Finanțarea podului suspendat peste Dunăre, aprobată de Comisia Europeană
Finanțarea podului suspendat peste Dunăre, aprobată de Comisia EuropeanăPodul suspendat peste Dunăre Tulcea - Brăila, unul dintre cele mai relevante proiecte ale României, cu un deosebit impact asupra competitivității economice a României, având o valoare record de finanțare, de 2,57 miliarde lei, a fost aprobat de Comisia Europeană vineri, 30 august.
Podul suspendat peste Dunăre – proiect strategic în Conectivitate este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI.„Documentul semnat de vicepreşedintele Comisiei Europene, domnul Frans Timmermans este poate dovada în plus care elimină definitiv dubiile agăţate cu rea intenţie sau din neştiinţă de acest proiect major pentru Tulcea, Dobrogea, pentru România.
Am spus că podul se face şi demonstrez, cu fapte, că îmi voi respecta acest angajament luat în faţa tulcenilor.
Este un moment istoric pentru Tulcea, un moment pe care, cu vădit interes politic, unii se străduiesc să-l plaseze în mediocru, printr-o campanie de dezinformare în mediul online.
Adevărul şi faptele, nu vorbele goale, sunt atuul meu în faţa tulcenilor alături de care mă bucur că această investiţie dorită istoric se realizează fie că unora dintr-un anumit spectru politic, cu un evident sentiment antiromânesc, nu le convine.
Îi asigur încă o dată pe tulceni că podul peste Dunăre Tulcea-Brăila se face, este o investiție cu o importantă componentă economică pentru Tulcea, pentru regiune, o investiție așteptată de ani mulți de toți tulcenii, o investiție care va genera dezvoltare locală, locuri de muncă.
Cel mai important, spun eu, este respectarea termenului de punere în funcțiune, lucru de care sunt absolut convins. Sunt mulțumit de ritmul lucrărilor, cred că suntem deja în avans cu lucrările la această investiție, dorită istoric de dobrogeni și chiar de toată țara”, a declarat președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.
Proiectul are drept obiectiv crearea unei căi moderne de comunicație, cu mari implicații în dezvoltarea regională a zonei Dobrogei, prin fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galați, Tulcea și Constanța și prin creșterea siguranței utilizatorilor.
Proiectul prevede construirea propriu-zisă a podului suspendat peste Dunăre, cu o lungime de 1,9 km, construirea a 16,940 km de drum principal între Brăila și Jijila (din care 5,746 km – 2×2 benzi;11,155 km – 2×1 benzi), construirea a 2 viaducte de acces de 90 m fiecare, un drum de legătură (racord cu Macin), de 4,366 km, un pasaj, 12 poduri, 23 structuri casetate, un centru de întreținere și operare, un nod rutier, 7 intersecții la nivel (5 girații și 2 intersecții în T), o stație de taxare.
Lungimea totală a drumului nou construit va fi de 23,461 km.
Proiectul începe la nord de municipiul Brăila, din intersecția DN2B Buzău – Brăila – Galați cu șoseaua Baldovinești (km 110+344 DN2B), intersectează drumul județean DJ 221B, după care traversează drumul național DN22B Brăila – Galați si Fluviul Dunărea în zona km 165+800 (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), şi realizează legătura cu drumul național DN22 Râmnicu Sărat – Brăila – Tulcea (km 108+310), la nord de localitatea Jijila. După traversarea Dunării traseul va face legătura cu drumul național DN22 între localităţile Smârdan și Măcin printr-un drum de legătură.
Termenul de execuție pentru pod este anul 2022.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp