Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
15:14 07 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Froo, brandul polonez, ar putea deveni un rival pentru Mega Image. Retailerul a deschis recent trei magazine în Constanța (FOTO)

ro

06 Apr, 2025 14:46 882 Marime text
 
  • În prezent, retailerul a deschis 68 de magazine în București, 11 în Ilfov, patru în Pitești și, recent, trei unități noi în Constanța – al treilea județ în care Zabka își extinde operațiunile.

Grupul polonez Żabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Europa, își consolidează prezența pe piața din România sub brandul Froo și anunță un plan ambițios de expansiune. După doar un an de la intrarea în România, grupul a ajuns la o rețea de 89 de magazine și estimează un potențial de 4.000 de locații la nivel național, potrivit surselor citate de stiripesurse.ro.

Conform unui comunicat al companiei, la finalul anului 2024, Żabka opera deja 11.069 de magazine în piețele în care este activă, dintre care 1.166 deschise doar în decursul anului trecut. În România, retailerul a intrat prin achiziția pachetului majoritar al companiei Drim Daniel Distribuție FMCG și a deschis, până la 31 decembrie 2024, 60 de magazine.

„În 2025, Żabka își va consolida în continuare prezența în România sub brandul dedicat Froo, adaptând formatul dovedit al magazinelor Żabka la preferințele consumatorilor locali”, anunță compania.


În prezent, retailerul a deschis 68 de magazine în București, 11 în Ilfov, patru în Pitești și, recent, trei unități noi în Constanța – al treilea județ în care Zabka își extinde operațiunile.

Grupul, care estimează un potențial de 19.500 de magazine pe piața poloneză, are ca obiectiv deschiderea a peste 1.000 de magazine noi în fiecare an, inclusiv în România. Ambițiile sunt susținute de investiții consistente: recent, compania a capitalizat cele două entități locale cu 21,6 milioane de euro.

Tomasz Blicharski, Director General pentru Strategie și Dezvoltare în cadrul Żabka Group, subliniază viziunea pe termen mediu: „Ambiția noastră este de a dubla vânzările către clientul final între 2023 și 2028. Vizăm atingerea acestui obiectiv prin deschiderea constantă de noi magazine și prin stimularea creșterii în locațiile existente, dar și prin canalele digitale. În cadrul strategiei DCO (Digital Customer Offering), ne-am propus o creștere de cinci ori a vânzărilor către clientul final până în 2028”.

Fondată în 1998, Żabka este una dintre cele mai cunoscute mărci din Polonia și s-a impus ca lider în retailul de proximitate printr-un model de business bazat pe rapiditate, comoditate și integrare digitală.

Competiția locală

Magazinele Froo, operate de grupul polonez Żabka, pătrund într-un segment extrem de competitiv al pieței românești: retailul de proximitate. Principalii competitori direcți sunt rețelele internaționale deja consolidate, precum Mega Image – prin formatul Shop & Go –, Carrefour Express sau Profi City, care dispun de sute de magazine în marile orașe și în cartierele dens populate. Lor li se adaugă jucători locali precum magazinele de cartier independente și rețelele în franciză, cum este LaDoiPași, care beneficiază de un know-how distribuitiv important și o prezență puternică în orașele mici și medii. De asemenea, Froo intră în competiție indirectă cu magazinele din benzinării (OMV, Lukoil, Petrom, Mol), care oferă produse similare de grab-and-go, și cu punctele de vânzare din huburi de tranzit, precum Inmedio sau Relay.


În același timp, noii jucători din zona de retail digital, cum sunt Glovo, Tazz, Bolt Market sau Freshful, conturează o altă formă de concurență – una bazată pe livrarea rapidă și accesul facil la produse alimentare fără deplasare fizică. Totuși, Froo are câteva avantaje competitive care pot face diferența: un model de business testat cu succes în Polonia, un accent clar pe digitalizare, automatizare și comoditate, precum și un brand gândit special pentru consumatorul urban modern, mereu în mișcare.


Sursa foto: Żabka Group



În secțiunea Galerie foto a metarialului puteți vedea mai multe imagini cu magazinele din Constanța. 




Citește și:
Brandul Worldbox ajunge în județul ConstanțaCCC Group extinde rețeaua de retail în România
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii