabilă şi pe trotuare este dispusă o îmbrăcăminte din beton asfaltic. Pe pod sunt montate parapete pietonale.
 
Pe partea dreaptă, peste lisa de parapet este executată o grindă de beton de care este prinsă o conductă de gaze. Această grindă înglobează şi partea inferioară a parapetului pietonal metalic. Pe pod nu există parapete direcţionale. Podul nu a fost echipat la capete cu casiuri de descărcare a apelor meteorice, si nici cu scări de acces sub pod a personalului de întreţinere. Pe rampe nu sunt dispuse glisiere de protecţie a circulaţiei rutiere şi pietonale.
 

Iată ce lucrări vor fi executate! 

 
Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare, care să asigure condiţii optime de siguranţă şi confort pentru circulaţia rutieră şi pietonală, se vor executa următoarele lucrări: lucrări la nivelul albiei şi al malurilor; lucrări de curăţare de depuneri aluvionare şi vegetaţie a albiei şi a malurilor, pe o lungime de 10 metri în amonte şi 10 m în aval de pod; lucrări de reparaţii ale dalelor existente din beton ce alcătuiesc pereul folosindu-se beton C35/45; reparaţii ale rosturilor pereului cu emulsii bituminoase; lucrări la nivelul rampelor de acces; demolarea îmbrăcămintei asfaltice existente; executarea săpăturii în spatele culeelor; realizarea consolelor drenului din beton simplu C25/30; realizarea consolelor pentru rezemarea dalelor de racordare din beton armat C35/45; refacerea hidroizolaţiei în spatele culeelor; refacerea drenului cu bolovani de râu în sistem filtru invers; montare geotextil în spatele drenului; execuţia umpluturii cu balast în spatele drenului; execuţia racordării podului cu terasamentele; execuţia construcţiei în trepte de înfrăţire pentru a asigura o lăţime suficientă a terasamentelor din ambele rampe de acces; amenajarea sistemului rutier pe rampe; execuţia scărilor de acces; montarea parapetului direcţional din oţel zincat pe lungimea de 116 m.
 
La finalizarea lucrărilor de reparaţie, toate suprafeţele în contact cu mediul înconjurător vor fi protejate cu vopsea anticorozivă pentru beton. Reparaţiile la nivelul suprastructurii din beton constau în următoarele lucrări: se va devia circulaţia rutieră pe jumătate din lăţimea căii pe pod; se va demola calea pe jumătate din lăţimea zonei carosabile; se va demola parapetul pietonal; se va demola grinda parapetului; se va demola betonul degradat (prin sablare) până la degajarea totală a barelor armăturii de rezistenţă, realizându-se un spaţiu liber de 3,0 cm în spatele acestora, atât la intradosul şi extradosul fâşiilor.
 
Printre lucrările de întreţinere periodică la nivelul căii pe pod se numără: montarea stâlpilor de iluminat pe fiecare trotuar; montarea hidroizolaţiei performante de tip „poliuretanică”; execuţia stratului de protecţie al hidroizolaţiei din beton asfaltic; montarea bordurilor din granit pe ambele părţi; execuţia umpluturii pe trotuare; execuţia îmbrăcămintei asfaltice pe trotuare; execuţia mixturii asfaltice pe pod; montarea parapetului direcţional din oţel zincat; montarea parapetului pietonal nou din oţel zincat; montarea gurilor de scurgere; montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor pe carosabil şi trotuare; execuţia cordoanelor de etanşare în lungul podului; execuţia marcajului rutier orizontal cu vopsea termoplastică cu microbile şi semnalizarea verticală.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii