Facebook lansează propria platformă de jocuri
Facebook lansează propria platformă de jocuri
02 Nov, 2016 08:13
ZIUA de Constanta
3527
Marime text
Facebook vrea să reintre pe piața jocurilor și lansează propria platformă, numită Gameroom, scriu jurnaliştii de la profit.ro.
Prin 2009-2010, Facebook părea că are la mână atât o parte a producătorilor de jocuri, cât și gamerii. Poate cel mai mare nume al unei perioade în care mulți intrau pe Facebook doar pentru a se juca a fost Farmville, creat de Zinga.
Apoi, ușor-ușor, Facebook a fost abandonat ca platformă de jocuri. Atât gamerii, cât și developerii au deprins avantajele platformelor mobile și s-au concentrat pe jocurile de smartphone și tabletă, mai notează profit.ro.
Acum, Facebook vrea să recâștige paradisul pierdut, prin lansarea propriei platforme de jocuri, Gameroom.
Gameroom este o platformă de jocuri pentru PC, disponibilă pe Windows 7 și versiunile mai noi ale sistemului de operare Microsoft. Aici, utilizatorii vor găsi jocuri online, jocuri portate de pe platformele mobile și jocuri native, dezvoltate special pentru noua platformă Facebook.
Jocurile disponibile în acest moment în Gameroom se adresează jucătorilor ocazionali, fie ei adulți care au câteva minute de relaxare într-o pauză la birou sau copii. Însă ambiția celor de la Facebook este de a transforma Gameroom într-o platformă pentru toate tipurile de jocuri și inclusiv pentru gamerii înrăiți.
Astfel, Gameroom va concura cu Steam, cea mai mare platformă de jocuri în acest moment, cu peste 125 de milioane de utilizatori activi, dar și cum Windows Store, magazinul de aplicații și jocuri pentru Windows al celor de la Microsoft. Însă, pentru a ajunge la acel nivel, Facebook are nevoie să convingă atât dezvoltatorii, cât și utilizatorii, că Gameroom este platforma care le va aduce cele mai multe beneficii și satisfacții.
Dacă va avea succes, Facebook va avea la rândul său o mulțime de avantaje. Pe lângă procentul de 30 pe care îl va părtra din vânzările de orice fel (jocuri sau item-uri din jocuri), Facebook va crește veniturile din reclame în momentul în care dezvoltatorii vor cumpăra posturi sponsorizate pentru a-și promova jocurile, va avea mai mult conținut video live prin intermediul stream-urilor din cadrul jocurilor și, nu în ultimul rând, utilizatorii săi vor și mai adânc integrați în ecosistemul construit de rețeaua de socializare, conchide profit.ro.
Prin 2009-2010, Facebook părea că are la mână atât o parte a producătorilor de jocuri, cât și gamerii. Poate cel mai mare nume al unei perioade în care mulți intrau pe Facebook doar pentru a se juca a fost Farmville, creat de Zinga.
Apoi, ușor-ușor, Facebook a fost abandonat ca platformă de jocuri. Atât gamerii, cât și developerii au deprins avantajele platformelor mobile și s-au concentrat pe jocurile de smartphone și tabletă, mai notează profit.ro.
Acum, Facebook vrea să recâștige paradisul pierdut, prin lansarea propriei platforme de jocuri, Gameroom.
Gameroom este o platformă de jocuri pentru PC, disponibilă pe Windows 7 și versiunile mai noi ale sistemului de operare Microsoft. Aici, utilizatorii vor găsi jocuri online, jocuri portate de pe platformele mobile și jocuri native, dezvoltate special pentru noua platformă Facebook.
Jocurile disponibile în acest moment în Gameroom se adresează jucătorilor ocazionali, fie ei adulți care au câteva minute de relaxare într-o pauză la birou sau copii. Însă ambiția celor de la Facebook este de a transforma Gameroom într-o platformă pentru toate tipurile de jocuri și inclusiv pentru gamerii înrăiți.
Astfel, Gameroom va concura cu Steam, cea mai mare platformă de jocuri în acest moment, cu peste 125 de milioane de utilizatori activi, dar și cum Windows Store, magazinul de aplicații și jocuri pentru Windows al celor de la Microsoft. Însă, pentru a ajunge la acel nivel, Facebook are nevoie să convingă atât dezvoltatorii, cât și utilizatorii, că Gameroom este platforma care le va aduce cele mai multe beneficii și satisfacții.
Dacă va avea succes, Facebook va avea la rândul său o mulțime de avantaje. Pe lângă procentul de 30 pe care îl va părtra din vânzările de orice fel (jocuri sau item-uri din jocuri), Facebook va crește veniturile din reclame în momentul în care dezvoltatorii vor cumpăra posturi sponsorizate pentru a-și promova jocurile, va avea mai mult conținut video live prin intermediul stream-urilor din cadrul jocurilor și, nu în ultimul rând, utilizatorii săi vor și mai adânc integrați în ecosistemul construit de rețeaua de socializare, conchide profit.ro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii