Finantarea - calea de acces a IMM- urilor romanesti pe piata externa
Finantarea - calea de acces a IMM- urilor romanesti pe piata externa
27 Apr, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
898
Marime text
Nivelul exportului romanesc a crescut
La Constanta se va deschide in curand o reprezentanta a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM- uri
Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta a organizat ieri, la ora 11.00, in colaborare cu Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMCC), Ministerul Economiei si Comertului (MEC), Centrul Roman pentru Promovarea Comertului (CRPC) si Banca de Export - Import a Romaniei, Sucursala Constanta, un seminar ce are ca tema, finantarea IMM- urilor romanesti pe piata externa. La seminar au participat directorul executiv al CCINA, Ion Danut Juganaru, directorul general adjunct al CRPC, Dumitru Badica, expertul ANIMMCC, Ciprian Mihalceanu, delegatul Bancii Romane de Export - Import si diferiti intreprinzatori din Constanta. In deschidere, Ion Danut Juganaru a tinut sa mentioneze situatia grea in care se afla IMM- urile constantene in ceea ce priveste activitatea de export, dar in acelasi timp, sa aduca la cunostinta intreprinzatorilor oferta privind programele de sprijinire a acestora, prin finantare nerambursabila, din partea CCINA. Un ajutor aditional in procesul de sustinere a activitatii economice a firmelor este oferit si de Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, al carei reprezentant a prezentat, in cadrul seminarului, programele prin intermediul carora se pot acorda finantari nerambursabile potentialilor beneficiari. Scopul programelor are in vedere promovarea produselor si serviciilor IMM- urilor pe pietele externe, stimularea comunicarii si a parteneriatului in afaceri, pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a exportului si mai ales, imbunatatirea accesului IMM - urilor la serviciile de consultanta.Intreprinderile Mici si Mijlocii din Constanta, interesate sa participe la astfel de programe de finantare, trebuie sa indeplineasca anumite conditii de eligibilitate. Acestea trebuie sa desfasoare activitati de productie sau de prestari de servicii, sa aiba minim un an de activitate si sa faca dovada ca nu au datorii, prin intermediul certificatelor fiscale. Pentru a obtine astfel de finantari, nu este necesar ca firmele sa desfasoare exclusiv activitati de export. Programele ofera sprijin si promovare si pentru IMM - urile care inca nu au afaceri bazate pe export, dar care intentioneaza sa isi extinda activitatea si pe acest plan. Ordinea in care se vor depune solicitarile de finantare va fi si ordinea in care firmele vor primi fondurile. Directorul executiv al CCINA, Ion Danut Juganaru, a anuntat ca, tot in sprijinul acestora, se intentioneaza sa se deschida in Constanta, intr-un viitor foarte apropiat, o reprezentanta a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM- uri, dovedindu-se de nenumarate ori pana acum, utilitatea unui astfel de centru in plan local. Directorul general adjunct al Centrului Roman pentru Promovarea Comertului, Dumitru Badica, a prezentat in cadrul seminarului "Programul de promovare a exportului". Programul administrat de MEC si CRPC suporta, integral sau partial, cheltuielile privind participarea IMM -urilor la targurile si expozitiile internationale, realizarea de studii de piata si pe produse, organizarea si functionarea reprezentantelor comerciale romanesti prin parteneriat public - privat si realizarea de actiuni de publicitate si reclama. Potrivit declaratiilor lui Dumitru Badica, activitatea de export a Romaniei a crescut, intre anii 2000 - 2004, de 1,7 ori, iar in ceea ce priveste importul, pentru aceeasi perioada de timp, si acesta a crescut de 1,9 ori. Activitatea de export a cunoscut o evolutie ascendenta, ceea ce a avut drept rezultat implicit, o crestere a nivelului economiei romanesti. In structura exportului romanesc, locul intai este ocupat de exportul produselor provenite din industria pielariei si textilelor (39%), iar ultimul loc, de exportul produselor din piatra, ipsos, ciment, sticla si ceramica (1%). In ceea ce priveste importul, pe primul loc se situeaza industria constructoare de masini (38%), iar pe ultimul, productia de minerale (2%). Se pare ca in topul produselor importate, pe romani ii intereseaza cel mai mult autoturismele si medicamentele si cel mai putin tigarile de foi, trabucuri si tigarete. Concluzia este ca Romania inca nu are o productie suficient de buna pentru export. Potrivit statisticilor, se pare ca exportam doar 1000 de euro pe cap de locuitor, spre deosebire, de exemplu, de Slovenia, care are mai multe cotatii de export pe cap de locuitor decat Marea Britanie.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii