Facebook recunoaște noi erori în măsurarea audienței
Facebook recunoaște noi erori în măsurarea audienței
16 Nov, 2016 21:41
ZIUA de Constanta
1361
Marime text
Facebook a raportat astăzi mai multe erori în măsurarea audiențelor într-o serie de conținuturi în rețeaua sa, recunoscând că acestea au fost adesea supraevaluate, și a anunțat o serie de măsuri pentru a le rezolva, relatează France Presse.
Aceasta este a doua oară în ultimele luni când rețeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârșitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greșite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% și 80%.
De data aceasta, Facebook susține, de exemplu, că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audiența "pagini" (create în rețeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să "de-duplice'' persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecția făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% și 55%.
De asemenea, Facebook recunoaște că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.
De asemenea, rețeaua a optat pentru o definiție mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite și integrate în fluxul de noutăți al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audiență pe care le furnizează agenților de publicitate.
Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe rețea. Numărul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.
Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa prețurile practicate pentru publicitatea în rețeaua sa.
Aceste măsurători ale audienței sunt, totuși, importante pentru agențiile de publicitate și pentru companii, care le folosesc pentru a evalua impactul campaniilor lor, ca și pentru rețeaua socială, care obține cele mai multe venituri din publicitate și are interes să păstreze încrederea acestora furnizând statistici fiabile.
Facebook a anunțat, de asemenea, miercuri că a înființat un nou sistem de revizuire internă pentru a se asigura că măsurătorile sale sunt clare și la zi. Compania promite o mai mare transparență pe viitor, cu definiții mai clare ale datelor furnizate, precum și cu informații regulate privind modificările pe care le întreprinde. Facebook a mai precizat că ia în calcul utilizarea mai multor date furnizate de către companii specializate în măsurarea audienței, precum comScore sau Nielsen.
Aceasta este a doua oară în ultimele luni când rețeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârșitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greșite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% și 80%.
De data aceasta, Facebook susține, de exemplu, că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audiența "pagini" (create în rețeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să "de-duplice'' persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecția făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% și 55%.
De asemenea, Facebook recunoaște că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.
De asemenea, rețeaua a optat pentru o definiție mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite și integrate în fluxul de noutăți al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audiență pe care le furnizează agenților de publicitate.
Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe rețea. Numărul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.
Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa prețurile practicate pentru publicitatea în rețeaua sa.
Aceste măsurători ale audienței sunt, totuși, importante pentru agențiile de publicitate și pentru companii, care le folosesc pentru a evalua impactul campaniilor lor, ca și pentru rețeaua socială, care obține cele mai multe venituri din publicitate și are interes să păstreze încrederea acestora furnizând statistici fiabile.
Facebook a anunțat, de asemenea, miercuri că a înființat un nou sistem de revizuire internă pentru a se asigura că măsurătorile sale sunt clare și la zi. Compania promite o mai mare transparență pe viitor, cu definiții mai clare ale datelor furnizate, precum și cu informații regulate privind modificările pe care le întreprinde. Facebook a mai precizat că ia în calcul utilizarea mai multor date furnizate de către companii specializate în măsurarea audienței, precum comScore sau Nielsen.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii