Efectele traficului urban intens, resimtite de populatie
Efectele traficului urban intens, resimtite de populatie
21 Apr, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1100
Marime text
In intersectiile constantene nu se poate respira
Conform Raportului facut public de catre Agentia pentru Protectia Mediului privind starea factorilor de mediu din judetul Constanta, pentru anul 2004, principala sursa de poluare sonora ramane cea reprezentata de traficul urban. Masuratorile de sonometrie au fost facute in principalele intersectii din municipiul Constanta si pe litoralul Marii Negre, in special in sezonul turistic. In vara anului 2004 s-a initializat elaborarea unei harti sonometrice pentru toate statiunile litorale, cu valori diurne si valori nocturne. Litoralul Marii Negre concentreaza 43% din potentialul turistic al tarii, motiv pentru care, presiunile exercitate de turism asupra mediului sunt semnificative. Practic, in sezonul estival, populatia judetului Constanta se dubleaza, ceea ce duce la o cantitate dubla de apa uzata menajera ce necesita epurare, la dublarea traficului, ceea ce duce implicit la dublarea emisiilor din trafic si la cresterea nivelului de zgomot. In scopul evidentierii influentei traficului asupra calitatii aerului, in 2004, APM a continuat colaborarea cu Registrul Auto Roman, abordandu-se doua zone de studii noi: Casa de Cultura si zona Far, zone unde s-au facut numaratori de trafic pentru prima data. Intre timp, s-a mentinut in continuare sub supraveghere bulevardul Mamaia. Determinarile s-au efectuat cu autolaboratorul RAR, care are inaltimea sondei de prelevare la 1,5 m inaltime, ce se suprapune clar pe domeniul de interes al pietonilor, fiind la inaltimea la care se respira. Raportul arata ca masuratorile nu au inregistrat depasiri datorita conditiilor meteo favorabile dispersiei si datorita umiditatii atmosferice ridicate. S-au inregistrat insa probleme in ceea ce priveste reducerea artificiala a potentialului de trafic al arterelor, ca urmare a destinarii improprii, de catre autoritatile locale in domeniu, a benzilor laterale pentru parcaje pe carosabil. Desi, la sugestia RAR Bucuresti, s-au luat unele masuri de fluidizare a traficului, prin extinderea posibilitatii virajului la dreapta la galben intermitent, in majoritatea intersectiilor aerul este de nerespirat chiar de la primele ore ale zilei. Raportul mai mentioneaza faptul ca o sursa suplimentara de zgomot, vibratii, praf si emisii de gaze de esapament o constituie traficul intens de marfuri prin oras, datorat lipsei unei sosele de centura a municipiului Constanta. Aceeasi problema este prezenta si in municipiul Medgidia, datorita transportului de marfa de la Lafarge Romcim. Locuitorii de pe strada Poporului din Medgidia au depus, de altfel, numeroase sesizari, semnaland in special existenta unor vibratii suparatoare, care insa in prezent nu pot fi masurate nici de catre APM, nici de catre RAR.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii