Firme Constanța Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Socep SA, convocată. Ce puncte se află pe ordinea de zi
Firme Constanța: Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Socep SA, convocată. Ce puncte se află pe
15 Jun, 2023 13:52
ZIUA de Constanta
1655
Marime text
- Printre altele, se va supune votării majorarea capitalului social al Socep SA, într-o singură etapă.
Directoratul Societăţii SOCEP SA Constanţa, reprezentat prin Dorinel Cazacu, preşedinte al Directoratului, convoacă Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, pentru data de 19 iulie 2023, ora 11.00, la sediul societăţii din municipiul Constanţa, Incinta Port Nou.
După cum se menționează în anunțul publicat în Monitorul Oficial partea a IV-a, cu numărul 2586 din data de 13 iunie 2023, la adunarea generală a acţionarilor sunt îndreptăţiţi să participe şi să voteze acţionarii înscrişi în registrul acţionarilor la sfârşitul zilei de 11 iulie 2023, zi stabilită ca dată de referinţă.
Pe ordinea de zi se află:
1. Aprobarea majorării capitalului social al SOCEP SA, într-o singură etapă, cu suma maximă de 34.622.275,80 lei, de la 34.622.275,80 lei la maximum 69.244.551,60 lei, prin emiterea unui număr de maximum 346.222.758 acţiuni noi, cu o valoare nominală de 0,1 lei fiecare.
Fiecare deţinător de drepturi de preferinţă va avea dreptul să subscrie, cu drept de preempţiune, proporţional cu numărul de drepturi de preferinţă deţinute, un număr de acţiuni noi calculat conform formulei: drepturi deţinute x rata de subscriere.
Rata de subscriere este de 1 (unu) acţiune nou-emisă pentru 1 (unu) acţiune deţinută. Acţiunile vor fi subscrise fără primă de emisiune.
După verificarea şi validarea subscrierilor efectuate în termenul de subscriere, Directoratul întocmeşte un raport final conform legislaţiei aplicabile, cu precizarea rezultatului subscrierilor validate, raport ce va fi transmis către Bursa de Valori Bucureşti şi către Autoritatea de Supraveghere Financiară din România.
Numărul drepturilor de preferinţă va fi egal cu numărul acţiunilor emise de Societate, înregistrate în Registrul Acţionarilor Societăţii ţinut de Depozitarul Central SA, la data de înregistrare de 8 august 2023; fiecărui acţionar înregistrat în Registrul Acţionarilor Societăţii ţinut de Depozitarul Central SA la data de înregistrare de 8 august 2023 îi va fi alocat un număr de drepturi de preferinţă egal cu numărul acţiunilor deţinute.
Plata acţiunilor subscrise trebuie făcută astfel: 30% Ia data de înregistrare a cererilor de subscriere, iar restul de 70% în termen de 12 luni de la data începerii subscrierii stabilită în prospectul proporţionat.
Termenul maxim de subscriere este de o lună de la data stabilită în prospect, dată ulterioară datei de înregistrare şi datei de publicare a hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
În cazul în care suma achitată de acţionar la data subscrierii este mai mică decât 30% din valoarea acţiunilor subscrise, acestuia i se vor aloca un număr de acţiuni corespunzător sumei plătite, iar în situaţia în care există fracţiuni de acţiuni, rotunjirea se va face la întregul inferior.
În cazul în care, la finalul termenului de 12 luni suma achitată de acţionar nu acoperă integral valoarea acţiunilor subscrise, acestuia i se vor aloca un număr de acţiuni corespunzător sumei plătite iar în situaţia în care există fracţiuni de acţiuni, rotunjirea se va face Ia întregul inferior.
Acţiunile rămase nesubscrise, precum şi cele subscrise şi neplătite se anulează.
Drepturile de preferinţă nu vor fi admise la tranzacţionare şi, respectiv, nu vor fi tranzacţionate.
Toate detaliile necesare pentru ca acţionarii să îşi exercite drepturile de preferinţă (cum ar fi: procedura de subscriere, perioada de subscriere, procedura şi metoda de plată, validarea subscrierii, formularul de subscriere şi drepturile de alocare) vor fi incluse în Prospectul proporţionat care va fi aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Preţul de emisiune pentru noile acţiuni ce se vor emite este de 0,1 lei/acţiune.
Majorarea capitalului social are la bază nevoia de dezvoltare a societăţii şi retehnologizarea capacităţilor de operare.
2. Împuternicirea Directoratului şi a preşedintelui Directoratului, cu puteri depline în limitele prevăzute de Legea nr. 31/1990, republicată, cu completările şi modificările ulterioare, pentru efectuarea tuturor demersurilor şi formalităţilor necesare pentru majorarea capitalului social, în limita nivelului maxim fixat, respectiv 69.244.551,60 lei, precum şi pentru a adopta toate măsurile şi formalităţile necesare, utile şi/sau recomandabile cerute de lege în legătură cu implementarea operaţiunii de majorare a capitalului social, inclusiv, dar fără a se limita la, contractarea de servicii de intermediere financiară în vederea întocmirii Prospectului şi a documentaţiei aferente necesară pentru majorarea capitalului social, aprobarea Prospectului pentru oferirea acţiunilor acţionarilor existenţi în baza dreptului de preferinţă, stabilirea datei de la care începe să curgă perioada de subscriere ce va urma celei de exercitare a drepturilor de preferinţă, stabilirea locului unde se vor desfăşura operaţiunile de subscriere, constatarea sumei şi a numărului de acţiuni cu care se majorează în mod efectiv capitalul social în urma subscrierilor, de a valida majorarea de capital social la valoarea acţiunilor subscrise, de a semna Actul Constitutiv actualizat cu modificările adoptate, precum şi pentru aprobarea oricăror elemente/documente şi luarea oricăror măsuri considerate necesare pentru buna finalizare a operaţiunii de majorare a capitalului social.
3. Aprobarea datei de 8 august 2023 ca dată de înregistrare conform art. 87 din Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă.
4. Aprobarea datei de 7 august 2023 ca ex-date, conform art. 2 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 şi a datei de 9 august 2023 ca dată a plăţii.
5. Împuternicirea cons. jur. Ileana Graur să depună la Oficiul Registrului Comerţului Constanţa hotărârea Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor şi să efectueze menţiunile ce se impun.
În cazul în care, la data 19 iulie 2023 nu sunt îndeplinite condiţiile de cvorum prevăzute de lege, a doua adunare va avea loc la 20 iulie 2023, la aceeaşi oră şi în acelaşi loc, ordinea de zi rămânând neschimbată.
Unul sau mai mulţi acţionari reprezentând, individual sau împreună, cel puţin 5% din capitalul social au dreptul de a introduce noi puncte pe ordinea de zi, cu condiţia ca fiecare punct să fie însoţit de o justificare sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare.
Propunerile privind introducerea de puncte noi pe ordinea de zi, însoţite de copiile actelor de identitate ale acţionarilor, denumiţi Iniţiatori, pot fi depuse la sediul SOCEP SA până la data de 30 iunie 2023, ora 16.00, ora de închidere a programului societăţii, în plic închis, cu menţiunea scrisă clar: „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023", sau transmise prin e-mail cu semnătură electronică extinsă încorporată conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, până la data de 30 iunie 2023, ora 16.00, la adresa socep@socep.ro, menţionând la subiect „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023".
Propunerile privind introducerea de puncte noi pe ordinea de zi a AGEA trebuie să fie însoţite de copiile actelor de identitate ale Iniţiatorilor (buletin/carte de identitate în cazul persoanelor fizice, respectiv certificatul de înregistrare în cazul persoanelor juridice, extras de cont din care să rezulte calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute) fiind necesar, de asemenea, ca pentru fiecare punct să existe o justificare sau un proiect de hotărâre propus spre adoptare de AGEA.
Unul sau mai mulţi acţionari reprezentând, individual sau împreună, cel puţin 5% din capitalul social au dreptul de a prezenta proiecte de hotărâre pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunării.
Proiectele de hotărâre pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a AGEA, însoţite de copiile actelor de identitate ale Iniţiatorilor (buletin/carte de identitate în cazul persoanelor fizice, respectiv certificatul de înregistrare în cazul persoanelor juridice, extras de cont din care să rezulte calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute), pot fi depuse la sediul SOCEP - S.A. până la data de 30 iunie 2023, ora 16.00, în plic închis, cu menţiunea scrisă clar:
„Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023“ sau transmise prin e-mail cu semnătură electronică extinsă încorporată conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, până la data de 30 iunie 2023, ora 16.00, la adresa socep@socep.ro, menţionând la subiect „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023".
Acţionarii societăţii, indiferent de nivelul participaţiei la capitalul social, pot depune întrebări în scris privind punctele de pe ordinea de zi, însoţite de copiile actelor de identitate (buletin/carte de identitate în cazul persoanelor fizice, respectiv certificatul de înregistrare în cazul persoanelor juridice, extras de cont din care să rezulte calitatea de acţionar), la sediul Societăţii SOCEP SA până la data de 12 iulie 2023, ora 16.00, în plic închis, cu menţiunea scrisă clar: „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023“, sau transmise prin e-mail cu semnătură electronică extinsă încorporată conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, până la data de 12 iulie 2023, ora 16.00, la adresa socep@socep.ro, menţionând la subiect „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023“.
Accesul acţionarilor persoane fizice îndreptăţiţi să participe la adunarea generală a acţionarilor este permis prin simpla probă a identităţii acestora, făcută cu actul de identitate.
Reprezentarea acţionarilor în AGEA se va putea face şi prin alte persoane decât acţionarii, pe bază de împuternicire specială care se acordă pentru reprezentarea într-o singură adunare generală sau printr- o împuternicire generală acordată pentru reprezentarea în una sau mai multe adunări generale.
Acţionarii care nu au capacitate de exerciţiu, precum şi persoanele juridice pot fi reprezentaţi/reprezentate prin reprezentanţii lor legali, care, la rândul lor, pot da altor persoane împuternicire pentru respectiva Adunare Generală.
Împuternicirile pot fi transmise şi electronic prin e-mail cu semnătură electronică extinsă încorporată conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, până la data de 17 iulie 2023, ora 11.00, la adresa socep@socep.ro, menţionând la subiect „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023“ şi vor fi depuse în original cel mai târziu la data de 17 iulie 2023, ora 11.00, fie în limba română, fie în limba engleză, la sediul societăţii, sub sancţiunea pierderii exerciţiului de vot în adunare. Formularele de procură specială se pot ridica de la sediul societăţii sau se pot descărca de pe site-ul www.socep.ro începând cu data de 16 iunie 2023.
Formularul de procură specială este pus la dispoziţia acţionarilor şi în limba engleză.
Acţionarii SOCEP SA înregistraţi la data de referinţă în registrul acţionarilor eliberat de Depozitarul Central - S.A. au posibilitatea de a vota prin corespondenţă, înainte de AGEA, prin utilizarea Formularului de vot prin corespondenţă. Formularul de vot poate fi obţinut, începând cu data de 16 iunie 2023, de la sediul societăţii sau de pe site-ul www.socep.ro.
În cazul votului prin corespondenţă, Formularul de vot, fie în limba română, fie în limba engleză, completat şi semnat şi copia actului de identitate valabil al acţionarului (buletinul/cartea de identitate în cazul persoanelor fizice, respectiv certificatul de înregistrare în cazul persoanelor juridice) pot fi transmise la sediul Societăţii SOCEP SA până cel mai târziu la data de 17 iulie 2023, ora 11.00, în plic închis, cu menţiunea scrisă clar: „Pentru AGEA din data de 19/20.07.2023“.
Formularele de vot care nu sunt primite la registratura Societăţii SOCEP SA până la data şi ora mai sus menţionate nu pot fi luate în calcul pentru determinarea cvorumului şi majorităţii în AGEA.
Formularul de vot prin corespondenţă este pus la dispoziţia acţionarilor şi în limba engleză.
Materialele privind ordinea de zi, precum şi proiectele de hotărâre vor fi puse la dispoziţia acţionarilor la cererea acestora la sediul societăţii, Biroul Juridic Acţionariat sau se pot descărca de pe site-ul societăţii, www.socep.ro, începând cu data de 16 iunie 2023.
Despre Socep SA
Potrivit termene.ro, platformă consultată joi, 15 iunie, Socep SA a fost înființată în anul 1992, iar activitatea principală este „Manipulări“.
Conform sursei citate, în Socep SA acționari sunt Grupul DD SA (cu 56,5558%), Persoane juridice (cu 6,12%), Persoane fizice (cu 25,83%) și Stere Samara (cu 11,4951%).
În 2022, Socep SA a avut o cifră de afaceri de 139.646.043 lei, un profit de 40.245.993 lei, iar numărul mediu de angajați a fost 382.
Platforma termene.ro informează și că Socep SA nu are contracte câștigate din 2007 până în prezent potrivit informațiilor publice din SICAP/SEAP.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Sursa foto: ZIUA de Constanța
Citește și:
Un nou punct de lucru al SOCEP SA înființat în Terminalul de cereale din portul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii