Fratele fostului director al Direcției Patrimoniu și Cadastru din Primăria Constanța a încercat să anuleze o licitație organizată de instituția condusă de Vergil Chițac
Fratele fostului director al Direcției Patrimoniu și Cadastru din Primăria Constanța a încercat să anuleze
28 Jul, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
4254
Marime text
- Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat o decizie care vizează o licitație organizată de primăria Constanța
- Cartop SRL, reprezentată legal de Cucoară Cristian Constantin a contestat acordul-cadru având ca obiect „Servicii cadastrale necesare înscrierii în inventarul INIS, precum și înscrierea în evidențele de carte funciară a imobilelor ce aparțin domeniului public și privat al municipiului Constanța”
- CNSC a decis să admită excepția invocată de autoritatea contractantă și respinge, ca inadmisibilă, contestația formulată de Cartop SRL
- Cristian Cucoară este fratele lui Cătălin Cucoară, fost specialist în structura centrală a Direcţiei Naţionale Anticorupţie și fost director director al Direcției Patrimoniu și Cadastru din Primăria Constanța, demisionar în luna aprilie a acestui an
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 1592/C5/ la contestația nr. 318/13.07.2021, transmisă de Cartop SRL, cu sediul în municipiul Constanța, reprezentată legal de Cucoară Cristian Constantin.
Societatea a contestat adresa nr. 134178/07.07.2021, reprezentând răspunsul autorității contractante la solicitările de clarificări, document emis în cadrul procedurii de atribuire prin „licitație deschisă”, online, fără etapă finală de licitaţie electronică, a acordului-cadru având ca obiect „Servicii cadastrale necesare înscrierii în inventarul INIS, precum și înscrierea în evidențele de carte funciară a imobilelor ce aparțin domeniului public și privat al municipiului Constanța”, cod CPV 71354300-7 (Rev. 2), inițiată de primăria Constanța, în calitate de autoritate contractantă.
Firma contestatară a solicitat anularea parțială a adresei nr. 134178/07.07.2021, emisă de primăria Constanța, respectiv a punctelor 1, 5, 11, 12, 13, 14 și 16 și obligarea autorității contractante să dispună măsuri de remediere, astfel: la pct. 1 din adresa nr.134178/07.07.2021, autoritatea contractantă să expliciteze în concret modalitatea de calcul a prețurilor pentru imobilele care depășesc suprafața de 2.000 mp, în cazul imobilelor (teren și construcții) și 4 camere la unități individuale din condominium; la pct. 5 din adresa nr. 134178/07.07.2021, primăria Constanța să pună la dispoziția operatorilor economici modele pentru pagina 1 din 2 întocmirea propunerii financiare și pentru cele 4 contracte subsecvente, precum și să indice care va fi cel mai mic contract subsecvent și care va fi cel mai mare contract subsecvent, în vederea întocmirii propunerii financiare; la pct. 11 din adresa nr. 134178/07.07.2021, primăria Constanța să modifice proiectul contractului subsecvent în conformitate cu prevederile art. 117 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016 în sensul indicării numărului exact de imobile, astfel încât să poată fi apreciat prețul exact al unui contract subsecvent; la pct. 12 din adresa nr. 134178/07.07.2021, municipiul Constanța să folosească, în mod corect, sintagma „regim juridic al imobilelor”; - la pct. 13 din adresa nr. 134178/07.07.2021, municipalitatea să înlocuiască sintagma „corp de proprietate”, care nu mai este, în prezent, reglementată de legislația în materie (Legea nr. 7/1996 republicată cu modificările și completările ulterioare), cu termenul de imobil; la pct. 14 din adresa nr. 134178/07.07.2021, primăria să răspundă, în mod corect și integral la solicitarea de clarificări, fără a crea în sarcina prestatorului obligații care depășesc cadrul contractual, dar și competențele pe care acesta le poate avea în condițiile legii civile generale iar la pct. 16 din adresa nr. 134178/07.07.2021, primăria Constanța să răspundă, în mod concret cum va fi întocmită oferta de preț pentru bulevarde, străzi, alei, întrucât acest aspect nu este prevăzut în caietul de sarcini.
Pentru aceste motive, în baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să admită excepția invocată de autoritatea contractantă și respinge, ca inadmisibilă, contestația formulată de Cartop SRL, în contradictoriu cu primăria Constanța, în calitate de autoritate contractantă, pentru neconstituirea cauțiunii, conform prevederilor legale.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate.
Vă reamintim, Cristian Cucoară este fratele lui Cătălin Cucoară, angajat ca specialist la structura centrală a Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA).
Cătălin Cucoară a demisionat din funcția de director al Direcției Patrimoniu și Cadastru din Primăria Constanța, în luna aprilie a acestui an.
Acesta a fost nemulțumit de noua organigramă pe care CLM a aprobat-o și care viza printre altele, comasarea urbanismului și patrimoniului, direct în subordinea arhitectului-șef al UAT Constanța.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ambii au picat proba scrisă, dar pot depune contestaţii Doi candidaţi aspiră la fotoliul de director al OCPI Constanţa
Lovitură pentru Chițac. Cătălin Cucoară a demisionat din funcția de director al Direcției Patrimoniu și Cadastru din Primăria Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii