Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:05 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Firma olandeză care se ocupă cu lărgirea plajelor din Constanța, de ajutor la deblocarea navei Ever Given

ro

30 Mar, 2021 08:36 3835 Marime text
  • Uriaşa navă cargo care bloca de 7 zile Canalul Suez pluteşte din nou si culoarul maritim a fost deblocat.
  • Iar la această victorie a participat şi firma olandeză care se ocupă cu lărgirea plajelor de pe litoralul nostru.
Ar putea dura însă zile până când toate cele peste 400 de nave, care s-au strâns lângă Suez, să traverseze canalul, scrie observatornews.ro.

Autoritatea Canalului Suez a spus anterior într-o declarație că operațiunile de remorcare pentru eliberarea navei au fost reluate.
 
Aproape 15% din traficul maritim total tranzitează Canalul Suez, motiv pentru care sute de nave aşteaptă deblocarea navei Ever Given.

Bursele din Asia și prețul petrolului au reacționat imediat la anunț. Bursele au crescut, iar prețurile petrolului au scăzut, pe fondul speranțelor că o cale navigabilă vitală ar putea fi redeschisă iar transportul naval global și-ar putea reveni.

Știrile s-au adăugat optimismului cu privire la creșterea mondială, pe măsură ce piețele privesc către președintele american Joe Biden, care urmează să-și prezinte planurile de cheltuieli cu infrastructura săptămâna aceasta, ceea ce ar putea supralicita o recuperare deja accelerată a SUA.

Cu toate acestea conform Animal International Romania, 11 vapoare încărcate cu cel puțin 130.000 de oi vii din România sunt blocate la intrarea pe canalul Suez, după eșuarea celui mai mare cargo din lume, Ever Given.

Unele dintre ele așteaptă deja de o săptămână ieșirea din această criză, în condițiile în care au mii de animale la bord și stocuri limitate de hrană și apă. Autoritățile sanitar-veterinare spun că țin legătura cu proprietarii navelor.

Armatorii ar fi găsit chiar soluții de a realimenta în alte porturi sau de a descărca animalele în alte locuri decât destinațiile programate. Una dintre soluții ar fi ca unele dintre cargouri să se întroarcă în portul Midia, însă nu e clar dacă animalele ar supraviețui călătoriei înapoi.


Gabriel Păun, directorul organizației Animal International Romania, a declarat la Digi24, că cel mai solid scenariu pentru zecile de mii de oi care ar putea muri de foame şi de sete pe vapoarele româneşti blocate în Suez rămâne cel al revenirii acasă.

Citește și: Nava Ever Given a fost repusă pe linia de plutire. Cel puțin 11 nave cu animale din România așteaptă să traverseze Suezul
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii