Drepturile tale Unde poți face plângere împotriva unui medic?
Drepturile tale: Unde poți face plângere împotriva unui medic?
03 Mar, 2025 16:46
ZIUA de Constanta
429
Marime text



Situațiile în care un pacient se simte nedreptățit de un act medical nu sunt rare. Fie că este vorba despre o eroare profesională, un comportament inadecvat sau chiar despre un posibil caz de malpraxis, pacientul are dreptul să solicite tragerea la răspundere a medicului. Există mai multe opțiuni prin care poate fi formulată o astfel de sesizare, iar una dintre principalele instituții competente să analizeze astfel de cazuri este Colegiul Medicilor din România (CMR).
Cum se depune o plângere?
Potrivit art. 19 din Regulamentului din 2021 privind desfăşurarea anchetei disciplinare la nivelul colegiilor teritoriale şi, respectiv, al Colegiului Medicilor din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 123/2022, orice sesizare privind conduita unui medic trebuie adresată colegiului teritorial de care acesta aparține. Acesta are competența de a analiza faptele invocate de persoana vătămată și de a decide asupra unei eventuale sancțiuni disciplinare. Plângerea poate fi formulată de orice persoană interesată, fie că este vorba despre pacientul afectat, despre familia acestuia sau despre orice altă persoană care poate dovedi un interes legitim.Conform art. 21 alin. (4) din Regulamentul antemenționat, plângerea poate fi depusă:
- Personal la sediul colegiului teritorial;
- Printr-un reprezentant cu împuternicire specială;
- Prin servicii poștale sau curierat, doar în original;
- Plângerile trimise prin e-mail nesemnate electronic, fax sau fotocopii nu sunt acceptate.
- Numele, prenumele, domiciliul și calitatea petentului;
- Identificarea medicului împotriva căruia se face plângerea(nume, prenume, loc de muncă);
- Descrierea faptelor reclamate, inclusiv data producerii acestora;
- Prejudiciul fizic şi moral creat pacientului;
- Solicitările petentului pe care doreşte să le supună analizei şi judecăţii;
- Semnătura petentului, olograf sau electronic.
Plângerea este analizată inițial de Biroul Consiliului Teritorial, care poate decide:
- Declanșarea anchetei disciplinare
- Nedeclanșarea anchetei – în cazul în care plângerea nu este de competenţa organelor colegiale sau atunci când plângerea nu conţine elementele necesare soluţionării, dar numai după ce i se va pune în vedere petentului completarea plângerii cu elementele concrete care lipsesc.
Prin urmare, comisia de disciplină, în urma efectuării anchetei disciplinare, poate decide:
- Respingerea plângerii, dacă nu sunt întrunite condițiile unei abateri disciplinare;
- Admiterea plângerii și aplicarea uneia dintre sancțiunile prevăzute de lege.
Citește și: Shaormeria „La Geam”, din Tomis III, a revenit cu un look proaspăt
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii