Drumul dintre Porţile 7 şi 9 din Portul Constanţa, modernizat. CN APMC a solicitat aviz de mediu. Date din proiect (document)
Drumul dintre Porţile 7 şi 9 din Portul Constanţa, modernizat. CN APMC a solicitat aviz de mediu. Date din proiect
10 Oct, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4615
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa solicită de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa aviz de mediu pentru realizarea proiectului „Reabilitare drum Poarta 7 - Poarta 9, îmbrăcăminte cu asfalt şi organizare de şantier“.
Amplasamentul drumului ce urmează a fi realizat se află in incinta Portului Constanţa. Lucrările se vor realiza pe drumul de acces al vehiculelor dintre Poarta 7 şi Poarta 9, zonă în care terenul este în administrarea CN APM SA Constanţa, şi vor consta în modernizarea acestuia prin realizarea unui sistem rutier nerigid, prin intervenţia asupra stratului de bază şi racordarea cu celelalte drumuri cu care se intersectează. Modernizarea drumului de acces al vehiculelor între Poarta 7 şi Poarta 9, drum industrial de incintă de interes naţional din cadrul Portului Constanţa, vine în întâmpinarea necesităţii autorităţii contractante de a avea trasee civilizate pe care se poate desfăşura traficul auto.
Lucrările proiectate ce urmează a se realiza nu induc efecte negative suplimentare asupra solului, drenajului, microclimatului, apelor de suprafaţă, vegetaţiei, faunei. Influenţa socio-economică se va reflecta printr-o mai rapida deplasare, reducerea consumului de carburanţi şi creşterea siguranţei circulaţiei pentru conducătorii auto. În ansamblu, se poate aprecia că, din punctul de vedere al mediului ambiental, lucrările ce fac obiectul prezentului proiect nu introduc disfuncţionalităţi suplimentare faţă de circulaţia actuală, ci - dimpotrivă - au un efect pozitiv.
Astfel, influenţa asupra factorilor de mediu va fi una benefică şi se va concretiza prin condiţii de circulaţie superioare celor actuale, ceea ce va conduce la reducerea emisiilor de noxe de eşapament, a uzurii mijloacelor de transport, a nivelului de zgomot, oferindu-se utilizatorilor condiţii mai bune de circulaţie, suprafeţe plane, curbe amenajate şi pante corespunzătoare.
Dezvoltarea continuă a Portului Constanţa, facilităţile create pentru atragerea investitorilor în zonă şi proiectele ambiţioase derulate în ultimii ani, dar şi creşterea continuă a traficului rutier în general au dus la necesitatea investiţiilor în infrastructura rutieră, pentru a asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii optime. Astfel, oportunitatea investiţiei este impusă de nevoia de siguranţă şi confort în privinţa circulaţiei rutiere, scopul prezentului proiect de modernizare a drumului fiind aducerea la îndeplinire a acestor obiective.
În prezent, drumul în cauză este realizat din piatră spartă, are o lungime de 3.448,00 m şi este amplasat în incinta Portului Constanţa, făcând legătura între Poarta 7 şi Poarta 9. Acesta este împărţit pe 3 tronsoane:
- tronson I - cu lăţimea de 4.00 m între Km 0+000 ÷ 0+860 (Poarta 7 - Bretea Poarta 8);
- tronson II - cu lăţimea de 7.00 m între Km 0+860 ÷ 2+000 (Bretea Poarta 8 - Trecere la nivel CF);
- tronson III - cu lăţimea de 7.00 m între Km 2+000 ÷ 3+448 (Trecere la nivel CF - Poarta 9);
Lucrările se vor realiza pe drumul de acces al vehiculelor dintre Poarta 7 şi Poarta 9, zonă în care terenul este în administrarea CN APM SA Constanţa. Lipsa unei îmbrăcăminţi rutiere corespunzătoare condiţiilor actuale de trafic, capacitatea portantă redusă a structurii rutiere existente şi acţiunea factorilor climatici au condus, în timp, la degradarea drumului. De asemenea, colectarea şi evacuarea apelor pluviale sunt deficitare din cauza lipsei unui sistem de preluare a acestora.
Scopul prezentului proiect de modernizare a drumului de acces al vehiculelor între Poarta 7 şi Poarta 9 este de a îmbunătăţi starea de viabilitate a acestuia, pentru o mai bună desfăşurare a traficului în interiorul Portului, creşterea siguranţei în trafic şi îmbunătăţirea calităţii mediului ca urmare a diminuării surselor de poluare, prin realizarea unei suprafeţe ce reduce poluarea sonoră şi a aerului.
Clasa tehnică a drumului este IV. Caracteristicile tehnice în funcţie de clasa tehnică a acestuia vor fi următoarele: viteză de proiectare 60 Km/h; trei benzi de circulaţie de 3 şi 4 metri, trafic greu; intensitate trafic redusă; intensitate medie zilnică anuală / număr de vehicule efectiv - înre 750 şi 3500. Se vor realiza şanţuri şi rigole laterale pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale. Evacuarea apelor pluviale se va realiza către zone depresionare. De asemenea, se vor realiza marcaje rutiere.
Tronsonul de drum dintre Poarta 7 şi Poarta 8 va rămâne cu o singură bandă cu o lăţime de 4 metri. Lucrările de modernizare a tuturor celor trei tronsoane de drum vizează scarificarea, respectiv reprofilarea suprafeţei de piatră fără adaos de material (macadam conform SR 179 şi SR 1120) şi realizarea unui strat de beton asfaltic de rulare. Partea carosabilă a străzii se va încadra între acostamente din piatra sparta cu lăţimea de 50 cm; dacă fundaţia existentă nu va fi identificată în această zonă, se va impune executarea straturilor de fundare existente până la atingerea cotei de fundare a drumului.
Având în vedere că, în prezent, profilurile transversale indică o geometrie necorespunzătoare a pantelor transversale, prin proiectul de modernizare se va realiza scurgerea apelor prin rigole din pământ şi apoi în lungul drumului, spre zonele depresionare. De asemenea, se va urmări amenajarea profilului longitudinal astfel încât să fie înlăturate zonele cu declivităţi alternante existente, care împiedică scurgerea apelor pluviale în lungul drumului.
Tronsonul I va avea o singură pantă de 2,5%, de la stânga la dreapta, pe direcţia de mers de la nord la sud. Acest tronson de drum va fi prevăzut cu o singură rigolă triunghiulară cu lăţimea de 80 cm pe partea dreapta a drumului. Tronsonul II şi Tronsonul III vor avea pante de 2,5 % din axul drumului către lateral. Aceste tronsoane de drum vor fi prevăzute cu două rigole triunghiulare cu lăţimea de 80 cm pe ambele părţi ale drumului.
În secţiunea Documente puteţi consulta proiectul depus de CN APM Constanţa la APM.
Citeşte şi:
Atenţie, şoferi! Începe haosul! Drumul dintre Poarta 7 şi Poarta 9 din Portul Constanţa va fi reabilitat (document)
Asfalt Dobrogea SRL, contract de peste 1,8 milioane de lei cu CN APM Constanţa (document)
Două reţele de iluminat stradal, proiectate şi executate în Portul Constanţa de Elcomex - IEA (document)
Amplasamentul drumului ce urmează a fi realizat se află in incinta Portului Constanţa. Lucrările se vor realiza pe drumul de acces al vehiculelor dintre Poarta 7 şi Poarta 9, zonă în care terenul este în administrarea CN APM SA Constanţa, şi vor consta în modernizarea acestuia prin realizarea unui sistem rutier nerigid, prin intervenţia asupra stratului de bază şi racordarea cu celelalte drumuri cu care se intersectează. Modernizarea drumului de acces al vehiculelor între Poarta 7 şi Poarta 9, drum industrial de incintă de interes naţional din cadrul Portului Constanţa, vine în întâmpinarea necesităţii autorităţii contractante de a avea trasee civilizate pe care se poate desfăşura traficul auto.
Lucrările proiectate ce urmează a se realiza nu induc efecte negative suplimentare asupra solului, drenajului, microclimatului, apelor de suprafaţă, vegetaţiei, faunei. Influenţa socio-economică se va reflecta printr-o mai rapida deplasare, reducerea consumului de carburanţi şi creşterea siguranţei circulaţiei pentru conducătorii auto. În ansamblu, se poate aprecia că, din punctul de vedere al mediului ambiental, lucrările ce fac obiectul prezentului proiect nu introduc disfuncţionalităţi suplimentare faţă de circulaţia actuală, ci - dimpotrivă - au un efect pozitiv.
Astfel, influenţa asupra factorilor de mediu va fi una benefică şi se va concretiza prin condiţii de circulaţie superioare celor actuale, ceea ce va conduce la reducerea emisiilor de noxe de eşapament, a uzurii mijloacelor de transport, a nivelului de zgomot, oferindu-se utilizatorilor condiţii mai bune de circulaţie, suprafeţe plane, curbe amenajate şi pante corespunzătoare.
Dezvoltarea continuă a Portului Constanţa, facilităţile create pentru atragerea investitorilor în zonă şi proiectele ambiţioase derulate în ultimii ani, dar şi creşterea continuă a traficului rutier în general au dus la necesitatea investiţiilor în infrastructura rutieră, pentru a asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii optime. Astfel, oportunitatea investiţiei este impusă de nevoia de siguranţă şi confort în privinţa circulaţiei rutiere, scopul prezentului proiect de modernizare a drumului fiind aducerea la îndeplinire a acestor obiective.
În prezent, drumul în cauză este realizat din piatră spartă, are o lungime de 3.448,00 m şi este amplasat în incinta Portului Constanţa, făcând legătura între Poarta 7 şi Poarta 9. Acesta este împărţit pe 3 tronsoane:
- tronson I - cu lăţimea de 4.00 m între Km 0+000 ÷ 0+860 (Poarta 7 - Bretea Poarta 8);
- tronson II - cu lăţimea de 7.00 m între Km 0+860 ÷ 2+000 (Bretea Poarta 8 - Trecere la nivel CF);
- tronson III - cu lăţimea de 7.00 m între Km 2+000 ÷ 3+448 (Trecere la nivel CF - Poarta 9);
Lucrările se vor realiza pe drumul de acces al vehiculelor dintre Poarta 7 şi Poarta 9, zonă în care terenul este în administrarea CN APM SA Constanţa. Lipsa unei îmbrăcăminţi rutiere corespunzătoare condiţiilor actuale de trafic, capacitatea portantă redusă a structurii rutiere existente şi acţiunea factorilor climatici au condus, în timp, la degradarea drumului. De asemenea, colectarea şi evacuarea apelor pluviale sunt deficitare din cauza lipsei unui sistem de preluare a acestora.
Ce lucrări vor fi executate
Scopul prezentului proiect de modernizare a drumului de acces al vehiculelor între Poarta 7 şi Poarta 9 este de a îmbunătăţi starea de viabilitate a acestuia, pentru o mai bună desfăşurare a traficului în interiorul Portului, creşterea siguranţei în trafic şi îmbunătăţirea calităţii mediului ca urmare a diminuării surselor de poluare, prin realizarea unei suprafeţe ce reduce poluarea sonoră şi a aerului.
Clasa tehnică a drumului este IV. Caracteristicile tehnice în funcţie de clasa tehnică a acestuia vor fi următoarele: viteză de proiectare 60 Km/h; trei benzi de circulaţie de 3 şi 4 metri, trafic greu; intensitate trafic redusă; intensitate medie zilnică anuală / număr de vehicule efectiv - înre 750 şi 3500. Se vor realiza şanţuri şi rigole laterale pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale. Evacuarea apelor pluviale se va realiza către zone depresionare. De asemenea, se vor realiza marcaje rutiere.
Tronsonul de drum dintre Poarta 7 şi Poarta 8 va rămâne cu o singură bandă cu o lăţime de 4 metri. Lucrările de modernizare a tuturor celor trei tronsoane de drum vizează scarificarea, respectiv reprofilarea suprafeţei de piatră fără adaos de material (macadam conform SR 179 şi SR 1120) şi realizarea unui strat de beton asfaltic de rulare. Partea carosabilă a străzii se va încadra între acostamente din piatra sparta cu lăţimea de 50 cm; dacă fundaţia existentă nu va fi identificată în această zonă, se va impune executarea straturilor de fundare existente până la atingerea cotei de fundare a drumului.
Având în vedere că, în prezent, profilurile transversale indică o geometrie necorespunzătoare a pantelor transversale, prin proiectul de modernizare se va realiza scurgerea apelor prin rigole din pământ şi apoi în lungul drumului, spre zonele depresionare. De asemenea, se va urmări amenajarea profilului longitudinal astfel încât să fie înlăturate zonele cu declivităţi alternante existente, care împiedică scurgerea apelor pluviale în lungul drumului.
Tronsonul I va avea o singură pantă de 2,5%, de la stânga la dreapta, pe direcţia de mers de la nord la sud. Acest tronson de drum va fi prevăzut cu o singură rigolă triunghiulară cu lăţimea de 80 cm pe partea dreapta a drumului. Tronsonul II şi Tronsonul III vor avea pante de 2,5 % din axul drumului către lateral. Aceste tronsoane de drum vor fi prevăzute cu două rigole triunghiulare cu lăţimea de 80 cm pe ambele părţi ale drumului.
În secţiunea Documente puteţi consulta proiectul depus de CN APM Constanţa la APM.
Citeşte şi:
Atenţie, şoferi! Începe haosul! Drumul dintre Poarta 7 şi Poarta 9 din Portul Constanţa va fi reabilitat (document)
Asfalt Dobrogea SRL, contract de peste 1,8 milioane de lei cu CN APM Constanţa (document)
Două reţele de iluminat stradal, proiectate şi executate în Portul Constanţa de Elcomex - IEA (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii