Filiala Județeană Constanța a A.Co.R, la prima Adunare Generală a din anul 2025
Filiala Județeană Constanța a A.Co.R, la prima Adunare Generală a din anul 2025Astăzi, 22 ianuarie 2025, la Biblioteca Județeană „Ioan N. Roman” din Constanța, a avut loc Adunarea Generală Ordinară a Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România (ACoR). Evenimentul, desfășurat conform prevederilor statutare, la începutul fiecărui an, a reunit primarii comunelor membre pentru a evalua activitatea desfășurată în 2024, a dezbate situațiile financiare și pentru a stabili direcțiile strategice ale filialei pentru anul în curs.
Pe ordinea de zi s-au aflat teme de ordin organizatoric ale filialei, fiind supuse dezbaterii și votului membrilor: „Raportul de activitate al Filialei Județene Constanța pe anul 2024”, „Bilanțul contabil și contul de rezultat patrimonial”, „Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al anului 2025”, „Aprobarea planului anual și multianual de audit public intern”, „Raportul privind constituirea și utilizarea fondurilor realizate de Serviciul de audit public intern în anul 2024 la nivelul Filialei Județene Constanța a Asociației Comunelor din România” și „Raportul privind activitatea de audit public intern aferentă anului 2024 desfășurată la nivelul Unităților Administrativ-Teritoriale membre ale Acordului de cooperare din cadrul Asociației Comunelor din România Filiala Județeană Constanța”, potrivit unui comunicat al ACoR Constanța.
De asemenea, a fost aprobat planul de audit public intern, care va include verificări și analize detaliate pentru fiecare UAT în parte. În acest moment fiecare comună are planificate câte două misiuni de audit.Totodată, s-a prezentat raportul de activitate pentru 2024 al serviciului de audit, evidențiind o creștere a capacității de audit la nivelul comunelor membre.„Prezentarea raportului a evidențiat implicarea activă a filialei în promovarea intereselor comunelor din județul Constanța, prin participarea la consultări guvernamentale, proiecte locale și inițiative naționale, cât și reprezentarea în foruri internaționale. Propunerea bugetului pentru 2025 a fost aprobată în unanimitate. Au fost analizate detaliat veniturile și cheltuielile realizate în 2024, accentuându-se utilizarea responsabilă a resurselor și folosirea acestora în beneficiul fiecărei comunități. Contul de rezultat patrimonial a demonstrat o gestionare eficientă a fondurilor, fiind apreciată transparența în administrarea acestora”, precizează sursa citată.
În cadrul ședinței, au fost subliniate prioritățile pentru anul 2025, în principal acestea axându-se pe dezvoltarea capacității de sprijin pentru comunele membre prin acreditarea serviciului de audit, angajarea a 4 noi auditori și angajarea unui arhitect, astfel s-a prezentat nevoia modificării organigramei
Filialei.
Totodată, reprezentanții comunelor membre au discutat despre oportunitățile și provocările actuale pentru administrațiile locale, punând accent pe nevoia unei mai bune colaborări între autoritățile centrale și cele locale.
De aceea, un punct esențial pe ordinea de zi l-a constituit analiza problemelor și soluțiilor discutate în cadrul întâlnirilor dintre ACoR și reprezentanții guvernamentali de zilele trecute. Printre temele abordate s-au numărat: preluarea plății integrale a indemnizațiilor și salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap: Reprezentanții guvernamentali au promis realizarea unui studiu de impact pentru implementarea acestei măsuri, considerată crucială pentru sprijinirea familiilor aflate în dificultate; legea salarizării unitare: Participanții au discutat impactul viitoarelor modificări asupra personalului din administrația publică locală. S-a evidențiat angajamentul guvernului de a reduce inechitățile salariale până la jumătatea anului 2025; programele naționale de finanțare: au fost prezentate progresele privind finanțarea proiectelor de investiții prin PNDL și PNRR, precum și soluțiile propuse pentru achitarea facturilor restante și facilitarea accesului la credite pentru unitățile administrativ-teritoriale.
Nu a fost omisă nici „Ordonanța Trenuleț”. În acest sens, s-a subliniat necesitatea modificării legislației pentru a elimina erorile și a asigura continuitatea proiectelor finanțate din fonduri europene.
Au fost abordate și alte teme de interes, precum proiectele de infrastructură, digitalizarea administrației publice locale și promovarea inițiativelor pentru dezvoltare rurală durabilă.
Citește și
Asociația Comunelor din România solicită Avocatului Poporului sesizarea directă a CCR pentru „ordonanța trenuleț”
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp